2017-08-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
För att svenska kyrkan kritiserar polisens ingripande, eller för att svenska kyrkan hjälper illegala?

Ska du underkasta dig islam istället eftersom de bättre lyckas hålla borta polis och svensk lag?

Botemedlet mot islam, judiska makten, massinvandring, rasblandning osv, är inte kristendom, tvärtom är det skadligt på alla sätt och vis.
Botemedlet är vit rasmedvetenhet och nationalism. Man kan skapa nya heliga tempel för att förena vita själar och skapa rasgemenskap.

Att lämna Svenska kyrkan kunde man göra redan på 90-talet. Skrämmande att folk är medlemmar fortfarande.
Citera
2017-08-27, 10:43
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
För att svenska kyrkan kritiserar polisens ingripande, eller för att svenska kyrkan hjälper illegala?

Ska du underkasta dig islam istället eftersom de bättre lyckas hålla borta polis och svensk lag?

Blir jag muslim för jag vägrar betala dessa satanisters lön menar du? Hahahaha!
Citera
2017-08-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utlanningskontroll-pa-kyrkans-familjelager-16-personer-omhandertogs

Svenska kyrkan riktar skarp kritik mot en inre utlänningskontroll som genomfördes på ett av kyrkans familjeläger i helgen. Enligt polisen har 16 personer omhändertagits

Tycker ni som kyrkan, att det är "samhällsmoraliskt" förkastligt av poliserna att upprätthålla lagen och omhänderta illegala flyktingar med utvisningsbeslut?
Nej. Däremot är det genant för Svenska kyrkan som inte lyckas genomföra en verksamhet som ger mer positivt än negativt för de inbjudna. I stället för att ta ansvar för sin naivitet så skyller man på polisen. För det är väl inte så kul att som präst gå och lägga sig med vetskapen att man har gjort livet svårare för flera familjer som man egentligen hade tänkt att hjälpa.
Citera
2017-08-27, 10:50
Medlem
Linguass avatar
Jag tycker dom kan riva dom där "kyrkorna." Biblarna har ju sedan länge blivit ersatta av HBTQ manualer och feminism. Bara för att man sitter i en byggnad som man kallar för "kyrka" så är man inte kristen.
Citera
2017-08-27, 10:50
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Botemedlet mot islam, judiska makten, massinvandring, rasblandning osv, är inte kristendom, tvärtom är det skadligt på alla sätt och vis.
Botemedlet är vit rasmedvetenhet och nationalism. Man kan skapa nya heliga tempel för att förena vita själar och skapa rasgemenskap.

Att lämna Svenska kyrkan kunde man göra redan på 90-talet. Skrämmande att folk är medlemmar fortfarande.
Ligger en hel del i det du skriver. Men tror inte många kan ta in det efter all PK indoktrinering.
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Blir jag muslim för jag vägrar betala dessa satanisters lön menar du? Hahahaha!
Narutligtvis inte och det har jag heller inte påstått. Hahaha!
Citera
2017-08-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jo men mot "afghan-barnen" sa ju polisen att det inte var nån mening att kolla dom då dom ändå inte blir utvisade pga läget i afghanistan
Det vore sannerligen ovärdigt om afghanerna nu inte genast interneras - annars har vi ju pekat ut dessa 16 illegala som mindre värda än de vuxna muslimska bedragare som i detta nu tillåts håna den svenska rättsstaten.
Citera
2017-08-27, 11:04
Medlem
Stakeholders avatar
Så kyrkan tror sej alltså stå över svensk lagstiftning?

Moraliskt kan man ha olika uppfattningar om detta, men likt förbannat måste även kyrkan anpassa sej till lagen.

Nu har det ju på senare tid blivit en ganska stor spridning mellan vad människor tycker, vad lagen föreskriver, vad polisen ingriper mot och vad påföljden slutligen blir. Det är ett mycket större problem än kyrkan verkar förstå.

Med detta sagt borde kyrkan hålla käften.
Citera
2017-08-27, 11:05
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Finns bara två vägar att ordna detta framöver.
Gå ur kyrkan och på sikt göra den helt tandlös.
Eller aktivt ta tillbaka den från värdegrundsterroristerna.
Så här kan vi inte ha det.

Helt riktigt, så när som på ett ord: "eller".
Min erfarenhet är att organisationer där en stor andel av medlemmarna är religiösa bara går att påverka utifrån. Den som blir medlem får kanske en formell möjlighet att påverka men blir i praktiken ignorerad och utmanövrerad. Den som går ur får, efter några år, en större trovärdighet och kan leda genom att gå före flocken till grönare och säkrare platser.

Ett av skälen till att en kyrka aldrig får bli finansiellt rik är just att det kan få medlemmar att stanna kvar trots att ideologin inte längre är kristen. Det kan också få kyrkans präster, som i många fall har en äkta kristen tro, att gå med på orimliga krav från statens regering, därför att de inte vill att kyrkan ska förlora sina rikedomar, bidrag, lokaler eller någon hävdvunnen rätt.
Citera
2017-08-27, 11:09
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om vi vore mer som Kanada hade vi sluppit saker som detta. En som söker asyl ska vara inspärrad hela tiden sedan om ja till asyl får man röra sig fritt i samhället. Om nej är det då enkelt att utvisa vederbörande. Sjukt hur Sverige tillåter asylsökande att röra sig fritt.

En asylsökande är ingen brottsling. Var och en i hela världen har rätt att söka asyl det är en mänsklig rättighet och självklart ska inte människor som flyr krig och annan inhuman behandling och utnyttjar sina mänskliga rättigheter låsas in.

Den som däremot inte följer svensk lag t.ex den som inte följer ett utvisningsbeslut den kan gränspolisen redan idag låsa in i väntan på avisning om de anser att personen antingen är farlig eller att det finns en risk att personen aviker (gömmer sig) förutsatt att utvisningen är möjlig.

Om Sverige blev utsatt för en atack eller inblandad i ett krig och du tvingad fly med din fru och barn hade du verkligen velat bli behandlad som en brottsling i det nya landet när du inte gjort något fel ? Du har bara utnyttjat dina mänskliga rättigheter.

Var har du fått informationen att Kanada skulle låsa in asylsökande ? Jag tror inte detta stämmer. Du får gärna länka källa.

Jag tror du tänker på Australien där man låser in alla asylsökande på fängelser med beväpnade vakter på öar utanför Australien finns någon dokumentär om det. Det var sjuka förhållande och helt klart att Australien bryter mot FN:s mänskliga rättigheter.

Som svar på TS så bör vissa platser vara fredade från polis ingripande så långt det är möjligt.

T.ex religösa platser, val lokaler och sjukhus som någon tidigare nämnde.
Senast redigerad av bergwall94 2017-08-27 kl. 11:14.
Citera
2017-08-27, 11:14
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Om man öppet annonserar om att nu samlar vi papperslösa/illegala kl xx på platsen yy, hur kan man då bli förvånad om polisen dyker upp?

Det var inte ett spontanbesök av någon som ville utöva en andaktsstund, då vore det rimligt att det rådde kyrkofrid.
Citera
2017-08-27, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Det vore sannerligen ovärdigt om afghanerna nu inte genast interneras - annars har vi ju pekat ut dessa 16 illegala som mindre värda än de vuxna muslimska bedragare som i detta nu tillåts håna den svenska rättsstaten.

Tyskland har börjat returnera folk till Afghanistan , dvs landet är lika säkert som Europa. Tyskland styrs av en vänstervriden führer.
Citera
2017-08-27, 11:17
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Har vissa rätt att bära sina religiösa symboler i vissa sammanhang så bör andra som har viss politisk tro ha rätt till detsamma, exempelvis.
Nu funkar det ju inte så. Staten bestämmer vad som är religion. Jag är med i Svenska Pastafarikyrkan och ville ha ett durkslag på huvudet på mitt körkort men nekades. Så där kränkte staten min rätt till fri religionsutövning.

http://www.svenskapastafarikyrkan.se/
Senast redigerad av ParkLane66 2017-08-27 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in