2017-08-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Kluvna känslor.
Visst måste man upprätthålla lagen men Polisen gör det lätt för sig när man ger sig på kristna. Vad hade hänt tror ni om man gjort razzia i en moské eller ett muslimskt läger?

Personligen tycker jag det är muslimer som ska lämna först, helt enkelt för de aldrig kommer att assimilieras i den svenska samhällsmodellen.
Nu har det nämnts att de illegala utlänningarna var albaner. Har du någon källa som verifierar att de var kristna albaner?
Citera
2017-08-28, 10:15
Medlem
Hur många av er "kristna" har ens läst bibeln (utan att somna) och tagit till er mambo jambot som står där?

Ni sitter här och skyddar en vidskepelse som inte betyder ett jävla jota och som varit skadlig och nedbrytande för hela den vita befolkningen över hela världen i 2000 år.

Vill ni rasera Svenska kyrkan? Se då till att gå ur redan IDAG. Så får inte muslimvurmarna, pedofilerna, cuckarna, bögarna, liberalerna, flyktingvurmarna, judelakejerna och fotfetischsterna inom kristenheten sina socialbidrag och korthuset rasar samman. Inga pengar, inga svartskallar i Europa mer.

Begär utträde ur Svenska Kyrkan NU, och sluta sponsra massmordet på svenskar och vita!
https://www.svenskakyrkan.se/uttrade_ur_svenska_kyrkan

Påven tvättar och kyssar muslimska negerfötter (när de inte våldtar barn i Vatikanen)
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/03/25/children-of-the-same-god-pope-francis-washes-the-feet-of-muslim-migrants/?utm_term=.daf2e7b0fcd7
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-08-28 kl. 10:21.
Citera
2017-08-28, 10:16
Medlem
Karmans avatar
Kyrkan har alltid trott att de står över staten, lagar och regler. De måste kontinuerligt hållas på mattan och någon måste visa svartrockarna var skåpet ska stå. Det var det Gustav Vasa gjorde, men det behövs tydligen igen.
Senast redigerad av Karman 2017-08-28 kl. 10:20.
Citera
2017-08-28, 11:30
Medlem
Citat:
kyrkan rasar

Ja det gör den.
2016 sattes ett nytt rekord - aldrig tidigare har så många (86 000) lämnat kyrkan.

2000 var 83 procent av Sveriges befolkning medlemmar.
2017 (januari) var 63 procent av Sveriges befolkning medlemmar.
2030 (kyrkans egen prognos) 45%.

Hade kyrkan varit ett företag eller ett politiskt parti så hade ärkebiskopen sparkats momento
Citera
2017-08-28, 11:53
Medlem
FarbrorBerits avatar
I kort: Ett vandrarhem är INTE ett kyrkorum. Be dem dra åt helvete.

För övrigt gällde kyrkofriden att upphöra under 90-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrkofrid

Citat:
Kyrkofriden ansågs vid 1990-talets mitt ha upphört att gälla i Sverige, och Miljöpartiet motionerade därför 1996 till Sveriges riksdag om att lagen om kyrkofrid skulle återupprättas.

Och flyktingaktivistera i MP motionerade för dess införande igen
Senast redigerad av FarbrorBerit 2017-08-28 kl. 12:05.
Citera
2017-08-28, 12:00
Medlem
Rasande-Roses avatar
Det moraliskt förkastliga är när svenska kyrkan anordnar aktiviteter för illegala eller försöker gömma dem. Polisen gjorde rätt som gjorde en räd mot kyrkans aktivitet och jagade illegala.
Citera
2017-08-28, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kyrkan är en helig plats. Det är förkastligt av polisen att genomföra såna här operationer.

Nu var det inte i en kyrka som det skedde.
Citera
2017-08-28, 13:33
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Kluvna känslor.
Visst måste man upprätthålla lagen men Polisen gör det lätt för sig när man ger sig på kristna. Vad hade hänt tror ni om man gjort razzia i en moské eller ett muslimskt läger?

Personligen tycker jag det är muslimer som ska lämna först, helt enkelt för de aldrig kommer att assimilieras i den svenska samhällsmodellen.

Ska polismännen avgöra från fall till fall när de ska följa lagen? Om en polis är en brinnande förespråkare för fritt företagande, ska han kunna underlåta att gripa mördare om de gömmer sig hos en näringsidkare, exempelvis på ett café?
Citera
2017-08-28, 14:15
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utlanningskontroll-pa-kyrkans-familjelager-16-personer-omhandertogs

Svenska kyrkan riktar skarp kritik mot en inre utlänningskontroll som genomfördes på ett av kyrkans familjeläger i helgen. Enligt polisen har 16 personer omhändertagits

Tycker ni som kyrkan, att det är "samhällsmoraliskt" förkastligt av poliserna att upprätthålla lagen och omhänderta illegala flyktingar med utvisningsbeslut?

Orkar inte läsa artikeln då religion gör mig illamående. Men vilka fler kriminella anser de ska ha "immunitet mot arresteringar" vid kyrkliga aktiviteter -, Mördare?, Rånare?, Våldtäktsmän?....
Citera
2017-08-28, 14:23
Medlem
UlphSvensons avatar
Å ena sidan är jag en av de som tycker de kan gott stanna, å andra sidan tycker jag verkligen att kyrkan inte ska ha någon jävla särställning.

På humorsidan kan jag tänka mig att det är den hel svärjevänner som har den helt exakt motsatta åsikten nu där de tycker "ut med packet" men att kyrkan ska vara något speciellt - oklart hur de förlikar sig med att kyrkan faktiskt är humanistisk och vill rädda även bruna människor...
Citera
2017-08-28, 14:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Å ena sidan är jag en av de som tycker de kan gott stanna, å andra sidan tycker jag verkligen att kyrkan inte ska ha någon jävla särställning.

På humorsidan kan jag tänka mig att det är den hel svärjevänner som har den helt exakt motsatta åsikten nu där de tycker "ut med packet" men att kyrkan ska vara något speciellt - oklart hur de förlikar sig med att kyrkan faktiskt är humanistisk och vill rädda även bruna människor...

Om dem som med våra mycket generösa tolkningar inte har flyktingskäl då har de inget här att göra. Vi kan faktiskt inte försörja alla fattiga i hela världen, speciellt inte om vi gör det här hemma.

Och självklart gäller svensk lag överallt i Sverige och lagen gäller samtliga, även en präst som våldtar småpojkar i kyrkan. Kriminella ska inte ha frizoner där polisen inte får ta dem.
Citera
2017-08-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
I kort: Ett vandrarhem är INTE ett kyrkorum. Be dem dra åt helvete.

För övrigt gällde kyrkofriden att upphöra under 90-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrkofrid

Och flyktingaktivistera i MP motionerade för dess införande igen
Wikin stämmer inte, den är felaktig.

Så här skriver regeringen i en proposition ( 1988/89:124) i slutet av 1980-talet.
"Det kan enligt mitt förmenande inte komma i fråga att införa något slags frizoner. där polisingripande överhuvudtaget inte skulle få ske. I ett samhälle som vårt finns det inget behov av att anordna en fristad för personer som är misstänkta för brott eller som eftersöks enligt annan lagstiftning." (sid.60)
https://data.riksdagen.se/fil/2FA0607C-7DE2-4B9A-A344-E1F1BB0B9540

MP:arna vet inte ens vad kyrkofrid var för lag, de är inte pålästa i frågan.
Senast redigerad av alipo 2017-08-28 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in