2017-08-21, 11:37
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Jag har själv kontakter där som uppdaterar mig om situationen och det är 100% sant att denna filt tillhör en av afghanpojkarna som strejkar som gavs till tjejen i fråga. Tror vissa här helt enkelt har svårt att acceptera att dessa killar har bättre kvinnosyn än rasisterna i tråden

edit: https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/20914424_10213336481987985_3023847725508939937_n.j pg?oh=a29b1554f1bfd9362f0c537b9aad5aaa&oe=5A2C0597

Fin bild som visar den stora skillnaden på folk och folk.

Ja du gör ju skillnad på folk och folk. Bli imponerad över att någon får en filt? Du hade väl givit din filt till en "pojke". Och sen att det fanns en hund där... Vad trodde du om dessa innan egentligen? Och vad tror du om oss? Ska vi ändra åsikt pga en filt och en hund?
Citera
2017-08-21, 11:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Sittstrejken kommer före skolstarten på Wisbygymnasiet" Jag hoppas verkligen att de glömt ett ske i texten...?
Enligt en post i Facebookgruppen "Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!" verkar en gymnasieskola sagt nej till protester i klassrummen. Vill de strejka så får de göra det utanför enligt påbud från rektorn.

Vissa av posterna ger intryck av att man strejkar en enstaka lektion.
Citera
2017-08-21, 11:47
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Och sen får vi inte glömma de kåta kärring-asen också. Som vill ha ett baaaarn i sängen.

Jag tror inte att det är det primära incitamentet utan det är helt klart det ekonomiska.

Jag kan dock vittna om att just kulturtanter och fosterhemsmammor tycks ha att särdeles svagt sexuellt beteende. När jag var 13 år slickade en mig i ansiktet och några år efter det var det inte ovanligt att bli erbjuden sängplats om man var ute sent på natten. Det finns säkert en annan tråd där sådant kan diskuteras.

Citat:
Bra skrivet, på pricken. De är posörer och sätter sig själva i absolut främsta rummet. Det är den kletigheten i grupp som provocerar mig - inte att man vill hjälpa en ny bekant/vän. Hade de tyst, i smyg, hjälpt varsin hazar att stanna hade jag inte kunnat bry mig mindre faktiskt, det sker så mycket dumt jag inte känner till ändå...

Tack! Det är min uppfattning att detta spektakel är till för att dölja det man redan roffat åt sig samt visa upp hur duktig man är för att säkra framtida finansiering av bostadsrätt, sommarhus med ateljé och designat krimskrams till vitrinskåpen.

Att vilja hjälpa någon i nöd, även om den man hjälper visar sig vara dum i huvet, är inte fel och ingenting man ska bli hånad för. Möjligtvis att det ibland är läge att diskutera naivitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Avslutningsvis vill jag bara helt på riktigt säga att min uppfattning är att den här demonstrationen ska betraktas med den råaste cynism. Och då menar jag när det gäller aktivisterna, svensk media och svenska staten. Afghanerna är säkert inte några oskyldiga lamm, men jag tvivlar på att de alla är lika otäcka som aktivisterna och deras vänner inom media och myndighetessverige. Afghanerna vill bara ha det bättre än de haft och nu kämpar de för det. Ett helt naturligt beteende. Normalt sett ett uppskattat agerande. Afghanerna på Medborgarplatsen har jag alltså inte direkt nåt emot. De är nog som folk är mest. Något aktivisterna och de andra definitivt inte är.

Jag har ingenting emot Afghanerna som sitter där på trappen men skulle förmodligen inte umgås med dem heller. Det som blir lite löjligt är att folk tror att allt blir bra bara Afghanerna åker hem, men regissörerna är ju kvar och kommer leta efter nya stjärnor som är beredda att spela huvudrollen i nästa bidrags- och anslagskarusell. Folk stör sig på Afghanernas dyra attiraljer men kolla vad deras beskyddare sitter på för egendomar istället. Bli inte lurad av deras bristande perceptionsförmåga vad gäller lämpligt klädmode och kroppsform för vistelse i det offentliga rummet.
Citera
2017-08-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det var just min poäng personrånen har inte ökat de sista åren.

Jag tror dej det är inte det men har du någon källa på det?
Min tro är att nivån är ungefär konstant däremot har det förändrats iom att samhället gjort det. Fött handlade det mera om väskryckning eller att man gav sej på normalt folk.

Idag attackerar man små barn och äldre både brutalare och elakare
Citera
2017-08-21, 12:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Inom dina knarkarkretsar i Tunisien ja, I Sverige var fyllevåld det enda som man behövde oroa sig ända fram till 80-talet då muslimerna började invadera.

Du har helt rätt. Är själv uppväxt på 60-70 talet och det var helt annnat än idag. Jag tror många yngre idag inte vet hur det var i Sverige då och de som föds och växer upp nu tror väl att Sverige alltid varit så här. Tragiskt.
Citera
2017-08-21, 12:15
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu när Bouvins ryggdunkare bedömer vad som annars klassas som världens säkraste land i världens säkraste plats Medborgarplatsen som en krigszon kan inte ens pk-eliten motsätta sig utvisningar till Afghanistan Medborgarplatsen eller Medis som valfri hipster kallar det är en krigszon.
Citera
2017-08-21, 12:16
Medlem
Jag blir så arg att det saknas ord.,,,

På Gotland.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=488020791573545&set=p.4880207915735 45&type=3&theater

Den dagen kommer att ni får stå på någon farkost på väg till Kabul. Jag säger inte flygplan det krävs stora fartyg att frakta 10 000 åt gången och då har man kanske inte ens plats att sitta.

ÅK HEM JÄVLA PACK !
Citera
2017-08-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Artikeln var en tunn sammanställning av hennes twittermeddelanden. Att man inte kan förmedla en fördjupad bild på twitter är det väl ingen som begär - men en artikel ska ge mer.

Riktigt mod hade Emma Bouvin visat om hon lät någon av de personer som befann sig där komma till tals i text - alla kom inte dit för att skandera otidigheter utan en del drevs av en oro över utveckling och sin egen situation. De hade kanske sökt sig till något som utlovades vara en tyst manifestation, men fann sig stå bland människor som skrek saker de inte höll med om (vilket säkert bidrog till att skaran tunnades ut rätt fort).

I stället såg vi Emma Bouvin konfrontera en av de som skrek (i DN:s direktsändning). I och med att Bouvin tydligt signalerade var hon stod med ett aggressiv tonläge och konfrontativa frågor fick hon svar därefter och samtalet blev rätt ointressant. Det kom heller inte med i tryck.

Att spegla motståndet genom de mest extrema är för övrigt missvisande - beslutet att dessa personer utan asylskäl ska lämna landet har tagits på en helt annan nivå. Den nivån och den utveckling som ledde fram till beslutet har DN dåligt skildrat.

Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Nu när Bouvins ryggdunkare bedömer vad som annars klassas som världens säkraste land i världens säkraste plats Medborgarplatsen som en krigszon kan inte ens pk-eliten motsätta sig utvisningar till Afghanistan Medborgarplatsen eller Medis som valfri hipster kallar det är en krigszon.

Thomas Engström (som hyllade Emma för hennes mod) jobbar ju sedan länge i USA. När han läste Emmas artiklar såg han väl framför sig att "fan, det här är ju nästan som i Charlottesville" - och därmed triggades en stark känsloreaktion.

Att det inte alls var som i Virginia är ju inte hans problem.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-21 kl. 12:18.
Citera
2017-08-21, 12:22
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Enligt en post i Facebookgruppen "Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!" verkar en gymnasieskola sagt nej till protester i klassrummen. Vill de strejka så får de göra det utanför enligt påbud från rektorn.

Vissa av posterna ger intryck av att man strejkar en enstaka lektion.

Att statsmedia villigt lånar sig till deras sak innebär att dom kan ge fan i att sitta på golvet iaf på Gotland då dom där redan fått den publicitet dom är ute efter.

Vill dom leka fruktstund (som man gör på lekis) kan dom göra det utanför den ordinarie undervisningen, Fridolin måste ta tag i problematiken och ge rektorerna vägledning.

Får dom sitta på golvet?
Ska isf alla sitta på golvet?
Hur mycket ska lärarna lägga sig i?
Får enskilda lärare förbjuda sittprotester?
Ska dom bara spela kräftfotboll på idrottslektionerna?

Frågorna hopar sig, lärarkåren kräver besked av ansvarigt statsråd!

Fridolin fixade ju till ett undantag för dom som går i skolan, går dom i skolan så kan dom inte utvisa utan får per automatik ett tillfälligt uppehållstillstånd som gäller i fyra år därefter kan dom även få permanent uppehållstillstånd.

Dett innebär att det är mycket viktigt för dom att vara inskrivna vid en skola, dock finns vare sig närvarokrav eller något krav på studieresultat.

Så dom kan i ordets rätta bemärkelse sitta av tiden och invänta PUT.

/Provokatör
Citera
2017-08-21, 12:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
"Sittstrejken kommer före skolstarten på Wisbygymnasiet" Jag hoppas verkligen att de glömt ett ske i texten...?

Nej, dom har sagt att dom ska sitta på golvet under lektionerna över hela Sverige tills dom får som dom vill. Stackars svenska barn och ungdomar idag med dessa 36.000 förvuxna dårar som sitter på golven och brölar och stör undervisningen och stämningen i dagens svenska skola.
Citera
2017-08-21, 12:25
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag ska mejla henne och tacka henne för sitt mod genom att jämföra henne med valfri krigskorrespondent eller volontär som jobbar i fattiga länder, gör en insats för omgivningen Risken finns att sarkasm tas på allvar. Den där Malala Yousafzai kan inte sätta emot DN:s egna Bouvin Hur vågade hon ta sig från sin bostad till Medborgarplatsen som får Kabul att framstå som en fristad. Kvinnor i länder som Saudi eller Afghanistan som kämpar för mänskliga rättigheter pyttsan vad vet de inte som att de tagit sig till världens farligaste plats Medis straight outta Medis. Bouvin är en svensk hjälte som Folke Bernadotte eller Raul Wallenberg.
Citera
2017-08-21, 12:37
Medlem
Provokatörs avatar
"Om ensamkommande barn missköter gymnasieutbildningen tillräckligt mycket ökar deras chanser dramatiskt att få lov att stanna i Sverige. Sådana är incitamenten i den nya lag som röstades igenom idag, enligt riksdagsledamoten Hanif Bali (M) som är djupt kritisk. – De blir inte utvisade förrän de gått färdigt gymnasiet, säger han till Nyheter Idag."
https://nyheteridag.se/ny-lag-gick-igenom-uppmuntrar-ensamkommande-misskota-skolan-for-att-fa-put/

"Underkänt i matte får inte leda till utvisning" Aftonbladet

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in