2017-07-25, 16:57
Medlem
Quiatos avatar
1984 inbunden / häftad

Hej, jag letar efter 1984 av George Orwell att beställa efter, inbunden eller häftad på svenska. Helt absurt men jag hittar inte den någonstans, bara pocket version & på engelska. Någon som vet var man kan köpa den?
Citera
2017-07-25, 17:02
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera
2017-07-25, 17:36
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quiato
Någon som vet var man kan köpa den?
Finns många på Bokbörsen.
Citera
2017-07-26, 14:00
Medlem
densnabbastekattens avatar
När jag var liten lånade jag ofta en relativt tjock barnbok med samlade berättelser, alla med (eller berättade av) samma huvudperson som jag har för mig var kapten, sjöman eller pirat av något slag - en kul gubbe som var enkel att tycka om. Det här var i början av 2000-talet och boken hade säkert ett par år på nacken. Den var vit med hårt omslag, lite högre än pocketstorlek, med titel i stor röd text och någon illustration på framsidan. Eventuellt ett piratskepp.

En av berättelserna handlade om en middagsbjudning där en av gästerna, en svag och lättskrämd man, berättar en historia om att han hemsökts av en (vit?) spök-ko sedan han var liten. Plötsligt skymtar han kon utanför huset, jag har för mig att huset och middagen stormas av kospöken och längor av korvar gjorda på nötkött. Någon som känner igen?

Det låter väl jävligt rörigt men jag minns det fortfarande som en väldigt bra bok och vill jättegärna veta vad den heter!! Den verkar ha blivit gallrad ifrån bibblan jag brukade låna den på.
Citera
2017-08-05, 10:21
Medlem
pajkens avatar
En bok om att säga nej.

Provar ett långskott, Jag söker en bok om att kunna säga nej. Jag har för mig att jag har sett reklam om den på facebook i ett sponsrat inlägg men jag minns inte va den hette. Detta var för några månader sen. När jag googlar hittar jag bara äldre böcker. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Mvh
Citera
2017-08-05, 11:18
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådstart infogad.

/Mod.
Citera
2017-08-06, 18:27
Medlem
Vilken bok är detta stycke ifrån?!

Hej, letat och letat men har inte kommit någonvart.

Har försökt använda sök motorer och allt sånt man hittar på Google, men kommer tyvärr ingen vart. Min sista utväg är flashback, finns det någon skäl som möjligtvis vet vilken bok detta stycke tillhör?
Det är ett foto, som jag bifogar i en länk.
Tackar!!!!!

http://imgur.com/a/KnODi
Citera
2017-08-06, 18:32
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådstart infogad.

/Mod.
Citera
2017-08-06, 18:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshiboi
Hej, letat och letat men har inte kommit någonvart.

Har försökt använda sök motorer och allt sånt man hittar på Google, men kommer tyvärr ingen vart. Min sista utväg är flashback, finns det någon skäl som möjligtvis vet vilken bok detta stycke tillhör?
Det är ett foto, som jag bifogar i en länk.
Tackar!!!!!

http://imgur.com/a/KnODi

Är det du som har tagit fotot? I så fall, är det en lös sida/sidor eller liknande som du har tillgång till? Finns det några andra saker på sidan (t. ex. benämning på kapitel) som kan identifiera textens ursprung?
Citera
2017-08-11, 21:04
Avslutad
En barnbok är jag på jakt efter. Vad jag minns var storyn att en pojke hittade ingången till en magisk värld genom att krypa in genom ett lejongap (blomman alltså) i trädgården. En drake var också central i berättelsen (flera olika episoder). Läste den på 80-talet.

Någon som känner igen denna?
Citera
2017-08-12, 18:57
Medlem
Jag kommer vagt ihåg en barnbok, jag tror det var en gammal klassiker.

Den handlade om ett barn som för att skydda sina känslor, bar på sitt hjärta i en låda el. likn. Jag är lite osäker på lådbiten fast konceptet med att mura in sitt hjärta var detsamma.

Sensmoralen var att ifall om man stänger in sina känslor så kan man inte uppleva saker.

Är det någon som känner igen den här?
Citera
2017-08-21, 14:25
Medlem
Bok Sökande Hjälp!

Jag söker efter en bok jag inte minns namnet på, minns handlingen väldigt vagt

Den handlar om en tjej som (jag tror hon bor hos sin faster eller är på besök hos någon) går i skogen och hör en flickröst från en grotta, jag tror hon blir instängd i grottan, flickrösten är ett spökbarn som blivit fast i grottan/dött i grottan

vet att detta ej är mycket att gå på men har googlat och frågat bibliotek och är desperat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in