2017-08-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Ni är ju så jävla förvirrade i tråden, å ena sidan hävdar ni att det inte finns något folkligt stöd för de strejkande barnen, å andra sidan säger ni att "om inte BK hade satt upp hjärtat hade det blivit nationella protester mot BK"

Herrejisses

Regisserade protester i media, ganska få pers bakom men uppblåsta to make them look big. Ungefär som att "folkstorm mot SVT" i Expressen brukar betyda att ett tjog åldringar eller kulturnissar har ringt och mejlat klagomuren.
Citera
2017-08-22, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Påminner mig en scen i en deckare jag läste: två män på flykt kommer in på en liten grillbar ute på landet och beställer burgare och öl (det här är i England). Plötsligt och utåt helt oförklarligt hoppar den ene av männen över disken, vrider om armen på tjejen, griper hennes hår med andra handen, trycker brutalt ner hennes ansikte mot den rykande heta grillplattan och ryter i örat på henne "Where are the Vikings??"

Vikingarna kom ju på sin tid nästan ända till Afghanistan, dags för litet hämnd...

Allvarligt talat: håller med Rubar om att BK nog inte hade råd att insistera på att deras toaletter bara fick brukas av gästerna.

Samtidig får de skit för att en anställd satte upp ett hjärta i fönstret på BK, för att visa sympati med de strejkande. Hur man än gör, så blir det fel.
Citera
2017-08-22, 11:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu annonseras "Läxhjälp" ut, antagligen lärare som ska hjälpa?

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/
Citera
2017-08-22, 11:57
Avslutad
Regeringens och polisens tafatta försök att upprätthålla lag och ordning kommer bli Sveriges fall.

1. Vem som helst kan ta sig in, när som helst, hur som helst.

2. Väl inne söker vissa asyl, andra blir papperslösa.

3. Ingen, absolut ingen vet egentligen hur många som befinner sig i vårat land.

4. De som väl får utvisningsbeslut kan helt obemärkt röra sig fritt på gator och torg. Visa begår brott och till och med terrorattacker.

5. Det vidtas Inga som helst åtgärder för att orda upp i detta.

Det betyder att vi i praktiken faktiskt har fri invandring. Det spelar just nu ingen roll om de fått utvisningsbeslut eller är papperslösa. Polisens och regeringens ovilja att upprätthålla lagen pga what ever, gör Sverige till en demokratur.

Det enda rätta är naturligtvis att polisen ser till att lagen följs. Der är därför de finns. Då ska de bunta ihop de med utvisningsbeslut och skicka ut dem, inte låta dem ta upp allmän plats och störa som de vill. Punkt slut.

Nu har jag inte ens nämnt förorterna, skottlossningarna och kravallerna på akutmottagningarna, men samhället gränsar faktiskt till anarki.

Om ingenting görs nu så kommer det att spåra ur fullständigt. Det är fruktansvärt alarmerande.
Senast redigerad av redlineoffside 2017-08-22 kl. 12:00.
Citera
2017-08-22, 12:22
Bannlyst
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sodermalm-sluter-upp-bakom-demonstranterna-pa-medis/repqhq!zcR4u1NmUlMYqFg4FpQM4Q/

Fast ingen kunde väl stoppa regnet i lördags morse. Noterade f ö ett felstavat plakat när
jag vandrade förbi. Och så trodde jag att det viftades med japanska flaggor men det var
bara röda hjärtan. Så dum man kan vara !

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/polisen-hardsatsar-mot-fortkorare-har-star-de-i-veckan/repqhv!wPRh2ezXaR3TPKfdrOTkg/

En fartkontroll vid Medis så kunde poliserna som bara "är där" ha lite att göra ? Lär ha varit
en permobil i tunneln också häromdagen så nog går det att hitta saker att göra där.

http://www.dn.se/kultur-noje/johan-hilton-jag-vet-att-jag-har-sett-de-rasistiska-demonstranternas-ansikten-forr/

Lite småsnålt att lägga en så angelägen krönika bakom betalväggen. Hur tänkte Wolodarski
där ?
Senast redigerad av thunk 2017-08-22 kl. 12:28.
Citera
2017-08-22, 12:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ni är ju så jävla förvirrade i tråden, å ena sidan hävdar ni att det inte finns något folkligt stöd för de strejkande barnen, å andra sidan säger ni att "om inte BK hade satt upp hjärtat hade det blivit nationella protester mot BK"

Herrejisses

Med "folkligt stöd" brukar man inte åsyfta, att någon (BK) stöder något pga att man fruktar smutskastande facebook kampanjer, hot om våld m.m.
Citera
2017-08-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så alla restauranger och butiker runt Medis har öppet för "barnen"?

Nej det tror jag inte. Nu var det ju 'bajsfrågan' på Medis som avhandlades och i detta perspektiv så blir ju BK det 'naturliga' målet, eller hur?
Så jag tror inte att tex någon av grillkioskvagnarna eller Indiska eller Bolaget hållit öppet hus för barnen och deras behov.

Citat:

Herrejisses

Du behöver inte nia mig, men tackar för respekten🙂
Det finns inget folkligt stöd för strejkarbarnen. Det finns folk som stöder deras 'kamp' men det är en annan sak. Eller tror du på allvar att en majoritet av folket (medborgarna) i detta land vid en folkomröstning skulle lägga sin röst på att alla skall få stanna alldeles oavsett vilka sk asylskäl man har, oavsett hur man sköter sig etc?
Och ang hjärtan på BK; jag presenterade alltså en teori om att BK gjort en riskanalys av läget och självklart även vägt in bojkottsrisken och kommit fram till att de 'måste' stödja spektaklet. Har du missat helt att det inte finns en ort i detta land som inte hyser hazarer/ensamkommande och att de har uppbackning av de som lever på/av/med dem och att dessa grupper är synnerligen aktiva på nätet och därför med några klick kan initiera en hatattack mot BK som skall gälla nationellt?

Henejisses.
Citera
2017-08-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det sagt något datum när dessa småbarn ska avvisas? Eller är det bara en "allmän protest " bland afghanerna? (Har inte följt denna tråd så noga)

https://www.facebook.com/events/816309071878046/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2222%22%2C%22feed_story_ type%22%3A%2222%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D&pnref=story

Vet ej hur många som ska deporteras, tydligen vet inte dem heller. De skiter fullständigt i om det är våldtäktsmän som ska utvisas, alla afghaner ska stanna

Citat:
Information
Deportation till Afghanistan sker Tisdagen den 22 Augusti. Antalet personer är inte helt klart än, men det lutar mot en gruppdeportation av den infon vi har idag.

För dom som vill så samlas vi utanför förvaret redan på måndagen för att visa stöd. Men på tisdagen är då vi behöver alla som har möjlighet att ta sig till Märsta för att visa motstånd och stöd.

UPDATE: det är ännu oklart hur många det blir som utvisas. Eventuellt bara en kille. Det här nämligen förflyttats killar till Märsta de senaste dagarna men ingen har fått biljett så vitt vi vet.

UPDATE 2: Ändrar tid på eventet och lägger all krut på tisdagen. Vi är ett gäng som bokat in besökstider och kommer hålla tyst manifestation utanför på måndagen. Dock räknar vi inte med att det kommer några andra. Så tagga tisdag!

Plats: Maskingatan 4 , Märsta

Mer info kommer när vi vet mer.

Här är en av dem som ska deporteras:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=501353813547486&set=pcb.50135416021 4118&type=3&theater

Om det blev som för en månad sen blev två som skulle utvisas satts på fri fot strax innan transporten till Arlanda - - -

Om detta lyckas (tvivlar) finns det 28 999 till
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-22 kl. 12:35.
Citera
2017-08-22, 12:29
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tydligen sitter dom på tåget mot Märsta och förvaret i detta nu:

https://twitter.com/nabizadehse/status/899916880965771264

Jag tror det när planet lyft.
Citera
2017-08-22, 12:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Så uppjagad att hon inte ens kan skriva ordentlig svenska. *skakar på huvudet*
Det är en han, afghan. Nu är dom på plats utanför förvaret (och en plåtfirma):

https://twitter.com/nabizadehse/status/899935620839165952
Citera
2017-08-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är en han, afghan. Nu är dom på plats utanför förvaret (och en plåtfirma):

https://twitter.com/nabizadehse/status/899935620839165952

De är på fel plats, de borde vara inlåsta på förvaret inte sitta utanför
Citera
2017-08-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Haha, ja jävlar...
Sverige: De dinga dumbommarnas land...

Deras svenska vänsterpolare vill nog att det ska se ut som protesterna mot utbyggnaden av Altaälven i det arktiska Norge, i början av 80-talet, där kvinnor kedjade fast sig vid ´granitblocken och varandra och utmanade polisen. Tror inte att det blir så storslaget här, nej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in