2017-08-17, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Man vet inget med säkerhet i nuläget. Det kan likaväl vara en psykiskt sjuk spanjor.

Fortsätt hoppas det inte är muslimer ditt smuts. Du sitter säkert hemma och väntar spänt på att "vinna" på "BetFair". Nackskott. För övrigt är det flera gärningsmän iom uppgifterna så din tess går bort då det är kordinerat och liknar typiskt islamistisk terror utför av en cell. GTFO.
Citera
2017-08-17, 19:02
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jaja, jag tror verkligen inte ETA ligger bakom, förstår att de tar upp det, men att ETA skulle vara misstänkta är bara galet.
Finns ingen anledning för Basker att attackera civila mål i Katalonien.

Nu är jag ingen expert på ETA men använder sig inte dom oftast av bomber och inte bilar?
Citera
2017-08-17, 19:03
Medlem
Restaurant Maccabi är en israelisk restaurang på La Rambla. Förmodligen den som avses.
Citera
2017-08-17, 19:04
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jaja, jag tror verkligen inte ETA ligger bakom, förstår att de tar upp det, men att ETA skulle vara misstänkta är bara galet.
Finns ingen anledning för Basker att attackera civila mål i Katalonien.

Nej, hade det varit för ett antal år sedan så kunde man tippat på ETA, men nu känns det inte riktigt aktuellt.
Citera
Avstängd
Man påstås ha hittat ett spanskt pass i bilen. Vad nu den informationen kan vara värd. Kan vara invandrare eller stulen bil.
Citera
Medlem
RoyalFlushhs avatar
Varför diskuteras ETA i den här tråden, inkompetenta individer som misstänker de när liknande terrorattacker alla utförts av muslimer tidigare.
Citera
2017-08-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nu är jag ingen expert på ETA men använder sig inte dom oftast av bomber och inte bilar?

Använde. ETA har lagt ner vapnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Är ingen expert heller.
Vad jag minns är dock bilbomber och bomber på tåg, så jo, du har rätt där.
Just köra in i folksamlingar är ju något IS har gett som råd för islamister i Europa.
Citera
Medlem
Att de väljer just ett turkiskt restaurang tycker jag är ganska märkligt, det lär ju finnas många muslimer där..
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Man påstås ha hittat ett spanskt pass i bilen. Vad nu den informationen kan vara värd. Kan vara invandrare eller stulen bil.

Det var ett spanskt pass med arabiskt namn.
Citera
2017-08-17, 19:07
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Det är väl bara frågan om islamisterna var kända av polisen tidigare eller inte.
Mina pengar ligger på att de var kända.

Och pengarna ligger också på att alla islamister nu måste bort från västvärlden. På ett eller annat sätt. Antingen är du sekulär eller inte.
Citera
2017-08-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Att de väljer just ett turkiskt restaurang tycker jag är ganska märkligt, det lär ju finnas många muslimer där..

Ja. Tyder på att muslimer kan varit målet för attacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in