2017-08-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Beklämmande att vuxna svenskar står och skriker 'ut med packet', trist, korkat och kontraproduktivt. Skönt att det stora flertalet haft det goda omdömet att stanna hemma.

/Provokatör

Jag tycker att det är beklämmande att vuxna människor från Iran kallar sig barn när de är i 20 års åldern. Å ena sidan är dem vuxna nog att ta sig från Iran till Sverige men i Sverige kan de inte ta hand om sig själva.
Citera
2017-08-20, 08:18
Medlem
Public Enemys avatar
Oj oj oj !
Södermalmsborna som är så progressiva kan inte ens låta några stackars afghaner uttrycka sitt missnöje på södermalms gator.
Men de tycker att landsbygden skall terroriseras av vargar!

Låt afghanerna åka ut på landet och protestera, så kan vargarna få komma till söder istället, så kanske det kan bli tyst på söderborna :-)
Citera
2017-08-20, 08:18
Medlem
Jag tycker det är märkligt att Sverige inte sänder hem de.
Här har vi ID kontroller och REVA projekt. Nu har hazarerna har fått NEJ från MIG, de är alltså här helt illegalt ändå får de sitta helt fritt på medis och häcka.
Citera
2017-08-20, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag tycker det är märkligt att Sverige inte sänder hem de.
Här har vi ID kontroller och REVA projekt. Nu har hazarerna har fått NEJ från MIG, de är alltså här helt illegalt ändå får de sitta helt fritt på medis och häcka.

Det är Sverige , när tom USA president använder oss som varnade exempel säger se vad som hände i Sverige, samtidig bli upplopp i miljonprogrammen. Man har misslyckas med sitt samhälles bygge. Vi har aldrig haft en sådan inkompetent regering som nu inte ens semester regeringen under 30 talet var av så dålig kvalité som den skit som styr Sverige idag.

Löfven är som Staaf, när världen stod inför ett Världskrig så ville Staaf rusta ner Svenska försvaret. När Sverige står inför inbördeskrig så vill Löfven att illegala skräp människor skall få stanna. Idioter till ledaren som inte kan göra någonting rätt.
Citera
2017-08-20, 08:33
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Det är Ledarsidorna.se som genom kontakter i polisen som låter oss veta södermalmsborna börjat tröttna på den pågående sittstrejken

Fråga. Kommer rapporteringen kring invandringen påverkas nu närkonsekvenserna av mångkulturen börjar nå journalisttäta Södermalm?

https://ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/

Finns det ett tillstånd från polisen för denna demonstration? Eller gäller tillstånd enbart svenska medborgare? Kan ens icke EU medborgare demonstrera fritt?
Skicka in piketen (Baseboll ligan 2.0 ) NU!!
Citera
2017-08-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Blev säkert förskräckt när de såg vilka som engagerar sig svenska batikhäxor, sommarmammor, sommarpappor och kommunister. Inget öde för en liten hazar.
De bryr sig givetvis inte om vilka som engagerar sig. De vill bara få ut så mycket pengar som möjligt av det svenska samhället. Samt få sina stora familjer försörjda av dig och mig och våra barn och barnbarn.
Citera
2017-08-20, 08:50
Medlem
Mycket demoraliserande att det här spektaklet fortgår dag efter dag. Gör ingripandet och kontroller nu vad väntar polisen på?

Hur mycket mer ska behöva gå snett i landet innan den kategori svenskar som stöder fuskafghaner ska ens börja öppna sina ögon en aning?
Citera
2017-08-20, 09:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Miss Khavari vädjar stort till aktivistromantik och "white guilt"-känslor och DN hänger troget på, På båda hållen finns hipstervänstern med och scriptar vad som ska sägas och berättas, och hur:

http://www.dn.se/sthlm/det-racker-inte-att-visa-sitt-stod-man-maste-gora-nagot/ (premium-artikel av den djupt involverade Emma Bouvin)

I artikeln skriver Emma Bouvin att hazarerna insisterar på att ingen enskild person ska få för mycket ljus på sig, det är minsann stejken som är viktigast - samtidigt gör Emma både i huvudtexten ich i bildspelet allt för att måla ut Khavari som en idol, en folktalare och organisatör av guds nåde. Nästan varenda bild i bildspelet har huckletjejen centralt placerad och en storögt beundrande bildtext.

Gabba Gabba Hey!

Edit: Nej, det nåste bli ett citat till - DN:s sentimentala personcentrering och satsning på "personal stories" som får axla rollen som argument når en paroxysm i den här biten:

*facepalm* Det här sättet att skriva kommer raka vägen från narcissistiska fanzines, egobloggar och kvällstidningar.
Ja Fatemeh Khavari får verkligen hjältestatus efter det här, "Fatemeh går runt hela natten och pratar med de vakna och ser till dem som sover." Sover hon aldrig själv?
Amir på bild 9 ser ut att ha gått hårt på heroin ett tag.
Citera
2017-08-20, 09:09
Medlem
greta75s avatar
Som jag känt ett tag. Det som blir SD's fall är den förbannade pöbeln som röstar på partiet som skämmer ut sig i sociala medier och IRL. Vem vill tillhöra den gruppen?

Det är ju inte så mycket partiet man stör sig på.
Citera
2017-08-20, 09:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja Fatemeh Khavari får verkligen hjältestatus efter det här, "Fatemeh går runt hela natten och pratar med de vakna och ser till dem som sover." Sover hon aldrig själv?
Amir på bild 9 ser ut att ha gått hårt på heroin ett tag.
Oj oj oj, vad hon vill stå som symbol för något stort. När hon pratade telefon med "presidenten" igår var det bara en malande monolog, hon väntade inte in svar, och en av männen blev irriterad och försökte få telefonen. Det fick han inte, så han reste sig och gick. Hon kan nog klättra i administrationen om hon återvänder, bli ett alibi för nya och kvinnovänliga Afghanistan.
Citera
2017-08-20, 09:15
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är det såklart eftersom de flesta SD skallar är onda fördomsfulla och allmänt obildade. Jimpa och Kenta tackar gud varje dag för att ni finns. Utan er skulle de troligen sitta inne stämpla eller jobba på posten. Nu njuter de istället av skattebetalda lyxfrukostar och rosa champagne.
Vad menar du? Det du skriver är lika osammanhängande som Alex Bengtssons fiaskosvammel i Opinion Live häromkvällen.
Citera
2017-08-20, 09:21
Medlem
Enydrions avatar
Ska de inte snart utvisas? Borde ju vara praktiskt för polisen att de är samlade på ett ställe, så polisen inte behöver leta...

Bra att 'barnen' får veta att de inte är önskvärda här i landet, skulle alla protester ske i det tysta, så skulle ju 'barnen' kunna tro att Sveriges befolkning vill ha dem här...

Har senaste veckan när jag besökt affärer, sett att flera har haft en egen afghan kvar i bilen som sitter och knappar på mobilen, medan husse är inne och handlar.... Är det gode mäns bilar eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in