Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det är väl en kombination av allt. Dvs. att Anders har betett sig riktigt illa på något sätt och att någon/några har bestämt sig att sänka honom ordentligt och därför dekorerat storyn ytterligare.
Det gick en vecka efter festen och inget särskilt hände. Då kanske AB och DP trodde att ”den tryckta stämningen” dagen efter hade varit den enda konsekvensen av hans beteende.
Det är ändå obegripligt varför Anders bad om ursäkt i så runda ordalag när anklagelserna i pressen var mer precisa. Om någon anklagar en för att ha kallat andra gäster för horor och slampor då går man väl inte ut och ber om ursäkt OM nu inte anklagelserna stämmer. Då borde Anders ha sagt att han visserligen betedde sig illa genom att vara sur, men aldrig i livet att han kallade någon med tillmälen.
Det må vara hedersamt att be om ursäkt men att
skylla på ”black out” är fegt. Det gör bara tonåringar – och kriminella.
Säkert är ändå att det måste finnas en rejäl stomme i den här storyn oavsett om alla detaljerna inte stämmer.
Själv undrar jag varför paret inte bara vände på klackarna ifall det nu visade sig att Anders var på dåligt humör direkt från början av någon anledning. Man skulle ha kunnat säga att han inte mådde bra och därmed behövde åka hem (eller till akuten).
Det känns ändå bra att Anders vid det här läget har sin tro och sina trossystrar och bröder att vända sig till. Dessutom förlåter Gud allt. Tjajkovski må vara sur i all evighet – men det är inte Gud.
Som du skriver är det en kombination av allt och saken har olika dimensioner.
Jag har funderat mycket och tänkt på hur jag själv reagerat genom åren på fulla människor, fyllekajor och kukhuvuden som inte kan hantera alkohol.
Min reaktion har varit avsmak. Jag orkar inte med folk som inte kan hantera alkohol och jag umgås inte med de personer som jag upptäckt är suputer, för det ger inget. Det är jobbigt när vuxna babblar på och inte kan bete sig som folk.
Jag blir också, även som vuxen otrygg när jag ser en annan personlighet än den jag trodde jag kände. Jag har faktiskt brutit kontakten med de bekanta som inte kan hantera alkohol. Hur kul är det att prata med en vännina som kramar om sin bag in the box och blir aggressiv? Eller bjuda hem män på fest som blir fulla, tafsar och säger saker bara idioter kan komma på att säga?
Jag tror det är många som delar mina erfarenheter när de blir äldre. Jag har inte reflekterat så mycket över alkoholism hos vänner och bekanta, jag har bara sluta umgås med dessa personer, bekantskapen liksom bara rinner ut i sanden och kontakten upphör.
Därför är denna sak lite underlig. Ingen blir kränkt över det fyllesnack som framkommit och att en idiot visar snorren. Det är ju bara patetiskt. De gånger jag sett folk börja spåra ur, har det alltid varit någon annan person som rådigt tagit tag i situationen och slängt idioten i säng.
Det måste finnas något annat bakom och en "riktig" kränknig för att någon ska göra sig allt detta besvär. Det handlar om politik, men på ett personligt plan. För vi vet ju alla att politiker är en svekfull sorts människa. Det såg vi med besked när Anders Borgs bästis Littorin åkte ut i kylan.
Det som har skett, är lite för personligt och jag funderar på vad som ligger bakom. Ingen normal funtad person tar illa upp för vad ett fyllo gör och säger på en fest.
Men trots allt är det förskräckligt att det finns politiker med så mycket makt som Anders Borg, som hanterat folks öden, och inte själv kan bete sig som folk. Sen så är det underligt hur makt berusar, och att de inte ser hur det kan gå när andra offentliga personer missbrukar sex och alkohol. Typ som för Littorin och andra politiker som fått gå när de inte kan hantera alkohol och den sexuella integriteten.
Avsaknad av konsekvenstänk är ingen bra egenskap för en ekonoms trovärdighet, då prognoser och profetior är ju en del av det Anders Borg anlitas för när han pratar, och utövar makt i styrelser.