2017-08-14, 13:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Även om jag personligen är påfallande icke-förtjust i Anders Borg och andra "nymoderater" som lade ner försvaret och lät oss invaderas av halva mellanöstern, kan jag inte undgå att slås av den generellt moraliserande tonen som råder i denna tråd angående Anders Borgs svinande på festen.

Anders Borg var på festen i egenskap av privatperson, han företrädde inte Sverige eller något vitalt svenskt säkerhetsintresse. Helt klart är hans beteende pinsamt och en indikation på alkoholproblem (eventuellt kombinerat med hälsoproblem) men, enligt min uppfattning, inte något som är värt att blåsa upp så stort som har skett. Reaktionen i media är bara pinsam, med tanke på hur mycket det sups och svinas inte minst inom mediakretsar. Att någon skitnödig polis i efterhand gjort en anmälan är bara löjligt, likaså att det hela görs till någon slags feministfråga i media.

Jag har en känsla av att tonen här på Flashback varit en annan om det t.ex varit Björn Söder som agerat på motsvarande sätt och hängts ut i vänstermedia. I det läget skulle Flashbacks debattörer unisont försvarat vederbörandes rätt att ta sig en fylla på en privat fest utan att skitnödiga journalister skall lägga sig i efteråt. Nu får jag en bestämd känsla av att ni, kära medflashbackare, låter ert hat mot Anders Borg skina igenom i era moraliska bedömningar.

Anders Borgs beteende är förvisso klandervärt och pinsamt men jag tycker faktiskt att Leif GW Persson har en poäng i sin Expressenkrönika. Mediareaktionen är ett tecken på hyckleri och inte på rättfärdig indignation.
Citera
2017-08-14, 17:16
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu vet vi hur det går till då eliten festar. Borgs försvarare däribland många moderater på Facebook vittnar om att det är så här det går till. Metro-exemplet ovan tyder också på att man inte ens själv förstår när man gått över gränsen. Det grova språket verkar vara vardag för eliten. Inte bara Borg, men även värden Tjajkovskij verkar grov om man ska utgå från hans inlägg i sociala medier. Städad är man bara då man ska möta pressen.

Nu befinner sig ju hela detta gäng av nyrika obildade clowner GW inkluderad långt bort ifrån såväl ekonomisk kulturell eller adlig elit. Men visst, i just denna elit av vulgära sociala entrepenörer kanske man fester så här.
Citera
2017-08-15, 00:29
Medlem
ferriswheels avatar
Trot om ni vill: ett öronvittne berättade för mig att D på sitt stamkafé vid Mariatorget brukat prata vitt, stolt och brett om A:s dickpics som han skickat en masse. Vid nåt tillfälle skickade han ett taget under bordet vid en middag. Draken verkar mao vara deras gemensamma stolthet.
Citera
2017-08-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Även om jag personligen är påfallande icke-förtjust i Anders Borg och andra "nymoderater" som lade ner försvaret och lät oss invaderas av halva mellanöstern, kan jag inte undgå att slås av den generellt moraliserande tonen som råder i denna tråd angående Anders Borgs svinande på festen.

Anders Borg var på festen i egenskap av privatperson, han företrädde inte Sverige eller något vitalt svenskt säkerhetsintresse. Helt klart är hans beteende pinsamt och en indikation på alkoholproblem (eventuellt kombinerat med hälsoproblem) men, enligt min uppfattning, inte något som är värt att blåsa upp så stort som har skett. Reaktionen i media är bara pinsam, med tanke på hur mycket det sups och svinas inte minst inom mediakretsar. Att någon skitnödig polis i efterhand gjort en anmälan är bara löjligt, likaså att det hela görs till någon slags feministfråga i media.

Jag har en känsla av att tonen här på Flashback varit en annan om det t.ex varit Björn Söder som agerat på motsvarande sätt och hängts ut i vänstermedia. I det läget skulle Flashbacks debattörer unisont försvarat vederbörandes rätt att ta sig en fylla på en privat fest utan att skitnödiga journalister skall lägga sig i efteråt. Nu får jag en bestämd känsla av att ni, kära medflashbackare, låter ert hat mot Anders Borg skina igenom i era moraliska bedömningar.

Anders Borgs beteende är förvisso klandervärt och pinsamt men jag tycker faktiskt att Leif GW Persson har en poäng i sin Expressenkrönika. Mediareaktionen är ett tecken på hyckleri och inte på rättfärdig indignation.
Lite rätt har du, men bara ytterst lite, och det ör att det finns ett drag av opportunism i detta. Men ör man i Borgs position vet man förstås att världen är full av både vänner, och fiender. Borg och parhästen hade inga problem att på bästa sändningstid misskreditera, ofta förljuget, en stor grupp människor samtidigt som de gjorde sitt bästa för att så snabbt som möjligt förstöra Sverige . Så visst ör vissa Av oss ganska nöjda ni nu, inget är som den poetiska rättvisan,

Om Söder hade svingat dasen och uppträtt lika hotfullt som Borg uppenbarligen gjorde är det nog dock ganska få här som tyckt att han skulle sitta kvar i riksdagen, eller ansvara för andras pengar. Däremot hade man nog undrat vem och i vems intresse som historien läckt ut.
Senast redigerad av Fnysington 2017-08-15 kl. 00:56.
Citera
2017-08-15, 09:16
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Anders Borg var tydligen på fest igen i helgen som var. Den här gången hos Cristina Stenbeck som fyllde 40.

Den inbjudan måste ju ha gått ut innan penis-skandalen, och innan han fick sparken från Stenbäcks.
Kan däremot inte förstå att han och D deltog.
Citera
2017-08-15, 11:53
Bannlyst
Brukade han göra bort sig innan på fester med alkohol? Jag tror han och sunkbruden hans tar droger, låter mer som en drogspykos än bara en vin/öl fylla. Spårat ur på E eller kola. Finns det inget bild collage så man kolla på pupillerna från den kvällen?
När drogtestades Ander "Kuken" senast?
Citera
2017-08-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Sedan kan dom ju höra Borg och polskan.
Det tar inte så lång stund. Och då kan man nog få sig en bättre bild över om något är potentiellt åtalbart eller inte.

Polskan har ett namn. Samt svenskt medborgarskap.
Citera
2017-08-15, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ursprungligen postat av Letrangere

Om man tillhör kategorin ett då ser man inte den stora skillnaden. En hora och en slampa däremot fattar skillnaden..
Du kan fortfarande inte förklara. Vad gör det dig till?
Citera
2017-08-15, 13:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:

+1
Även om jag inte ogillar hans politik från exakt samma ståndpunkt så tänker jag på liknande sätt om affären och reaktionerna. En tänkande människa bör kunna hålla isär vad man tycker om hans politik respektive situationen som uppstått på en privat fest.

Jag tycker den skadeglada och elaka stämningen - både här och i media - är olustig. Och ett stort hyckleri dessutom. Sverige har en lång tradition av supande - inte ett glas vin till midagen utan binge drinking. Att spela så himla chockad över en snefylla och några fula ord, som om ni aldrig sett eller hört sådant? Nej det förekommer inte på varje middag men garanterat i tusentals sommarstugor varje sommarhelg. Och ja, det finns ofta BAARN med i sällskapen då med, när smygalkade morbrorn och ofta även barnens egna föräldrar spårar ur och skämmer ut sig. Fast de minsta hade antagligen somnat.

Så jag håller med, det är absolut klandervärt och olämpligt. Och en varningssignal att ta på allvar ifall han är en storkonsument. Men straffet har han redan fått, mångfaldigt. Det hela saknar proportioner.

(Jag har ingen sympati för Åkessson heller politiskt, men i samband med spelskandalen tycker jag många spårade ur i hat och skadeglädje. Det var absolut en sak för hans arbetsgivare, dvs partiet, hans familj och kanske Säpo att bry sig om, då det i förlängningen kunde bli ett säkerhetsproblem. (Ifall hans ekonomi hade havererat=lättare offer för korruption). Men sättet det läcktes var ett integritetsbrott och i det skedet då han fortfarande har ordning på ekonomin och endast spelat med egna pengar, då är det fortfarande en fråga om hans personliga hälsa och en varningssignal för arbetsgivaren). Det hedrar Maria Wetterstrand att hon klev fram för att försvara hans rätt till integritet snarare än att hoppa på det skadeglada tåget och försöka ta politiska poänger.)
Citera
2017-08-15, 16:29
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:

Du verkar inte förstå.
Borg påstår sig vara Kristen, då är fylleslag helt och hållet tabu.

Så självklart kan en moraliserande ton användas mot denna rikshycklare.
Han får stå och avsvära sin så kallade kristna tro om han ska hålla på med hor och fylleslag,
sen kan du få rätt i att man då inte kan använda någon moraliserande ton, men nu är det en djupt religiös man som gjort något som han vet det är starkt tabu mot.

Hade han varit vilken annan luffare som helst så hade inte heller tonen kunnat vara moraliserande, nu är det en påstått djupt religiös man där alkhol endast får användas i storleks ordningen 1-2 glas VIN.

Ska han leka kristen så får man liksom ta att det blir djupt moraliserande, det är ju mycket värre än om någon svensk hedning skulle gjort samma sak, inom hedendomen är det helt ok att supa som ett svin och vifta runt med kuken.

Så Anders Borg och hans försvarare har verkligen inte förstått vad det här egentligen handlar om.
Anders förstår dock mycket väl vad det är som händer, Anders Jezebel Dominika likaså.

Nu kanske även du förstår att Anders gjort bort sig totalt.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-08-15 kl. 16:33.
Citera
2017-08-15, 16:39
Medlem
anuspontens avatar
Var det hans moralriddare Dominika som innan hon fick förmånen att mima med army of lovers hade en telesex linje åt det bizarra hållet där hon skulle köra upp stolsben i röven på och piska män? Har hör mig att den hette typ "Madam Dominika" och brukade annosera i expressen och aftonhoran.
Citera
2017-08-15, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Dominika har tydligen spenderat helgen/del av helgen med polarna från AoL på Antwerpen pride...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154638972816423&set=a.47162010142 2.272072.582796422&type=3&theater

Det kanske är en mer lämplig miljö för Anders Borg. Lite fritt och galet sådär... och Bard lär ju inte ha något emot vare sig snoppmätning och lite pillande ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in