2017-08-20, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Källan är trovärdig, har ingen anledning att tro det skulle vara en lögn.
Och när skulle detta ha varit, vilket årtal?
Citera
2017-08-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Och när skulle detta ha varit, vilket årtal?

Förhållandet närmast före han blev tillsammans med ASP.
Citera
2017-08-20, 08:06
Medlem
Ja, det vore bra att titta på när garaget/carporten byggdes för att kunna avskriva ryktet om att HA ligger där.

Jag har svårt att tro att en person, som inte är en seriemördare, skulle mörda henne en lördagnatt, ta med henne hem, låta henne ligga i flera dagar för att bila upp ett golv och sedan gjuta in henne. Det låter väldigt creepy att ha henne så nära inpå, dessutom - att alltid bli påmind om henne när man ska ta ut bilen...

Nej, jag tror inte på garageryktet. Att sänka henne i en brunn eller sjö låter mer troligt för mig.
Citera
2017-08-20, 08:37
Medlem
Grandpas avatar
1. H:s förhållande/romans med TS står det mycket om på sidan 1-3 i tråden. Inget nytt alltså.

2. Jag tycker det ser ut som asfalt under carporten/förrådet. Det kanske inte har någon betydelse men det brukar inte vara så hårt/tjockt lager i så fall.
Oavsett vilket så gräver man inte inte upp "bärlagergrus" lika lätt som jorden i trädgårdslandet.

3. 1991 så bodde KM på Kyrkogatan enligt SB1990. Han kan givetvis ha flyttat till nuvarande adress sent 1991-1992.
Citera
2017-08-20, 08:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Med tanke på gm:s mentala status.

När den misstänkte snart häktas är det väl inte otänkbart att han kommer genomgå en paragraf sju-utredning, till vardags kallad en liten sinnesundersökning.

Det finns olika scenarier vi kan tänka oss i denna händelse och trots att Helenas kropp försvann behöver inte gm tendera seriemördare i mentalt status.

Om vi tänker att det här är en 26-årig man som är sugen på en 22-årig tjej. Han är lätt eller måttligt berusad. Han försöker göra närmanden. Han får en smäll i ansiktet. Han slår tillbaka. Hon står men faller sedan illa, slår i huvudet och är inte kontaktbar. Gm springer efter hjälp, återkommer med hjälp och finner HA avliden.

Är det nu den friska och den sjuka tar olika beslut? Eller tidigare? Och i ett sånt här scenario finns nu en person till som avgör vidare förlopp.
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-08-20 kl. 08:51.
Citera
2017-08-20, 08:53
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Börja titta 22 minuter in i detta program https://www.youtube.com/watch?v=pSORcGVY1Gk

Den som kallas mrX i programmet är PR, det har jag fått bekräftat av PR personligen i PM. Vid 28:50 in i programmet berättas att vänner till X berättat att han vid ett flertal tillfällen erkänt mordet.

Detta betyder ju inte att han är gärningsmannen, han kan ju ha haft andra motiv till att ha erkänt (spela tuff?) Jag vill bara lyfta fram att jag tycker fortfarande PR är intressant, that's all. Sen tycker jag även pilotmannenspåret är intressant. Jag har inget prsonligt mot PR och känner honom inte. Jag kan bara dra slutsatser från det som sägs i efterlyst

Det är inte jag som är selektivt faktaresistent det är du som är det! 28,50 in i programmet sägs att det är flera anonyma tipsare som påstår att han erkänt!

Det finns alltså ingen riktig bekräftelse att det är sant. Anonyma kan mycket väl vara troll i detta fallet. Det var en allvarlig anklagelse du kom med.
Citera
2017-08-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
När du hade KM så nära inpå tog du inte chansen att fråga honom hur han ställer sig till misstankarna som mördare ? Har ju varit en massa inlägg här att någon ska kontakta honom.
Gå fram till honom du om du vågar , ingen liten kille direkt : https://minfil.org/zc3dl0cdb3/IMG_9171.PNG
Citera
2017-08-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det där sista kändes ju kanske inte helt seriöst. Det är är nog inte så lätt att känna igen en psykopat som man kanske skulle vilja.
Kolla in hans blick : https://minfil.org/zc3dl0cdb3/IMG_9171.PNG
Dålig upplösning ..... har träffat på en del folk med den psykopat blicken jag fick ....
Citera
2017-08-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Förhållandet närmast före han blev tillsammans med ASP.

Han flyttade ju in strax innnan 92 så kan inte varit länge då iaf. Kanske är förklaringen till att han blev uthängd här.
Citera
2017-08-20, 09:14
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, det vore bra att titta på när garaget/carporten byggdes för att kunna avskriva ryktet om att HA ligger där.

Jag har svårt att tro att en person, som inte är en seriemördare, skulle mörda henne en lördagnatt, ta med henne hem, låta henne ligga i flera dagar för att bila upp ett golv och sedan gjuta in henne. Det låter väldigt creepy att ha henne så nära inpå, dessutom - att alltid bli påmind om henne när man ska ta ut bilen...

Nej, jag tror inte på garageryktet. Att sänka henne i en brunn eller sjö låter mer troligt för mig.

Fantasifullt värre. Han hade ju dessutom en sambo (KB) som också bodde huset så vitt jag förstår och jag har väldigt svårt att föreställa mig att hon är med på det hela s.a.s. En fördel med denna teori skulle vara närheten mellan brottsplats o gömställe. Liknande saker har ju hänt men det känns inte direkt sannolikt även om det faktum att man ej hittat kvarlevorna kan få en att tänka i annorlunda "kreativa" banor. Hassletrakten slulle jag tro mer på, ev. Vänern. (Om nu KM=GM).
Citera
2017-08-20, 09:24
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Gå fram till honom du om du vågar , ingen liten kille direkt : https://minfil.org/zc3dl0cdb3/IMG_9171.PNG

Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Kolla in hans blick : https://minfil.org/zc3dl0cdb3/IMG_9171.PNG
Dålig upplösning ..... har träffat på en del folk med den psykopat blicken jag fick ....

Ja han är en tjockis men det är iaf för mig ingen avgörande detalj i huruvida jag skulle våga gå fram till någon lr inte. Blicken du pratar om ser jag då inte mycket av på den bilden, tyvärr.

Det påstås av en del att det ska gå att se på ögonen, typ tom, glasartad, utforskande, rovdjursaktig, tveksam till det men det är kanske något man kan lära sig.
Citera
2017-08-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
1. H:s förhållande/romans med TS står det mycket om på sidan 1-3 i tråden. Inget nytt alltså.

2. Jag tycker det ser ut som asfalt under carporten/förrådet. Det kanske inte har någon betydelse men det brukar inte vara så hårt/tjockt lager i så fall.
Oavsett vilket så gräver man inte inte upp "bärlagergrus" lika lätt som jorden i trädgårdslandet.

3. 1991 så bodde KM på Kyrkogatan enligt SB1990. Han kan givetvis ha flyttat till nuvarande adress sent 1991-1992.

Det är väl knappast TS det handlar om på sida 1–3 utan UH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in