Citat:
Ursprungligen postat av
Kausti
Haha, precis detta. Folk sitter och är så självsäkra över att "nu vänder det", men vägrar satsa en krona på det. Däremot sitter alla dessa och säger att "jag ska köpa billigt sen". Om man är så jävla korkad så att man har koll på vad marknaden kommer göra kortsiktigt och då väljer att inte korta marknaden under den tiden förstår jag inte hur man tror att man ska kunna förutspå marknaderna alls. Det är ren och skär idioti dessa människor sysslar med, och om det är någonting man ska undvika så är det att blanda in känslor i stora ekonomiska beslut.
Hehehe precis min tanke, ingen vet om börsen kommer fortsätta uppåt i 5 år till eller krascha måndag morgon så varför ens försöka?
Man brukar läsa att när alla snackar om krasch så händer det aldrig och när alla vill in så kraschar det... Just nu så snackar ALLA om en krasch.
Världen förändras och speciellt i börsvärlden så finns inga självklarheter... Vad hindrar stater från att fortsätta printa pengar och köpa upp allt? Kanske det som är tanken? Skrämma bort alla småsparare och ta över hela världens företag?
Köp bolag ni tror på långsiktigt, sprid riskerna och gör egna analyser.