2017-08-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Såg att du i ett tidigare inlägg nämnt några dammar? Var ligger de i förhållande till väskornas placering?

Har polisen och dykare kollat dessa dammar noga ? Rutselleri skrev om dem i början ,de är 3 st enligt honom . En ligger bakom Rejmes och en vid kolonilotterna vid Hässleberg. Den tredje får vi fråga Rutselleri om var den ligger .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-15 kl. 13:17.
Citera
2017-08-15, 13:14
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag tror att kan vi knäcka nöten med väskorna & placering av dom vem/varför så kommer vi en lång bit på vägen.

Se,där... Att börja med det senaste fysiska spåret efter Patrik är något konkret och inte någon "känsla".

Citat:
Ursprungligen postat av zippzon

1.P placerade ut dom på sin väg vart ? villospår eller för att visa en riktning

2.någon annan placerade ut dom för att dölja vad ?

3.P & någon annan placerade ut dom tillsammans

osv nä släppa det här nu kanske och invänta ett fynd av något slag.

Invänta något fynd?
Fynd kommer sällan till en, fynd får man söka efter om ingen kommer och överlämnar fyndet till en.
Citera
2017-08-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Känner Abdul basir och Patrik varann?

men P. är ju inte släkt med den släkten ,så då kan han ju inte bli bortgift med en släkting...
Tror inte vi skall utöka den här sökningen med ännu mer släktingar faktiskt ....
Räcker gott med allt runt omkring i Hallsberg ,eller vad säger Ni ?

Eller menar nån utav Er att han tog sig till Sannahed och sen återvände till centrala Hallsberg dagen efter som det skrivs om i början utav tråden ,satte sig sen på ett tåg mot Upplands Väsby .....?

vi måste ha i tankarna att han inte kunde meddela sig med någon om att han skulle komma på visit ...

Såvida han inte hade ännu en mobil i fickan som en del verkar tro ....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-15 kl. 13:24.
Citera
2017-08-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Kan ni hjälpa mig med grundfakta om Ps packning?

Antal kollin: är vi säkra på att han hade rullväska och ryggsäck, inget mer? Varifrån kommer ev info om detta? (Personer i Falun som bevittnade packande/avresa, medpassagerare)

Innehåll: vad innehöll de två väskor som upphittats? Varifrån kommer info om att de var "orörda"? Var finns väskorna med innehåll nu? Har P även kvar personliga saker i sitt studentboende i Falun eller var hemresan också en hemflyttning?

Påträffande: VEM/VILKA påträffade ryggsäck respektive rullväska? NÄR? Kände de vid tidpunkten till Ps försvinnande? Sökte de isf spår eller hittades väskorna av en slump?

Placering: Hur kan det komma sig att informationen kring dessa enda och viktiga spårs placering vid upphettande ändras, slirar och och inte entydigt kan fastställas?

en medlem härinne ska ha känt den personen som hittade ryggsäcken.Denne person var ute och joggade ,den kvällen som Patrik försvann (på eftermiddagen för P. s del) .
Den som joggade trodde att det var ett klädbylte som låg där ,vid närmare titt så var det en Fjällrävenryggsäck som låg med framsidan neråt .
Enligt joggaren såg det ut som ryggan slängts dit.
På ryggans framsida fanns ett Fi-Märke ditsytt och ett Snobbenmärke .Det blev senare bekräftat utav P.s föräldrar att det var hans ryggsäck.
Joggaren lät ryggan ligga kvar orörd ,och joggade vidare.

Dagen efter när Patrik efterlystes så uppmärksammade joggaren att just en sådan ryggsäck beskrivits ha tillhört P. så denne ringde till polisen så de fick följa med till platsen för att ta hand om ryggsäcken.
Det var iochmed det som de ansåg ryggsäcken vara orörd utav folk eftersom datorn låg inuti .
Ryggsäcken hade legat på samma ställe under natten ,den var fuktig utav dagg och den som joggade såg att den låg på samma sätt som då , kvällen innan ....

Resväskan stod snyggt uppradad framför ett el-skåp någonstans vid en väg vid Woodys ,vad jag har förstått .Elskåpet ligger ca 5 meter ifrån den vägen så resväskan stod precis mellan elskåpet och vägen ,snyggt uppställd.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-15 kl. 13:38.
Citera
2017-08-15, 14:12
Medlem
[quote=Abdullakastrulla|61505114]När man spekulerar så tenderar man att försöka hitta en röd tråd. Eller på annat sätt rimliga förklaringar till allt. Man fastnar vid frågor som man aldrig kan få svar på.. Att inte göra det är ju lättare sagt än gjort. Men Väskorna är ju en återvändsgränd. Det är svårt att hitta en vettig logik i det...

Uppenbarligen har han tagit med sig dem av tåget. Så i det ögonblicket lär det inte finnas någon tanke av att dumpa väskorna. Den tanken borde ha kommit impulsivt senare. Varför ta med sig dem annars? Det finns ju flera kända försvinnanden där personen lämnat rubbet i ögonblicket dom försvinner... Dvs går ut, utan mobil och andra tillhörigheter. Patrik försvinner ju med sina saker, för att sedan lämna dem. Det här försvinnandet är ju rätt konstigt... Jag tror man får släppa tankar om att man kan tänka sig in i honom. För jag är väldigt tveksam till att han var "Patrik" när detta skedde.//

Mitt inlägg //Jo men du Adullahkastrulla ! OM han nu som jag tror ,(det vet du att jag tror) ,ATT han trodde sig vara redan på Mjölby station i sitt FÖRVIRRADE tillstånd som du kallar "inte- va sig- själv-P."

Då e det ju klart att han , som du skriver - inte hade en tanke att dumpa sina väskor ,de skulle ju självklart med hem ,eller hur ! När han sen tittade på alla skyltarna uppe i Pylonbron ,och inte en enda visade något tåg som han skulle med då!!...insåg han felet han gjort...

Hans humör svängde , och insikten utav att han hamnat fel ,när han gick därute på småvägarna vid Woodys ,då kan han mycket väl fått ett infall av att : -Varför går jag och drar på de här tunga grejjorna ,slänger iväg dem ,skall ju ändå vidare ut över åkern och där tar det typ 5 meter ,så är hjulen på resväskan sönder , leriga och sitter helt fast ,så .......
Senast redigerad av evaveva 2017-08-15 kl. 14:36.
Citera
2017-08-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad gäller Hällabrottat har jag en annan uppfattning än du.
Tror inte att Missing People skulle leta där utan att ha något mer på fötterna än att väskorna hittades norr om stationen och det är ett farligt ställe, särskilt som att det ligger 7-8 km (eller >?) från Hallsberg. De har ju letat där upprepade gånger.

När det kommer till väskorna är det sista spåret av Patrik som finns.
Det är ju ändå ett spår på det sätt att:
- väskorna hittats övergivna utan ägaren (varningstecken)
- placeringen kan tyda på flera saker - brott
- medveten placering
- omedveten placering (förvirringstillstånd)
- någon annan flyttat på dem

Att vi inte har all information som polis har, gör ju att vi inte kan förstå alla slutsatser de har dragit. Polisen har ingen skyldighet att informera allmänheten om varenda detalj i sitt arbete. De väljer att lämna de uppgifter som allmänheten har rätt att veta om det är ett fall som är av allmäninintresse och de uppgifter som kan leda till att allmänheten kan vara till hjälp. Polisen sitter ju på långt mer information än vad vi har.

Vi vet ju ingenting om hur väskorna såg ut innehållsmässigt och hur de exakt har gjort för att utesluta brott. De kan ju dels sett att innehållet inte var tillstökat och att andra värdesaker än datorn inte saknades. Man kan ha pratat med Patriks vänner, lärare och föräldrar om han har värdesaker som verkar saknas. Det kan vara att polis har kollat fingeravtryck på handtag för att utesluta att någon annan har varit framme och flyttat på väskorna. Inget av detta behöver allmänheten veta alla detaljer om. Det räcker med att man informerar allmänheten om att polisen inte misstänker brott.

Det gäller även de slutsatser polisen har dragit av Patriks psykiska status.

Vad är det som gör att flera i tråden tror sig veta att Patrik inte har fått psykos av sin depression.
Om man har stor kunskap om psykisk ohälsa genom egen erfarenhet, utbildning eller genom att man känner någon som haft psykos kanske, om man vet exakt vad kompisar, klasskompisar, lärare och föräldrar har observerat hos Patrik, då kan man lättare kan ta ställning till och ifrågasätta polisens expert.

Polis har inte sagt att Patrik har fått en psykos, de har sagt att de misstänker att det kan ha hänt. Att säga att man inte tror på att Patrik fick ett förvirringstillstånd utan att ha någon som helst kunskap om ovanstående är ju att bara gissa utifrån sina erfarenheter. Då har man ju själv mindre information att utgå från än polisen har och ändå hävda att de har fel.

Här är ett exempel på en kille och en tjej som berättar om hur det var när han fick psykos. Finns många fall att kolla på på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=jkB3l6Ln60s
https://www.youtube.com/watch?v=os3TlLVQ9cs

Ingen av oss vet vad som har hänt Patrik. Väskorna kan indikera åt vilket håll Patrik gått, men det vet vi inget om. Han kan ha gått åt vilket håll som helst.
Om det finns vittnesuppgifter som polis ansett vara trovärdiga vet vi inte heller något om. Men jag tror inte en sekund på att man letat i Hällabrottet på lösa grunder.

Klokt inlägg!

Jag tror inte heller att de sökte igenom Hällabrottet - dessutom flera gånger - utan anledning. O många skriver att det inte finns ngn anledning för honom att gå just dit - varför inte, lika gärna som åt vilket håll som helst. Kände han inte till Hallsberg, med omgivning, kan han ju lika gärna bara råkat på det, likaväl som exempelvis en grusplan åt ett helt annat håll.
Citera
2017-08-15, 16:01
Medlem
Ruger89s avatar
Jag har läst och följt hela tråden med förundran, men inte tänkt bidra till de ibland absurt vilda och verklighetsfrånvända spekulationerna. (Rimligast är nog att han är död i närområdet.)

Men nu vill jag ändå påpeka detta då det knappt alls har tagits upp i tråden, vilket om ni ämnar fortsätta att spekulera i eventuella brottsmotiv bör se som långt mer realistiskt än en fantasi-drug deal med maffian. Nämligen att P sannolikt är bög.

För det första har han på iaf 3 bilder örhänge på sig, vilket jag iaf aldrig sett en enda man ha, annat än raggare och sånt där blingbling på invandrarungar.

För det andra har han Fi-märke på ryggsäcken, bara det borde räcka som bevis. För det tredje klär han sig väldigt tjejigt, vilket iof är accepterat i estet-kretsar, men iaf. Kan ingen vittna om en flickvän så har jag svårt att tro annat. Tycker det är helt uppenbart, och det kan av olika anledningar haft med saken att göra. Gör vad ni vill med det.
Citera
2017-08-15, 16:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Jag har läst och följt hela tråden med förundran, men inte tänkt bidra till de ibland absurt vilda och verklighetsfrånvända spekulationerna. (Rimligast är nog att han är död i närområdet.)

Men nu vill jag ändå påpeka detta då det knappt alls har tagits upp i tråden, vilket om ni ämnar fortsätta att spekulera i eventuella brottsmotiv bör se som långt mer realistiskt än en fantasi-drug deal med maffian. Nämligen att P sannolikt är bög.

För det första har han på iaf 3 bilder örhänge på sig, vilket jag iaf aldrig sett en enda man ha, annat än raggare och sånt där blingbling på invandrarungar.

För det andra har han Fi-märke på ryggsäcken, bara det borde räcka som bevis. För det tredje klär han sig väldigt tjejigt, vilket iof är accepterat i estet-kretsar, men iaf. Kan ingen vittna om en flickvän så har jag svårt att tro annat. Tycker det är helt uppenbart, och det kan av olika anledningar haft med saken att göra. Gör vad ni vill med det.

Det har vi spekulerat i men kom fram till att om han har pojk -eller flickvän spelar ingen roll. Såvida han inte råkat springa på en elak homofob
Citera
2017-08-15, 16:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Då har Du läst på dåligt!
Jag var den första här, att påpeka örhänget och dess eventuella betydelse.

Därefter har ämnet tagits uppvid ett flertal tillfällen huruvida P hade en pojkvän eller ej.
Några har även "tyckt synd om P," som inte vågade berätta det för sina föräldrar, som kanske inte alls skulle ha tyckt om, att han hade en pojkvän.
Vi har även varit inne på, att det var en "pojkvän," som P skulle hälsa på i Hallsberg.
Vi har diskuterat vissa bilder på Ps sida.
Frågan lyftes i "HP" huruvida Pa hade en pojkvän eller flickvän vid tiden för sitt försvinnande.
Frågan förblev obesvarad!
Citera
2017-08-15, 16:31
Medlem
Citat:

Men han har haft flickvän .Det har hans kompisar bekräftat .
Citera
2017-08-15, 16:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men han har haft flickvän .Det har hans kompisar bekräftat .

Jag läste det också men han kan var bi
Citera
2017-08-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag läste det också men han kan var bi

jo det har du rätt i .Han är ju väldigt söt så han har nog inga problem med att få folk som blir kära i honom .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in