2017-08-14, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Om du klarar av att föra en civiliserad konversation så kan du svara på detta: har du någonsin pratat med dem eller har du bara sett dem och bestämt att du inte gillar dem? I så fall kan du vara en rasist.
Då föredrar jag att vara rasist. Pratar inte heller med missbrukare och våldtäktsmän som likt papegojor lärt sig enstaka fraser och låter likadant. ANALfabeter som inte ens klarar att torka sig i röven utan den nya mammans hjälp. Tror dom också kan säga - Fina tuttar du har mamma och Jag orkar inte knölla hela dagen......
Citera
2017-08-14, 05:38
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Tillåt mig att skratta. Sverige har en av Europas mest strikta asylpolitiker. Det är annorlunda nu än vad det var för några år sedan.

2016 tog Sverige emot 2,3 % av asylsökandena i EU och hade 1,9% av EU:s befolkning så vi ligger fortfarande över snittet.
Citera
2017-08-14, 05:47
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Husnegern Amir erkänner att han är persisktalande iranier Han har även sagt att flesta är ekonomiska migranter Det är denna som ungisverige representeras av och offentliga personer delar på twitter. Eftersom asyl inte ges till ekonomiska migranter.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156481535412316&id=54557231 5
Citera
2017-08-14, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Är Norge och Finland rasister? Infiltrerat av SS nazister? 32 av 34 provinser bedöms som säkra av norska ud Kan vi sända Arnstad och Pascalidou till Norge för uppfostran, norska ud behöver uppfostras likaså finska miv. Ånej jag kan inte norska använder mig av google translate för det som inte påminner om svenska Vet att en del aktivister och barikhäxor spelar dum för att slippa ta till sig texten, vi kan inte norska Tur då att texten från migri.fi är på svenska.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/afghanistan/udi-bare-to-av-afghanistans-34-provinser-er-utrygge/a/23963813/#xtor=CS6-6-[23963813%20udi_bare_to_av_afghanistans_34_provinse r_er_utrygge]

http://www.migri.fi/for_media/meddelanden/pressmeddelanden/pressmeddelanden/1/0/hela_afghanistan_ar_inte_i_krig_och_atersandning_a r_mojlig_72951

Nej, de är givetvis inte rasistiska länder. Däremot har bägge länderna under senaste åren haft högerregeringar och det påverkar självklart hur tjänstemän, större tidningar m fl uttrycker sig. Regeringen i ett land har praktiskt taget alltid en rätt tydlig inverkan på hur tjänstemän, diplomater, statlig tv uttalar sig, språkbruk inom universitetsvärlden och på större tidningar osv, det är en "prägling" som finns i de flesta demokratier.

Men Sverige har ju inte haft en självsäker, tydlig högerregering på nästan hundra år - alliansregeringen var visserligen politiskt halvhöger men den svepte hela tiden in detta i en retorik baserad på det gamla folkhemmet plus marknadsliberalism i en osalig blandning. Förmodar att denna avsaknad av en tydlig konservativ pol i politiken är en del av förklaringen till det koketta svenska idéklimatet.
Citera
2017-08-14, 08:00
Bannlyst
En hjälte från V skriver i vår Facebookgrupp:

Citat:
Expressen skriver att myndigheter måste följa sina riktlinjer. Då undrar jag: * Vem har givit MiV riktlinjen att basera sina beslut på säkerhetsrapporter från 2016, trots att säkerhetsläget har försämrats kraftigt sedan dess? *Vem har givit MiV riktlinjen att stunta i skolbetyg, tazkiror och expertutlåtanden och godtyckligt påstå att ungdomar har fyllt 18? * Vem har givit MiV riktlinjen att vänta med bedömningen av afghaner tills de hinner fylla 18? * Vem har givit MiV riktlinjen att de som skrivits upp i ålder ska bedömas sakna asylskäl?

Detta är ju väldigt intressant. Stämmer det att MV använder sig av utdaterade säkerhetsrapporter? I så fall har vi en ny stor skandal för det vore helt oacceptabelt med tanke på hur den delen av världen är ökänd för förändringar vid sånt. En by som är säker idag kanske inte är säker om en månad.
Citera
2017-08-14, 08:36
Bannlyst
Citat:
Tillåt mig att skratta. Sverige har en av Europas mest strikta asylpolitiker. Det är annorlunda nu än vad det var för några år sedan.

Skratt på du, men vi har fortfarande en alldeles för generös asylpolitik om jämför oss med Polen, Danmark, Finland , Australine osv.

Det behövs lite ändring i Svensk asylpolitik.

* Det över 50 år föråldrade new york protokollet måste sägas upp , därav följer man ursprung reglerna för asyl som kom till efter 2nd ww.
* Hårdare krav på egen försörjning för att plocka hit anhöriga.
* All juridiskhjälp och tolkhjälp under asylprocessen skall bekostas av den asylsökande själv.
* Inga bidrag det första 10 åren i Sverige, däremot skall man kunna visa upp att man ha en vit inkomst som man kan försörja sej på.
* Man har 3 veckor på sej fixa egen försörjning efter ankomst till Sverige , sedan stängs asylfönstret för gott.
* Alla utlänningar som döms till fängelse skall utvisas direkt efter avtjänat straff. Det är inget som åklagare skall yrka på. Vill man inte bli utvisas, så får brottslingen själv bedriva en rättsprocess emot staten med egna medel att få stanna ifrån hemlandet.
Citera
2017-08-14, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Fler har dött av skottlossningar i Sverige än av att återvända till Afghanistan. Sverige är extremt farligt för migranter då räknar jag inte in alla dödsnazister eller attacken från NU som beskrivs som kristallnatten.

Av alla som EU återsänt hur många har dött?

Du sammanfattar läget kort och koncis.

Så är det! Det är större risk att dessa "barn" / män kommer dras in olika typ av gängkriminalitet , därav bli dödad av en kula.
Citera
2017-08-14, 08:41
Medlem
LaScalas avatar
Jag har skymtat hat mot hazarerna från andra invandrargrupper ett par gånger.
Varför är just denna lilla gosskör så illa omtyckta? Andra invandrare genomskådar dem förstås.
Här klagar en liten gosse:
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/

Jag blir så ledsen när jag ser att de flesta invandrare som jag vill inte nämna deras länder och har kommit samtidigt med oss till Sverige har också börjat hata oss och vill inte ha oss här i Sverige.
Vi både har flyttat från krig och vi kan förstå varandra bättre än va de andra gör.
Den enda skillnad mellan oss och er är att eran president har inte fått pengar att säga skicka tillbaka flyktingar Annars hela världen vet att Afghanistan är mycket farligare än erans hemländer.
Hela fb är fullt med hat mot Afghaner och vi förväntar oss inte för mycket från en del av svenskar som är rasister för att det är deras land och de kan säga och skriva att gå ut från mitt land men Hur är det med folk som har kommit i Sverige i ett eller två år och sprider så mycket hat och vill ha Sverige uttan Afghaner.
Va inte glada att rasister jävlas med Afghaner idag, imorgon är erans tur. Istället kämpa mot rasism och sprida kärlek.❤️❤️
Citera
2017-08-14, 08:47
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har skymtat hat mot hazarerna från andra invandrargrupper ett par gånger.
Varför är just denna lilla gosskör så illa omtyckta? Andra invandrare genomskådar dem förstås.
Här klagar en liten gosse:
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/

Jag blir så ledsen när jag ser att de flesta invandrare som jag vill inte nämna deras länder och har kommit samtidigt med oss till Sverige har också börjat hata oss och vill inte ha oss här i Sverige.
Vi både har flyttat från krig och vi kan förstå varandra bättre än va de andra gör.
Den enda skillnad mellan oss och er är att eran president har inte fått pengar att säga skicka tillbaka flyktingar Annars hela världen vet att Afghanistan är mycket farligare än erans hemländer.
Hela fb är fullt med hat mot Afghaner och vi förväntar oss inte för mycket från en del av svenskar som är rasister för att det är deras land och de kan säga och skriva att gå ut från mitt land men Hur är det med folk som har kommit i Sverige i ett eller två år och sprider så mycket hat och vill ha Sverige uttan Afghaner.
Va inte glada att rasister jävlas med Afghaner idag, imorgon är erans tur. Istället kämpa mot rasism och sprida kärlek.❤️❤️

Hazarerna börjar likna tiggarna i sina listiga försök att spela på de strängar som ska få svenskar att vekna.
Det är rynkiga gubbar, i märkesjackor och med dyra mobiltelefoner, gruppen är starkt överrepresenterad vad gäller saker som att ofreda kvinnor och delta i våldtäkter eller gruppvåldtäkter samt röka och sälja heroin. Men själva försöker de sälja in sig som hjälplösa nödställda småbarn som behöver omedelbart beskydd, annars kommer de att dö. Som tur är börjar väl folk få upp ögonen för vad det är för rollspel de håller på med.
Citera
2017-08-14, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Skratt på du, men vi har fortfarande en alldeles för generös asylpolitik om jämför oss med Polen, Danmark, Finland , Australine osv.

Det behövs lite ändring i Svensk asylpolitik.

* Det över 50 år föråldrade new york protokollet måste sägas upp , därav följer man ursprung reglerna för asyl som kom till efter 2nd ww.
* Hårdare krav på egen försörjning för att plocka hit anhöriga.
Med andra ord så ska en person med jobb få rättigheter som en arbetslös saknar. Har du tänkt på vilka klyftor detta skapar i samhället? Har du tänkt på att en helt ny marknad kommer växa fram där t.ex. en afghan som jobbar får pengar för att säga att en person han inte känner i Afghanistan är hans släkting så att han får komma hit? Har man svenskt medborgarskap så bör ens familj få komma till Sverige med, detta är kompromisslöst.
* All juridiskhjälp och tolkhjälp under asylprocessen skall bekostas av den asylsökande själv.
Så, du vill att man ska undvara pengar när man flyr så att man har till att bekosta tolkhjälp i landet man söker asyl i? I vilken värld är detta vettigt? Dessa människor är fattiga redan innan de kommer hit, och du vill att de ska trolla fram pengar på något sätt för att kunna nyttja sina mänskliga rättigheter.
* Inga bidrag det första 10 åren i Sverige, däremot skall man kunna visa upp att man ha en vit inkomst som man kan försörja sej på.
Fast hur ska man komma in i samhället om man inte får bidrag till att börja med? Efter de 10 åren behöver man ju inga bidrag...
* Man har 3 veckor på sej fixa egen försörjning efter ankomst till Sverige , sedan stängs asylfönstret för gott.
Inhumant.
* Alla utlänningar som döms till fängelse skall utvisas direkt efter avtjänat straff. Det är inget som åklagare skall yrka på. Vill man inte bli utvisas, så får brottslingen själv bedriva en rättsprocess emot staten med egna medel att få stanna ifrån hemlandet.
Ja, här håller jag med dig.

Svarade med det fetstilta.
Citera
2017-08-14, 09:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du har fel, klyftorna i samhället skapas när man tar hit alla dessa som aldrig får ett jobb.
Citera
2017-08-14, 09:16
Bannlyst
Citat:

Du kan fan inte ens kommentar på ett korrekt sätt, hur fan skall du kunna analyser vad konserskveserna bli av en bättre asyl politik.

Det är väl ganska självklart vill man ha asyl i Sverige så får man bekostar den processen själv. Någon som bli anklagad för skattebrott, han får inte krona av staten för att försvara sej , varför skall asylsökande ha det bättre än dem som betala världens högsta skatter för?

Det är upp till den asylsökande att fixa försörjning eller åka hem, tro du Oscar och Kerstin fick socialbidrag när dom kom till Amerika?

Man tar inte hit släktingar utan att DNA kontrollera dem först.. Sverige skall inte ta flyktingar ifrån Afrika och Asien, dom flyktingarna skall söka asyl i närområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in