2017-08-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Äntligen!

Kan inte Märsta-poliserna följa med till Medis efter detta.

+1

Hoppas att några i oppositionen i Stockholms stadsfullmäktige nsart tar upp det orimliga tänjandet på hazarernas demo-tillstånd, som de borde ha förverkat för flera dagar sedan. Istället behandlas det som någon sorts "all-inclusive" frikort.
Citera
2017-08-22, 13:42
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Polisen som attackerade måste ställas till svars och tas ur tjänst omedelbart då det handlar om barn/ungdomar min vän. Att attackera så bryskt är hemskt. Vart är medmänskligheten? Värdegrunden? Allas lika värde? Okränkbarhet och respekt?

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Nu vet varken du eller jag vem som attackerade vem. Bryskt? Ja, kanske men vad hände innan det då?

Allas lika värden? Ja den kan man ifrågasätta, vet ej var jag kan hämta ut mina 2 000:- om dagen som det tycks kosta för ett ensamkommande barn i valfri ålder.

Följer man inte polisens uppmaning så kan man räkna med att inte vara okränkbar.

#skickapraktjaktistället
Citera
2017-08-22, 13:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Polisen (och politikerna i Stadshuset) borde oroa sig för vad som händer om de *inte* griper in - och några andra (dvs ett medborgargarde) bestämmer sig för att göra jobbet själva.
Det är ett scenario, ett annat och det mer troliga är att dessa baaarn upptäcker att de inte kommer så långt med delade hjärtan och kommer att uppvigla till till mer handgripliga aktioner.

Det kommer inte att gå att undvika fysiska konfrontationer med sessa invällare, och kan tänka mig att det brakar löst utav helvete redan 2018
Citera
2017-08-22, 13:59
Medlem
Sveriges sämsta journalist, Natalia Kazmierska, har också varit på Medis, och i vanlig ordning missar hon helt poängen och börjar snacka om en gullig afghankille som vill bli poppig frisör. OMG!

Men lägg ner, Natalia...eller är det möjligen så att här ser vi den dolda attraktionen från de här männen på kvinnor i (yngre) medelåldern som har dumpats ett antal gånger?

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yP492/afghanerna-kampar-for-frihet-med-mangafrisyrer
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-22 kl. 14:02.
Citera
2017-08-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sveriges sämsta journalist, Natalia Kazmierska, har också varit på Medis, och i vanlig ordning missar hon helt poängen och börjar snacka om en gullig afghankille som vill bli poppig frisör. OMG!

Men lägg ner, Natalia...eller är det möjligen så att här ser vi den dolda attraktionen från de här männen på kvinnor i (yngre) medelåldern som har dumpats ett antal gånger?

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yP492/afghanerna-kampar-for-frihet-med-mangafrisyrer

De vill vara frisörer men samtidigt vill bli läkare (om de tycker att svaret låter bättre) eller kanske kock som högsta dröm. Alla jobbar med saxar så vafan sak samma sax som sax
Citera
2017-08-22, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Polisen som attackerade måste ställas till svars och tas ur tjänst omedelbart då det handlar om barn/ungdomar min vän. Att attackera så bryskt är hemskt. Vart är medmänskligheten? Värdegrunden? Allas lika värde? Okränkbarhet och respekt?

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Babben förtjänade lite stryk, då han uppträdde hotfullt mot polisen. Hoppas de tar in honom och sedan skickar hem han.
Citera
2017-08-22, 14:18
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Babben förtjänade lite stryk, då han uppträdde hotfullt mot polisen. Hoppas de tar in honom och sedan skickar hem han.

Har du bevis på det?
Jag tror själv att han varit hotfull och det är därför som polisen slog till. Men vill ändå ha bevis också.
Citera
2017-08-22, 14:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
LIVE nu, förvaret i Märsta. Det är lugnt och avspärrat med plastband:

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/videos/vb.1861086500803690/1979093795669626/?type=3&theater

Edit: Dom står alltså på plåtverkstadens område nu.
Citera
2017-08-22, 14:36
Medlem
Så polisen fick ett par pungkulor och drev iväg de illegala?
Citera
2017-08-22, 14:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Så polisen fick ett par pungkulor och drev iväg de illegala?
Nja, dom står kvar, men vid anvisat område. Tydligen ska flyget gå vid 18, och jag hoppas inte de ringer in något dumt...
Citera
2017-08-22, 14:55
Medlem
De här poliserna kommer inte att ge efter. Undrar om afghankidsen inser att det är en annan spelplan nu, och att de själva kan åka dit för uppvigling eller våld mot tjänsteman, om de försöker forcera situationen?

*poppar popcorn*

Typiskt nog raderar UngiSverige de flesta kritiska eller spydiga komentarer på sin FB-sida. Jag försökte, men blev raderad direkt, och sedan blockad från att kommentera. De är ett agitprop-gäng.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-22 kl. 15:00.
Citera
2017-08-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, dom står kvar, men vid anvisat område. Tydligen ska flyget gå vid 18, och jag hoppas inte de ringer in något dumt...

Det återstår å se, juristerna måste jobba häcken av sig för att hitta på verkställighetshinder. Vet ej hur många som ska utvisas denna gång men någon eller några lyckas rättshaveristerna sätta på fri fot, de två sista gångerna i juli befriade de 2 eller 3 den ene hade varit papperslös i 8 år och han är kvar här trots det, aktionen organiserad av #VSIU utanför förvaret lyckats.

Fy fan så jävla sjuk alltså. MV beslutar och polisen lyckas inte verkställa. Och vi betalar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in