2017-09-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nej det finns ingen högstadieskola i Hasslerör. Endast f-6 och har så alltid varit. Högelid fanns inte när km började så troligen Mariaskolan, senare el-tele på gymnasiet.
Ok! Tack för svar. Kollar man Google maps (sökte via kommunala skolor Mariestads kommun) så står det Hasslerörs skola ser jag nu, inte högstadieskola som jag läste i hastigheten. Och det där med Högelid är säkert fel också. Så barn utifrån brukade gå Mariaskolan alltså? Bra att du är vaken. Godmorgon.
Citera
2017-09-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ok! Tack för svar. Kollar man Google maps (sökte via kommunala skolor Mariestads kommun) så står det Hasslerörs skola ser jag nu, inte högstadieskola som jag läste i hastigheten. Och det där med Högelid är säkert fel också. Så barn utifrån brukade gå Mariaskolan alltså? Bra att du är vaken. Godmorgon.

Morgon. 😊Jadå barn från hassle brukade gå på mariaskolan innan högelid byggdes typ 82-83 tror jag.
Citera
2017-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre80
Nu är det ju visserligen jag som ställer frågor här men visst, jag har inget att dölja.

Intresset för Ande*s var inte så stort när det kom in och jag tänkte "fine, behovet av att berätta är täckt. Jag kan inte göra mer för dem!" Jag fick direkt en viss trollkänsla. Lika stark som den känsla av att du hånar mig nu. Fortsätt jaga KM du. Skit i att du kommer känna dig så jävla dum när sanningen uppdagas att du får byta anonym identitet OCH frisyr!
Skrattar bäst som skrattar sist säger jag bara!

Jag minns vad Ander* hade på sig eftersom han bodde hos mig under den tiden. Han var så gott som alltid vitklädd. Jag vet bara en enda tröja som var svart MEN bandet på den var ganska ute så den kunde han inte ta. (Alpha ville Hahahaha!)

Jag minns mycket och ju mer jag läser i tråden minns jag ska du veta så fråga på bara.
Men vänta på din tur.
Jag vill ha svar på mina frågor först, annars blir det så rörigt.

Snurre mfl
För det första ser jag Ugglan, Pudelfrillan Lubbe Rudge mfl som seriös och verkligen vill ha fram sanningen utifrån de förrutsättningar de har att få fram fakta - blir riktigt förbannad när jag läser vad du skriver ovan - du och några till verkar ju ha råfakta från verkligheten - och så ska man håna folk istället - Det är ju för fa.. ett mord som skett - lägg prestige mm åt sidan. Kunde alla dessa små saker alla vet här i tråden så kanske vi kunde hjälpa till att lösa visa pusselbitar - och ni andra som "luras" och dikterar här kan dra...
Du behöver inte alls ta åt dig allt som jag skrivit - behövde bara skriva detta - hoppas du o de andra som "vet" saker förstår vad jag menar.
Citera
2017-09-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men hur blir det då med den vita bilen som killarna på Hällristningsvägen såg köra förbi på cykelvägen i riktning mot lekparken för att 10 min senare komma tillbaka samma väg? Vittnet "Hanna" hörde ju Helena redan vid 02:20 och den vita bilen dyker upp först 10 min. kanske t.o.m. 15-20 min. efter det att "Hanna" har gått in (d.v.s. tidigast kl. 02:30). Jag menar, om nu HA och killarna befann sig på lekparken redan vid 02:20 och satt där och tog ett kvällsbloss så var ju bilen redan på plats, "framkörd" och klar att lasta. Eller stryker vi "Hanna's" vittnesmål helt?

Tror du att Helena fortfarande lever när dom lämnar platsen eller hur tänker du?

Efter att ha läst förhöret av Hanna tror jag inte uppgifterna hon delger helt stämmer.
Däremot killarna i bilen tror jag på om man tummar lite på klock slagen. Upplever att det är som oftast svårt som vittne att ange exakt tid.

Helena kanske var medvetslös och tanken var att åka till akuten eller inte. Aggressiva disskusioner kring det uppstår i stress och panik. De hann inte och de sämsta valen gjordes.
Citera
2017-09-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Snurre mfl
För det första ser jag Ugglan, Pudelfrillan Lubbe Rudge mfl som seriös och verkligen vill ha fram sanningen utifrån de förrutsättningar de har att få fram fakta - blir riktigt förbannad när jag läser vad du skriver ovan - du och några till verkar ju ha råfakta från verkligheten - och så ska man håna folk istället - Det är ju för fa.. ett mord som skett - lägg prestige mm åt sidan. Kunde alla dessa små saker alla vet här i tråden så kanske vi kunde hjälpa till att lösa visa pusselbitar - och ni andra som "luras" och dikterar här kan dra...
Du behöver inte alls ta åt dig allt som jag skrivit - behövde bara skriva detta - hoppas du o de andra som "vet" saker förstår vad jag menar.

Bra Hardbeck! Blir väldigt konfunderad över vissa inlägg från inatt. Olika spår visst men då behöver det vara seriöst, konkret och kanske med ett visst mått av ödmjukhet. Kanske tummat på det sista själv ibland men försöker iaf.
Citera
2017-09-01, 10:37
Medlem
Fy fan vad tråkigt det är med allt tjafs, somliga är dessutom oerhört otrevliga. Och kan inte folk få en chans innan de döms ut direkt och för ingenting? Tror inte att det är så lätt alltid att känna igen någon som luras och bara vill förstöra. Även någon som till synes verkar seriös och ok kan vara en lurifax.

Tycker det är jättebra med fler mariestadsbor i tråden. Hoppas på mer information, om inte annat om förhållandena i stan, hur det brukade gå till och så. Det vore toppen om folk som var på Stadt den kvällen ville bidra lite.

Annat: Har hört att det har varit inbrott i KB:s familjs affär. Någon som vet något om detta?
Citera
2017-09-01, 11:01
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ok. Berätta för mig hur du vet det för jag kan inte se ett dugg av det på det lilla som har skrivits. Det är så himla synd att skrämma bort så många som antagligen har gjorts. Varför? När man inte vet vem som är vem menar jag.

Har du något du vill dela med dig av information om fallet då?

KM gick på Tunaholmsskolan
Senast redigerad av VelePetter 2017-09-01 kl. 11:02. Anledning: felsyavning
Citera
2017-09-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
KM gick på Tunaholmsskolan

Ok, tack för klargörande. Det växlade kanske mellan Maria och Tuna då för folk utifrån enligt någon princip.
Citera
2017-09-01, 11:19
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Nej, KM är ingen person som har kommit till tals bland min bekantskapskrets, det är ju en person som avslöjats här på senare tid och inget som det snackats om under åren.
Ska höra med några i helgen om dom känner till KM.
Någon som vet vilken högstadieskola han gick han på?

Kolla gärna om dina vänner har hört talas om PR också när du ändå håller på.
Citera
2017-09-01, 11:38
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Klasserna från Torsö, sjötorp, Otterbäcken o Lursta gick på Mariaskolan men jag
hittar han ej i min skolkatalog.
Har dock bara kvar en från högstadiet dock.
Så kanske Hassle födda -66 gick på på Tunaholmsskolan??

Högelid hade ej byggts...
Citera
2017-09-01, 11:40
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok, tack för klargörande. Det växlade kanske mellan Maria och Tuna då för folk utifrån enligt någon princip.

Tack, korsskrivning där
Därför jag ej minns honom sen högstadiet..
Citera
2017-09-01, 11:55
Medlem
Halloj
Jag vill bara klargöra att jag tror att det är KM som är mannen i pilotglasögon. Men jag är är även intresserad av att kolla lite andra alternativ nu när det är lite stiltje på tråden. Vill vända på alla stenar som går, under tiden när det inte kommer fram något nytt om KM.
Jag vill inte försöka styra tråden med gammalt skit som redan har diskuterats. Det hade jag inte gjort om jag inte tyckt att det finns eventuella alternativ till gärningsman/männ.
Och att inget är bekfäftat om KM.
Sen kan det ju vara bra att diskutera olika alternativ. Och se när trollen kommer in och röjer.
Sen måste jag säja att det har blivit mycket bättre stämmning i tråden den sista tiden.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in