Citat:
Ursprungligen postat av
Komsevaduvill
Tycker att hela hans kanal bygger på ilska, negativitet och nåt typ av försök på tuffhet när han sitter där och dricker öl vid sin dator och säger "fuck dehär och fitta dedär".
För mig är han Flashback I&I personifierat så förstår att många gillar honom.
Vad han säger i sina videos kanske har en poäng ibland men det hjälper inte då han sprider sitt budskap med hjälp av en jävligt tråkig attityd som många utstötta människor går igång på.
Menar att det finns invandringskritik överallt, och ibland är den inte helt obefogad men när den kommer från hat och negativitet blir det svårare för meningsmotståndare att ta in det, vilket gör hans video till en enda cirkelrunk för folk som hatar invandrare.
Bra att han vågar säga vad han tycker och visa sitt ansikte (även om många av hans videos är inspelade mitt i skogen vilket är lite fegt.).
Jag håller helt med om att hans fixering kring fula ord och att han går för långt när han moleriskt ska visa hur han menar. Däremot hatar han inte invandrare. Han avskyr blattar precis som de flesta normala människor gör. Och blattar är INTE skötsamma invandrare, utan den lilla delen av våra invandrare som beter sig illa. Blatte är ett skällsord på en viss typ av människor som har anammat en typisk blattestil.
Eyy mannen! Ja svär po min mamma asså! Jå ska knolla din mossa! Do se kraftig ut..spela do benkpress? Eyy mannen, bor do i skåpet ällä?
EABT:s videos är oftast härliga att se och lyssna på, just för att han talar fritt från det där krystade tramssnacket vi oftast ser i debattprogram eller nyhetssändningar. Där kloka människor knappt vågar öppna truten, och OM de gör det, får de väga varje ord på guldvåg, för att inte kränka eller diskriminera någon. I programmen det är absolut förbjudet att på minsta sätt beröra eller kritisera dåligt beteende hos invandrare, invandringspolitiken eller islam.
Det finns flera riktiga nötter inom både SD och andra partier, där det säkert finns rasism och andra dåliga företeelser. Men SD:s partiprogram är på inget sätt rasistiskt eller diskriminerande på något sätt. Om man hävdar att SD är ett rasistiskt parti, är varje enskild familj också rasister. Om man hellre väljer sin egen familj, och andra familjer i andra hand, är det ett naturligt beteende.
Att hellre vilja hjälpa svenska pensionärer och sjuka, före vuxna män (som hävdar att de är minderåriga barn) som "flytt för sina liv" - över Öresundsbron, från Danmark hit till Sverige - kan aldrig vara rasism, utan vanligt sunt förnuft. Och EABT är också den som ofta och rikligt kritiserar just SD. Och så får det också lov att vara. Man ska kunna kritisera både invandringen som partier för deras politik, utan att kalla den kritiken för hat.