2017-08-17, 22:09
Medlem
Rasande-Roses avatar
Man reagerar på hur personlig President Trump och hans familj är när de sänder sina sympatier till spanska folket. Andra Europeiska ledare levererar generiska telegram. Frankrikes nyvalda nyliberal Macron formulerar sig snarare som en robot:

Citat:
”USA fördömer terrorattacken i Barcelona, Spanien, och kommer göra vad som helst som är nödvändigt för att hjälpa. Var tuffa och starka, vi älskar er!” skriver Amerikas förenta staters president Donald Trump på twitter och hans fru, Melania Trump, skriver: ”Mina tankar och böner till Barcelona”

”Alla mina tankar och Frankrikes solidaritet för offren i den den tragiska attacken i Barcelona. Vi förblir enade och beslutsamma” skriver Frankrikes president Emmanuel Macron på twitter.

”USA fördömer terrorattacken i Barcelona, Spanien, och kommer göra vad som helst som är nödvändigt för att hjälpa. Var tuffa och starka, vi älskar er!” skriver Amerikas förenta staters president Donald Trump på twitter och hans fru, Melania Trump, skriver: ”Mina tankar och böner till Barcelona”

”Mitt medlidande till alla offren i attacken i Barcelona och deras familjer. Fullt stöd till myndigheterna. EU står enat för att försvara freden” skriver Europaparlamentets ordförande Antonio Tajani på twitter.
Citera
2017-08-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Just nu är medias fokusering på terrordådet och ännu har vare sig SD eller högerextremism nämnts. Visa denna tråd för din systerson i framtiden. Han kommer säkert bli galet imponerad av sin morbrors uttalanden på flashbackö

Jag är ledsen, det tog några minuter, men nu kom det i alla fall.

Daniel Swedin, Aftonbladet:

"Samtidigt får vi inte glömma att de återkommande attackerna mot vårt samhälle - från Utøya till Berlin, från Stockholm till Paris, från London till Nice - gör något med oss."
Citera
2017-08-17, 22:21
Medlem
Rasande-Roses avatar
Även Michael Winiarski på DN ägnar stor uppmärksamhet på körningen i Charlottensville, då han ska skriva om terrordådet i Barcelona:

Citat:
Går det att skydda sig mot denna typ av terror?

– Terrorister av olika slag måste ha kommit fram till att bil- eller lastbilsattentat uppenbarligen fungerar. Det är sannolikt att metoden kan ha inspirerat också terrordådet i terrordådet i Charlottesville i Virginia förra helgen, då en man med nynazistiska sympatier plöjde in i en samling fredliga demonstranter och 19 människor skadades och en kvinna dödades.
Citera
2017-08-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Låt oss se ifall detta får ens i närheten så mycket uppmärksamhet som den påkörda kommunisten i USA.

Om det visar sig vara en muslim, kommer vi då få höra krav i media om att riva islamska byggnader precis som man nu kräver att statyer av sydstatsgeneraler ska plockas ner? Eller är det här något heeelt annat?
Jag ber och hoppas att all världens befolkning gör sitt bästa för att spränga varenda förbannade muslimsk byggnad som existerar i den delen av världen där inte en enda muslim bör befinna sig. Sverige t.ex. spräng skiten i luften och ställ upp resten i en löpande kö och skjut prick på dom små svinen. Efter Stockholm där min dotters bästa väns mamma var en flatlus i från att träffas av bilen tog mina tankar över och jag förvandlades till det ni nu ser. Jag är inte stolt men jag är vad jag blivit och det är dags att önska sig en modern muslim hatande hitler.
Citera
2017-08-17, 22:29
Medlem
Flying.Swines avatar
Fick tydligen inte posta detta i tråden under Terrorism, så testar här istället.

När folk undrar varför svensk media, svenska politiker och övrig svensk elit mörkar eller drar ut på vem som begått terrorbrottet så verkar de ha glömt vänsterterrorismen under stora delar av 1960-1980.

Den vänsterterrorismen med t ex Baader-Meinhof var nära allierad med muslimska terrorgrupper. Det var närmast en symbios mellan dessa och när västvärlden tog ett stort skutt till vänster på alla plan med början i mitten på 90-talet ungefär, så blev de som var vänsterextrema och till och med vänsterterrorister rumsrena och i rask takt de som styr allt idag.

Och eftersom de var i symbios med Muslimska extremister så föll det sig naturligt att all kritik mot islam måste tystas och allt till höger måste fördömas å det grövsta. Baader-Meinhofs närmaste vänner, Expo, styr mer eller mindre Sverige idag och allt måste gå i den färgen för att accepteras och därför så drar media och övrig elit i landet på att avslöja vem som står bakom terrorism som denna.

Det räcker med att se hur man som svensk ser den palestinska frågan - vi är hjärntvättade och trots att många av oss var med på 1960-1980 och såg kopplingen vänsterterrorister och muslimsk terror så verkar vi glömt bort den idag. Både Baader och Meinhof måste le i sin ateist-himmel just nu, de vann!
Citera
2017-08-17, 22:29
Medlem
filmfreaks avatar
En relevant fråga borde vara hur svenska medier skulle rapportera ifall de hade bättre lönsamhet med fler korrespondenter ute i världen och fler initierade journalister som kunde bevaka händelser av detta slag. Nu är det inte omöjligt att någon av de större svenska medierna hade någon "korre" i Barcelona, men såvitt jag kan se så förlitar sig de flesta främst på att läsa andra medier, dammsuga sociala medier och efterlysa svenskar som råkat befinna sig på plats. Med egna spansktalande korrespondenter och kanske även foto/filmteam på plats hade nog bevakningen varit långt mer korrekt och aktuell. Eftersom detta inte är realistiskt ur kostnadssynpunkt måste svenska medier bli långt bättre i sin distansbevakning, annars kommer de att förlora stora intäkter när potentiella läsare hellre följer utländska medier.
Citera
2017-08-17, 22:43
Medlem
Sperssons avatar
.
Aftonbladet har ägnat tre dagar åt att en KKK-ledare hyllade attacken i Charlottesville.
Vi får se om Aftonbladet ägnar en enda rad åt de hyllningar som förekommer efter attacken i Barcelona?
Citera
2017-08-17, 22:52
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Nu pratar de på Aktuellt med en "svensk barcelonabo", borde det inte vara en spanjor? Eller det kanske bara gäller folk från andra länder som flyttar till Sverige.. Att de blir svenskar, och inget annat, från dag 1.

Haha!!!

Det är för spännande när logiken som är så självklar för "dom", inte riktigt är på plats ändå...

Dom hade 3 val...
Svensk barcelonabo
Svensk talande nyspanjor
Eller spanjor (som dom enligt deras egen logik borde kallat personen)...

Dom valde något rasistiskt typ som ny nazisitiska Sverige Demokraterna hade benämt det (obs ironi).
Falerade totalt med andra ord...

----edit
Som jag såg på någon kommentar på YT också... nu är bara frågan hur även detta skall bli Trumps fel... vi får avakta... men någon vinkling kommer det bli... Grotescos det är bögarnas fel, sjunger SVT dagligen fast då är det Trumps fel...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-08-17 kl. 23:03.
Citera
2017-08-17, 22:54
Medlem
Engelholms avatar
Tidningarna jobbar nu hårt hela natten för att vinkla det så att det ska se ut som att dom som gjorde det inte är riktiga muslimer dom drack alkohol, gillade bacon osv för alla muslimer är ju fromma helst ska det se ut som att bilen körde helt själv.
Citera
2017-08-17, 22:54
Medlem
4yoonlys avatar
Dubbelpost... mitt internet suger...
Senast redigerad av 4yoonly 2017-08-17 kl. 23:03.
Citera
2017-08-17, 23:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Medias logik

1 vänsterdemonstrant dödas i en bilattack, i en redan pågående kamp mellan vänster och höger:
Media ägnar dagar/veckor åt hur hemska och onda högermännen är, och påpekar på alla sätt hur dådet är direkt kopplat till alla högermän och deras ideologi

13 oskyldiga turister dödas i en bilattack, utförd av muslimer som hatar vårt västerländska samhälle:
Media ägnar dagar/veckor åt att peka på att detta alls icke har något med islam att göra. Det är baaara en enstaka förvirrad gärningsman, som "råkade" utföra offret. Om gärningsmannen har någon orsak överhuvudtaget till dådet, så är det att han är "kränkt" av "strukturell rasism" från oss "onda västerlänningar".
Citera
2017-08-17, 23:14
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
Tidningarna jobbar nu hårt hela natten för att vinkla det så att det ska se ut som att dom som gjorde det inte är riktiga muslimer dom drack alkohol, gillade bacon osv för alla muslimer är ju fromma helst ska det se ut som att bilen körde helt själv.

Haha, ja.. Glöm inte heller den obligatoriska intervjun med någon från samma moské som säger att muhammedanen var slarvig och hade dålig koll på koranen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in