2017-08-08, 09:16
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Hoppas han anmäler Aftonbladet för förtal nu..
Det vore kanon! För då kommer ALLT fram som AB gjorde eller måhända inte gjorde. AB kommer aldrig förtalsanmäla någon, han är såklart livrädd för alla historier som skulle komma upp till ytan.
Citera
2017-08-08, 09:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Förundersökningen mot Anders Borg läggs ner http://www.aftonbladet.se/a/pqavo

Som jag misstänkte, allt var rykten publicerade en en skittidning.
Citera
2017-08-08, 09:20
Medlem
Nu när förundersökningen läggs ned får Anders Borg självklart tillbaka alla sina styrelseuppdrag och kan därför göra en pudel om sin blackout om den händelse som visar sig aldrig ha hänt. *IRONI* Vem det är som har fört Anders Borg bakom ljuset får vi nog aldrig veta men det måste vara någon av de inbjudna gästerna på Tomas Tjajkovskis event.
Citera
2017-08-08, 09:21
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
...
Bara en massa elaka rykten och förtal.
Haha, en offentlig person som går ut på FB med ursäkter. Han har avsagt sig miljonrulllningar. Det hade även du gjort pga rykten??
Citera
2017-08-08, 09:22
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Haha, en offentlig person som går ut på FB med ursäkter. Han har avsagt sig miljonrulllningar. Det hade även du gjort pga rykten??
Han är tillbaka i hetluften inom kort. Anders sköter sina kort rätt medans du draperar dig i en mantel av förakt och lögner.
Citera
2017-08-08, 09:30
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Han är tillbaka i hetluften inom kort. Anders sköter sina kort rätt medans du draperar dig i en mantel av förakt och lögner.
Är det FB-ursäkten till svenska folket du syftar på? Hur resonerar du kring offentliga ursäkter? Är det Dominica "PR-kvinnan" som har varit inblandad i AB:s ursäkter och bekännelser?
Citat:
Tommy Nilsson heter inte Black. Namnbytet var bara del i en reklam för choklad.
För Tommy Nilsson handlade det om ett lukrativt samarbete.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article16450459.ab

Är det något liknande AB hade i görningen? Ett lukrativt samarbete med obskyrt sexföretag? Hahaha
Citera
2017-08-08, 09:35
Medlem
johnthedickholmess avatar
förstår inte varför han gick ut och sa förlåt. blev ju automatiskt att folk tog det som ett erkännande för att han gjort grova grejer. sedan det där att han inte minns något. hur skall han då kunna neka till något som faktiskt inte hänt. korkad pr stategi. han blåste ju verkligen upp det här. bättre han bett om ursäkt privat.
Citera
2017-08-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl en kombination av allt. Dvs. att Anders har betett sig riktigt illa på något sätt och att någon/några har bestämt sig att sänka honom ordentligt och därför dekorerat storyn ytterligare.

Det gick en vecka efter festen och inget särskilt hände. Då kanske AB och DP trodde att ”den tryckta stämningen” dagen efter hade varit den enda konsekvensen av hans beteende.

Det är ändå obegripligt varför Anders bad om ursäkt i så runda ordalag när anklagelserna i pressen var mer precisa. Om någon anklagar en för att ha kallat andra gäster för horor och slampor då går man väl inte ut och ber om ursäkt OM nu inte anklagelserna stämmer. Då borde Anders ha sagt att han visserligen betedde sig illa genom att vara sur, men aldrig i livet att han kallade någon med tillmälen.

Det må vara hedersamt att be om ursäkt men att
skylla på ”black out” är fegt. Det gör bara tonåringar – och kriminella.

Säkert är ändå att det måste finnas en rejäl stomme i den här storyn oavsett om alla detaljerna inte stämmer.

Själv undrar jag varför paret inte bara vände på klackarna ifall det nu visade sig att Anders var på dåligt humör direkt från början av någon anledning. Man skulle ha kunnat säga att han inte mådde bra och därmed behövde åka hem (eller till akuten).

Det känns ändå bra att Anders vid det här läget har sin tro och sina trossystrar och bröder att vända sig till. Dessutom förlåter Gud allt. Tjajkovski må vara sur i all evighet – men det är inte Gud.

Som du skriver är det en kombination av allt och saken har olika dimensioner.

Jag har funderat mycket och tänkt på hur jag själv reagerat genom åren på fulla människor, fyllekajor och kukhuvuden som inte kan hantera alkohol.

Min reaktion har varit avsmak. Jag orkar inte med folk som inte kan hantera alkohol och jag umgås inte med de personer som jag upptäckt är suputer, för det ger inget. Det är jobbigt när vuxna babblar på och inte kan bete sig som folk.

Jag blir också, även som vuxen otrygg när jag ser en annan personlighet än den jag trodde jag kände. Jag har faktiskt brutit kontakten med de bekanta som inte kan hantera alkohol. Hur kul är det att prata med en vännina som kramar om sin bag in the box och blir aggressiv? Eller bjuda hem män på fest som blir fulla, tafsar och säger saker bara idioter kan komma på att säga?

Jag tror det är många som delar mina erfarenheter när de blir äldre. Jag har inte reflekterat så mycket över alkoholism hos vänner och bekanta, jag har bara sluta umgås med dessa personer, bekantskapen liksom bara rinner ut i sanden och kontakten upphör.

Därför är denna sak lite underlig. Ingen blir kränkt över det fyllesnack som framkommit och att en idiot visar snorren. Det är ju bara patetiskt. De gånger jag sett folk börja spåra ur, har det alltid varit någon annan person som rådigt tagit tag i situationen och slängt idioten i säng.

Det måste finnas något annat bakom och en "riktig" kränknig för att någon ska göra sig allt detta besvär. Det handlar om politik, men på ett personligt plan. För vi vet ju alla att politiker är en svekfull sorts människa. Det såg vi med besked när Anders Borgs bästis Littorin åkte ut i kylan.

Det som har skett, är lite för personligt och jag funderar på vad som ligger bakom. Ingen normal funtad person tar illa upp för vad ett fyllo gör och säger på en fest.

Men trots allt är det förskräckligt att det finns politiker med så mycket makt som Anders Borg, som hanterat folks öden, och inte själv kan bete sig som folk. Sen så är det underligt hur makt berusar, och att de inte ser hur det kan gå när andra offentliga personer missbrukar sex och alkohol. Typ som för Littorin och andra politiker som fått gå när de inte kan hantera alkohol och den sexuella integriteten.

Avsaknad av konsekvenstänk är ingen bra egenskap för en ekonoms trovärdighet, då prognoser och profetior är ju en del av det Anders Borg anlitas för när han pratar, och utövar makt i styrelser.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-08-08 kl. 09:39.
Citera
2017-08-08, 09:43
Medlem
Synd att förundersökningen läggs ned pga att polisen inte ids göra sitt jobb.

Nu väljer polisen att avsluta förundersökningen.

– Förundersökningen har lagts ned på grund av att det inte finns förutsättningar att leda den. Vi har inte fått in några målsäganden eller vittnen, säger Mats Eriksson.

Han säger också att polisen inte har sökt personer aktivt som befann sig på samma plats som Anders Borg under skandalkvällen.

– Vi anser att det rör sig om vuxna människor som mycket väl kan höra av sig själva om de har blivit utsatta för brott.

Polisen är dock inte främmande för att återuppta förundersökningen om tips skulle inkomma.

Borg är körd men för oss andra hade det varit intressant att få veta vad som är brottsligt och vad som inte är det.
Citera
2017-08-08, 09:46
Medlem
Roedoress avatar
Så detta var alltså fake news.

Det var det som behövdes om en vit överklass man för att få feministerna att bli upprörda över tafsande på kvinnor...
Citera
2017-08-08, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som du skriver är det en kombination av allt och saken har olika dimensioner.

Jag har funderat mycket och tänkt på hur jag själv reagerat genom åren på fulla människor, fyllekajor och kukhuvuden som inte kan hantera alkohol.

Min reaktion har varit avsmak. Jag orkar inte med folk som inte kan hantera alkohol och jag umgås inte med de personer som jag upptäckt är suputer, för det ger inget. Det är jobbigt när vuxna babblar på och inte kan bete sig som folk.

Jag blir också, även som vuxen otrygg när jag ser en annan personlighet än den jag trodde jag kände. Jag har faktiskt brutit kontakten med de bekanta som inte kan hantera alkohol. Hur kul är det att prata med en vännina som kramar om sin bag in the box och blir aggressiv? Eller bjuda hem män på fest som blir fulla, tafsar och säger saker bara idioter kan komma på att säga?

Jag tror det är många som delar mina erfarenheter när de blir äldre. Jag har inte reflekterat så mycket över alkoholism hos vänner och bekanta, jag har bara sluta umgås med dessa personer, bekantskapen liksom bara rinner ut i sanden och kontakten upphör.

Därför är denna sak lite underlig. Ingen blir kränkt över det fyllesnack som framkommit och att en idiot visar snorren. Det är ju bara patetiskt. De gånger jag sett folk börja spåra ur, har det alltid varit någon annan person som rådigt tagit tag i situationen och slängt idioten i säng.

Det måste finnas något annat bakom och en "riktig" kränknig för att någon ska göra sig allt detta besvär. Det handlar om politik, men på ett personligt plan. För vi vet ju alla att politiker är en svekfull sorts människa. Det såg vi med besked när Anders Borgs bästis Littorin åkte ut i kylan.

Det som har skett, är lite för personligt och jag funderar på vad som ligger bakom. Ingen normal funtad person tar illa upp för vad ett fyllo gör och säger på en fest.

Men trots allt är det förskräckligt att det finns politiker med så mycket makt som Anders Borg, som hanterat folks öden, och inte själv kan bete sig som folk. Sen så är det underligt hur makt berusar, och att de inte ser hur det kan gå när andra offentliga personer missbrukar sex och alkohol. Typ som för Littorin och andra politiker som fått gå när de inte kan hantera alkohol och den sexuella integriteten.

Avsaknad av konsekvenstänk är ingen bra egenskap för en ekonoms trovärdighet, då prognoser och profetior är ju en del av det Anders Borg anlitas för när han pratar, och utövar makt i styrelser.

Det som varit "bakom" var säkert att AB var sjukt otrevlig och folk flydde ner på stranden för att han inte skulle spy galla över dem. Så tror jag det var. Han hade lätt kommit undan med allt det andra om han gjort det med glimten i ögat. Men det håller inte att åtala någon för att den varit otrevlig.

Ett tips om du inte klarar av att folk blir fulla: drick själv.
Citera
2017-08-08, 09:49
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Nu tramsar du bara och skapar halmgubbar. Jag hade förväntat mer intellekt av dig.
Citat:
Jag har fått höra i efterhand att jag betedde mig mycket olämpligt. Jag vill uppriktigt be om ursäkt till de närvarande som tog illa vid sig. Känner stor besvikelse och ånger över mitt beteende.
AB på FB
Jag antar att du uppskattar män i höga positioner som antastar kvinnor och män? Är det något som du själv pysslar med på hobbybasis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in