2017-08-12, 22:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
ok det var jag!!! Annars hade jag inte skrivet det! Nu får jag kolla upp detta! För Karin har sagt till mig att Helena och hon gick i skolan ihop!
Och jag vet att Karin gick vård linjen så det var väl därför jag skrev det till dig! Som jag sa och jag säger det igen !! När jag skrev detta till dig så tog jag för givet att det var på gymnasienivå det hade gått i skolan tillsammans!
Plus så hade jag för mig att Helena sa att hon gick på Komvux för att komplettera en massa ämnen som hon behövde för att söka till lärarlinjen!

Vad vill du? Är det så konstigt att jag rör ihop hur och vart Karin och Helena gick i skolan i hop ? Jag kände ju inte ens Helena när hon gick på högstadiet och gymnasiet.
När Karin sa att det hade gått i skolan tillsammans tog jag för givet att det var vårdlinjen!

Troll!!!!? Sure

Såja, såja ... Det är bara bra att rensa luften lite ibland. Fast min "Tipsare 2 i PM" har ju lika säkert PM:at mig om att Helena och KB gick på gymnasiet ihop - och då verkar "Tipsare 2" ha bra koll på Helenas liv. Det uppstår osäkerhet när två personer som säger sig vara nära Helena har fått allt så mycket om bakfoten. Men, vi kör vidare så får vi se.
Citera
2017-08-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det räcker ju med Vadsboskolans skolkataloger: Det finns ingen KB i Helenas klass eller i någon av parallellklasserna - trots att de är födda samma år. Så, de gick inte gymnasiet tillsammans.

Kan KB hetat nåt annat i efternamn på gymnasiet? Finns ju dom som byter efternamn sent i livet även om dom inte gift sig.
Citera
2017-08-12, 22:25
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Alltså, varför snackar ni om att mannen jag pratade med skulle va A-lagare??? Hur i helskotta bär ni er åt? Han var/är en vanlig man som satt på torget och åt glass. Ni fantiserar som vanligt. Det ni måste retat er på är att han sa att den som satt anhållen nyss är M.RÖ.
Så då ska vi ge honom glåpord också. Ugglan, Pudelfrillan och Freija21: Ni motarbetar sannerligen att sanningen kommer ut. Har ni hört talas om " Försvårande av mordutredning". Ni är så vidriga!
Man tvistar ordentligt här nu för tiden. Man väntar nästan med spänning på tvisten när någon säger något av eftertanke. Bortkastat!

Så MR är den det pratas om varit häktad. Intressant m tanke på surr i största allmänhet om honom i många år nu. Har du hört mer om denna man som är nyhet i sammanhanget? Skönt att någon vågar kläcka ur sig namnet!

Tycker i övrigt som du, en glass ska man väl få lov att ta sig utan att få folk emot sig 😁
Citera
2017-08-12, 22:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Kan KB hetat nåt annat i efternamn på gymnasiet? Finns ju dom som byter efternamn sent i livet även om dom inte gift sig.

Hon hette KJ då, men någon sådan finns inte heller.
Citera
2017-08-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ja jösses! Tyvärr så kan jag inte svara på frågor som ställs direkt alltid! Jag har ett väldigt hektiskt yrkesliv också med mera.

Ja, Helena och KB gick i samma klass!
De kan även har gått i samma klass på Tunaholm-skolan Även kallad Tuna! Vet inte för jag kände inte Helena när hon gick på högstadiet! Men jag vet att hon gick på Tuna Karin B däremot är ifrån Lyrestad och jag vet inte vart de gick...
Tror i så fall att de gick i parallellklasser på Tuna för lantisarna brukade gå tillsammans så var det iaf på högstadiet jag gick på.

Hur svårt ska det vara att förstå!!! Man är anonym på denna sida.
Så allt alla skriver förutom direkt hämtad fakta från vad polis har sagt är påståenden i andras ögon.

Var det något mer någon undrade? Jag får gå tillbaka och titta! Har jag missat något påhopp eller fråga så återkommer jag! ..

Dom som kom från Lyrestad gick välngymnasiet Högelidskolan om jag inte minns helt fel. Eller om det var Mariaskolan...?
Citera
2017-08-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
En fråga till Freija21:

Du berättade att BW var din killkompis och att du umgicks i gänget runt honom.
Han såg ju henne utanför Stadt när hon skulle gå hem, fick tom en kram.
Har han berättat något från kvällen till dig? det måste ju ha pratats en hel del efter det.

Ja han var en killkompis till mig jag har nog inte sett honom på 23 år minst!.. precis som de flesta andra av kompisgänget jag hade då.. jag har kontakt med några tjejer det är allt. kommer ihåg att vi alla var i djup chock och givetvis helt bestörta!! ...många gick med i skallgångarna .. jag försökte gå med en gång men bröt ihop mitt i skogen... detta var fram emot höst kanten kommer jag ihåg.

Man hade ju ett par tre stycken olika kompisgäng i tjugoårsåldern sedan splittras man många flyttar pluggar med mera och helt plötsligt så har det gått 25 år
Citera
2017-08-12, 22:37
Medlem
Citat:
ok det var jag!!! Annars hade jag inte skrivet det! Nu får jag kolla upp detta! För Karin har sagt till mig att Helena och hon gick i skolan ihop!
Och jag vet att Karin gick vård linjen så det var väl därför jag skrev det till dig! Som jag sa och jag säger det igen !! När jag skrev detta till dig så tog jag för givet att det var på gymnasienivå det hade gått i skolan tillsammans!
Plus så hade jag för mig att Helena sa att hon gick på Komvux för att komplettera en massa ämnen som hon behövde för att söka till lärarlinjen!

Vad vill du? Är det så konstigt att jag rör ihop hur och vart Karin och Helena gick i skolan i hop ? Jag kände ju inte ens Helena när hon gick på högstadiet och gymnasiet.
När Karin sa att det hade gått i skolan tillsammans tog jag för givet att det var vårdlinjen!

Troll!!!!? Sure
Så var det med den tvärsäkerheten när det egentligen handlade om att du alltså "tog för givet". Då undrar man om man kan lita på ditt tvärsäkra uttalande att KM är den som suttit anhållen eller du bara tagit det också för givet?
Citera
2017-08-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hon hette KJ då, men någon sådan finns inte heller.

Jag menar att hon kunde hetat nåt helt annat i efternamn då. Är ju inte helt omöjligt.
Förstår du hur jag menar?
Citera
2017-08-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ja han var en killkompis till mig jag har nog inte sett honom på 23 år minst!.. precis som de flesta andra av kompisgänget jag hade då.. jag har kontakt med några tjejer det är allt. kommer ihåg att vi alla var i djup chock och givetvis helt bestörta!! ...många gick med i skallgångarna .. jag försökte gå med en gång men bröt ihop mitt i skogen... detta var fram emot höst kanten kommer jag ihåg.

Man hade ju ett par tre stycken olika kompisgäng i tjugoårsåldern sedan splittras man många flyttar pluggar med mera och helt plötsligt så har det gått 25 år

Han berättade alltså ingenting från sista mötet med Helena?
Citera
2017-08-12, 22:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Jag menar att hon kunde hetat nåt helt annat i efternamn då. Är ju inte helt omöjligt.
Förstår du hur jag menar?

Den enda som finns i samma årskull såvitt jag kan se är Karin Ekman.
Citera
2017-08-12, 22:42
Medlem
Ytterligare klargörande.
H=H*gstr*m
Ja det stämmer att GS tog livet av sin dåvarande flickvän.
Jag har skrivit tidigare att GS är en av förövarna eftersom han hållit tyst
om dådet så är han lika skyldig som H.
Citera
2017-08-12, 22:43
Medlem
Rudges avatar
Citat:

Din vänskap med Helena var alltså inte sedan tidig ålder utan du hade precis lärt känna henne? Kommer du ens ifrån Mariestad? Får en känsla av att jag missuppfattat dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in