Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Så alla restauranger och butiker runt Medis har öppet för "barnen"?
Nej det tror jag inte. Nu var det ju 'bajsfrågan' på Medis som avhandlades och i detta perspektiv så blir ju BK det 'naturliga' målet, eller hur?
Så jag tror inte att tex någon av grillkioskvagnarna eller Indiska eller Bolaget hållit öppet hus för barnen och deras behov.
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarpappan
Ni är ju så jävla förvirrade i tråden, å ena sidan hävdar ni att det inte finns något folkligt stöd för de strejkande barnen, å andra sidan säger ni att "om inte BK hade satt upp hjärtat hade det blivit nationella protester mot BK"
Herrejisses
Du behöver inte nia mig, men tackar för respekten🙂
Det finns inget folkligt stöd för strejkarbarnen. Det finns folk som stöder deras 'kamp' men det är en annan sak. Eller tror du på allvar att en majoritet av folket (medborgarna) i detta land vid en folkomröstning skulle lägga sin röst på att alla skall få stanna alldeles oavsett vilka sk asylskäl man har, oavsett hur man sköter sig etc?
Och ang hjärtan på BK; jag presenterade alltså en teori om att BK gjort en riskanalys av läget och självklart även vägt in bojkottsrisken och kommit fram till att de 'måste' stödja spektaklet. Har du missat helt att det inte finns en ort i detta land som inte hyser hazarer/ensamkommande och att de har uppbackning av de som lever på/av/med dem och att dessa grupper är synnerligen aktiva på nätet och därför med några klick kan initiera en hatattack mot BK som skall gälla nationellt?
Henejisses.