2017-08-10, 22:31
Medlem
Browndawgs avatar
Vi kanske är ganska off topic nu när vi diskuterar allmän invandring istället för demonstrationen. Men spelar väl ingen större roll ifall personerna kommer via Iran då vi inte kan skicka dit dom heller.

Är det något land i världen som inte skickar tillbaka flyktingar till Afghanistan? Finland verkar ju skicka hem dom för fan oavsett vilket land.
Citera
2017-08-10, 22:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Duger Migrationsverket som källa?

Men finns förstås även andra källor:

Ungefär hälften av de afghanska ensamkommande "barnen" är egentligen från Iran.
Tack. Det har helt gått mig förbi tidigare. Mycket info att sålla skyller jag på.

Vad tror du är rimligt? Har dessa migrerat på egen hand hela vägen från Iran eller har de stridit i Syrien? Det är något som saknas i historien om de ensamkommande männen från Afghanistan och jag vill veta vad fan det är.

Det blir ju väldigt skilda tolkningar av den här demonstrationen beroende på hur dessa människor tagit sig hit och framförallt varför.
Citera
2017-08-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det var mest för att visa på att det förmodligen sitter dömda afghanska vålds och eller sexualbrottslingar på trappan och låtsas att dom är barn.

Deras böjelser för att ägna sig åt gruppvåldtäkter är hårresande.

/Provokatör

"PS" Håller på att kartlägga medlemmarna i denna grupp för att se om där finns dömda våldtäktsmän.

Bra initiativ. Är också intresserad av om det sitter våldsmän i samlingen. Lycka till
Citera
2017-08-10, 22:33
Avslutad
http://avpixlat.info/2017/08/10/allianspartiforetradare-gor-gemensam-sak-med-yttersta-vansterkanten-vill-att-afghanerna-far-stanna

Citat:
Spektaklet på Mynttorget i Stockholm med de afghanska “ensamkommande flyktingbarnen” fortsätter. Nu gör ett flertal Stockholmspolitiker gemensam sak för att försöka få dem att stanna.

Citat:
Godhetssignalerande Stockholmspolitiker går nu samman för att dessa illegala invandrare ska få stanna och således påskynda den framtida välfärdskollapsen som rycker allt närmare.

Bakom initiativet finns företrädare för Miljöpartiet, Vänsterpartiet, Liberalerna, Centerpartiet och Feministiskt initiativ. En av dessa är socialborgarrådet Åsa Lindhagen (MP), som vi nyligen tog upp då hennes lösning på de kriminella nordafrikanska gatubarnen i Stockholm var att ge dem en “mötesplats” där de kan “pusta ut lite”.
Citera
2017-08-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Man räknas som barn juridiskt tills det att man fyller 18, det är basala kunskaper som alla borde känna till.
Ditt pucko, skriv något som jag inte redan visste va! Dessa är fullvuxna män och ser du inte det får du gå till optikern.
Citera
2017-08-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Det finns lite bilder av dem i GP. Dessa verkar ju t.o.m ännu äldre än vad de vanligen verkar vara.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/sittstrejkar-kr%C3%A4ver-svar-fr%C3%A5n-ribbenvik-1.4509955

Blir inte förvånad att SD-posten censurerar nazisternas ansikte
Citera
2017-08-10, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ditt pucko, skriv något som jag inte redan visste va! Dessa är fullvuxna män och ser du inte det får du gå till optikern.

Det är ju tonårsgrabbar. Alla som sitter är ju dessutom inte dem utan även andra människor som vill visa solidaritet.
Citera
2017-08-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Tror att om nazisterna slagit ner dessa damer så hade de nog fått rubriker.
Hade inte hört ett skit om dessa afganer innan nazisterna gjorde reklam för deras kamp.
Idag stödjer jag afganerna fullt ut. Sverige ska inte skicka ut människor till en säker död.
Duktiga individer ska göra nytta här. Skicka ut nazisterna till Afganistan istället så kan de slåss med både barn, kvinnor och getter.
Nämen måste vara din kompis på fejan va?
:"Emilia Frisk
Allan vem följer inte lagarna? De protesterar för att de inte vill bli skickade till döden? Bekymrar det dig? Sådana som dig vill jag inte ha i Sverige."
Citera
2017-08-10, 22:51
Avstängd
scips avatar
Vad blev alla anhängare av som trodde blint på myten om att det inte går att kontrollera och åldersmässigt bekräfta rätt ålder?
Citera
2017-08-10, 23:14
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tack. Det har helt gått mig förbi tidigare. Mycket info att sålla skyller jag på.

Vad tror du är rimligt? Har dessa migrerat på egen hand hela vägen från Iran eller har de stridit i Syrien? Det är något som saknas i historien om de ensamkommande männen från Afghanistan och jag vill veta vad fan det är.

Det blir ju väldigt skilda tolkningar av den här demonstrationen beroende på hur dessa människor tagit sig hit och framförallt varför.
Ja varför efterlevs inte det fördraget om att det är det första landet som flyktingar kommer till som är asylland det finns ju många länder mellan Afghanistan - Iran och ända upp till norra Europa och Sverige.
För alla kan ju inte flugit non stopp kabul - Göteborg eller Teheran - Stockholm.
Visserligen går det ju att flyga kabul - Köpenhamn och sedan smyga över sundet men då är ju ändå Danmark första land som stämplar in.
Citera
2017-08-10, 23:26
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Jag var inte där eftersom att jag också är rädd för nazister och detta säger hur modiga de här killarna är. Jag litar dock mer på mina vänner än på någon flashbackrasist. Dessutom har min vän blivit jagad av nazister och fått smällare, skräp, frukt kastat efter sig också av just nazister.

Frukt är godis.

Hade dom stövlar?
Citera
2017-08-10, 23:27
Medlem
Clidjurs avatar
Skit i afghanerna, påpeka i stället att alla batikfittor på mynttorget är antagligen "pedofiler" eftersom de ligger och knullar med "barn" enligt sina egna FB grupper. Då upphör det här kommunist orkestreade jippot väldigt fort. Kommunistpress har sen WWII hängt ut nationalister, varför inte hänga ut kommunistpedofiler?
Senast redigerad av Clidjur 2017-08-10 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in