2017-08-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Brott ska beivras, men på rätt sätt. Nej, grip ingen vid en röstlokal! Demokratin är viktig, religionsfriheten likaså! Visst, om någon bor i en röstlokal, kör. Men annars, ta denne vid ett bättre valt tillfälle.

Varför då?
Platsen man befinner sig på ska inte påverka ifall man grips eller inte. Oavsett vart den platsen är
Citera
2017-08-26, 21:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Varför då?
Dom fick väl tips om att det skulle finnas folk som bröt mot lagen och slog till. Precis som polisen ska och har mandat att göra.
Att sen klemiga människor som du tycker att vissa platser ska vara fristäder för kriminella får stå för dig

Rätt att slå till, fel val av plats.

Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag föreslår medborgarplatsen. Men just det det gick inte för dom blir ändå inte utvisade pga säkerhetsläget i afganistan. Så då vet vi att det inte var afghaner....

Dom hade aldrig gett sig in i en moské och plockat illegala invandrare. Det är skillnad på folk...
Citera
2017-08-26, 21:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Varför då?
Platsen man befinner sig på ska inte påverka ifall man grips eller inte. Oavsett vart den platsen är

Jo, det finns andra värden att tillgodose, utöver lag och ordning. Frihet och demokrati är också viktigt.
Citera
2017-08-26, 21:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Allt som görs för att ta fast och utvisa illegala är bra i min bok. Kör på bara säger jag.

Sparka in dörrar, braka in i lokaler, kontrollera i tunnelbanor på restauranger utanför biografer. Överallt.

Nu är det fan dags att trycka gasen i botten.

Ut med dom bara!

Att kyrkan gnäller och lipar lite kan vi skrattande bortse ifrån. Var det inte en av biskoparna som hälsade på folk med Allahu Akbar? Haffa henne med och kasta ut henne.

Nu rensar vi gott folk!
Citera
Medlem
Moral står inte över lagen.
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Jo, det finns andra värden att tillgodose, utöver lag och ordning. Frihet och demokrati är också viktigt.
Vad då för värden? Självgodhet pga religion?
Citera
2017-08-26, 21:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Vad då för värden? Självgodhet pga religion?

Religionsfrihet i det här fallet, demokrati jämförelseexemplet med vallokalen.
Citera
2017-08-26, 22:01
Medlem
Citat:

Och frihet och demokrati byggee på ett civiliserat samhälle där lag och ordning styr.
Då ska det inte finnas godtyckliga platser där kriminella kan gömma sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utlanningskontroll-pa-kyrkans-familjelager-16-personer-omhandertogs

Svenska kyrkan riktar skarp kritik mot en inre utlänningskontroll som genomfördes på ett av kyrkans familjeläger i helgen. Enligt polisen har 16 personer omhändertagits

Tycker ni som kyrkan, att det är "samhällsmoraliskt" förkastligt av poliserna att upprätthålla lagen och omhänderta illegala flyktingar med utvisningsbeslut?
Jag har gått ur kyrkan så jag skiter i vad de gör. Jag sparar en jäkla massa pengar på att jag slipper kyrkoskatten men framförallt slipper jag bry mig om deras tokerier. All religion är vidskepelse.
Citera
Bannlyst
Är det en sedvanlig bögpräst? Märkligt att ingen åker förbi och ger honom stryk
Citera
2017-08-26, 22:02
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Kyrkofrid, som nämns i tråden, är väl något som inte existerar i dagens Sverige?
[...]
Ska även exis bankrånare, mördare och drogförsäljare omfattas av kyrkofriden? Eller är denna kyrkofrid förbehållen endast de illegala invandrarna?
Citera
2017-08-26, 22:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Och frihet och demokrati byggee på ett civiliserat samhälle där lag och ordning styr.
Då ska det inte finnas godtyckliga platser där kriminella kan gömma sig

Som sagt, om kyrkan aktivt användes för att gömma kriminella, go for it. Det rör det sig inte om här dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in