2015-06-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Vi kan kräva att här, i Sverige, så har homosexuella och kvinnor samma rättigheter som män och duger inte det så kan de åka tillbaka.

Isf kan man väl slänga ut homofobiska o sexistiska svenskar oxå antar jag?
När invandrarna kommer till Sverige o bli svenska medborgare tycker jag att de ska få bestämma över våran politik lika mycket som svenskar, de bor ju oxå här nu
Citera
2015-06-22, 17:12
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Isf kan man väl slänga ut homofobiska o sexistiska svenskar oxå antar jag?
När invandrarna kommer till Sverige o bli svenska medborgare tycker jag att de ska få bestämma över våran politik lika mycket som svenskar, de bor ju oxå här nu
Nej.
Citera
2015-06-26, 16:21
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Jag är bisexuell. Jag är inte rädd för att muslimer ska förstöra för mig pga det, jag tror nog inte ens att alla muslimer faktiskt är emot HBTQ-personer, alla är ju liksom olika mycket religösa.
Förutom det är det uppenbart för mig att man ska släppa in så många som möjligt till landet om de behöver hjälp. För mig spelar det ingen roll om de personerna skulle vara elaka eller fördomsfulla mot mig pga min sexualitet eftersom att jag tycker att att vägra släppa in någon som behöver skydd är mycket värre

Det här låter som ett typiskt fall av falskt medvetande. Du förstår väl att dina intressen hotas av att det finns folk som vill motarbeta dem?

Det ligger ju en tydlig konflikt här.
Citera
2015-06-26, 16:24
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Sedan kommer rymdödlorna och tar över.

Inte för att jag vill ge stöd åt sådana konspirationsteorier men ligger det inte ändå något i det? Alltså, att vissa saker är mer värda än andra i den samhälleliga förändring vi har sett de senaste 30 åren. Ja, att mångkulturen med olika etniciteter och religioner är av högre prioritet än homosexuellas välmående.

Då är förstås frågan varför bögar, flator och transpersoner vill hoppa på det tåget. Jag tror på falskt medvetande.
Citera
2015-07-01, 14:35
Medlem
jazznegers avatar
Det verkar ha hänt lite saker den senaste veckan som jag missat.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/homosexuella-i-husby-hanas-i-hart-klimat
Citera
2016-01-17, 12:41
Medlem
Araber "stenar" HBTQ-personer i Tyskland

UTRIKES. Två tyska transsexuella kvinnor har blivit "stenade" på gatan av nordafrikanska araber som inte tycker att de förtjänar att leva, rapporterar Daily Mail. Polisen ingrep och kvinnorna överlevde utan skador.Läs mer....

http://www.friatider.se/araber-stenar-hbtq-personer-i-tyskland

Ja det kan man fråga sig.Snart i en stad nära dig.
Citera
2016-12-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Araber "stenar" HBTQ-personer i Tyskland

UTRIKES. Två tyska transsexuella kvinnor har blivit "stenade" på gatan av nordafrikanska araber som inte tycker att de förtjänar att leva, rapporterar Daily Mail. Polisen ingrep och kvinnorna överlevde utan skador.Läs mer....

http://www.friatider.se/araber-stenar-hbtq-personer-i-tyskland

Ja det kan man fråga sig.Snart i en stad nära dig.
Man blir förbryllad över att så många HBTQ personer verkar vara för invandring och illegala flyktingar. Sådana som Karin Råghall https://mobile.twitter.com/karinraghall och https://mobile.twitter.com/hanna_thome
Arbetar intensivt för att få in flera flyktingar. Det märkliga är att de inte förstår att många av de arabiska flyktingarna helst skulle stena dem om de kunde
Citera
2016-12-18, 13:53
Medlem
De (RFSL) är iallafall positiva till påstådd HBTQ-invandring. Det finns pengar att tjäna, om inte annat.

Citat:
När RFSL är juridiska ombud fakturerar de Migrationsverket för det i efterhand när ärendet är klart. I år har RFSL fakturerat Migrationsverket för 25 ärenden jämfört med 5 förra året, alltså fem gånger så många.

– Jag har kontakt med 100–150 personer nu. För fem år sedan var det kanske 60–70 personer per år, säger Stig-Åke Peterson som varit jurist för RFSL i 40 år.

I dag är han pensionerad men fortsätter jobba ändå. Och han har fullt upp.

Magnus Kolsjö är vice förbundsordförande för RFSL. Han säger att de för tre år sedan bara hade en person som jobbade deltid, men att de nu ska anställa en fjärde jurist som jobbar med dessa frågor.

– Det är en stor ökning av vår kapacitet, säger han.

https://unvis.it/sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6588596
Citera
2016-12-18, 14:06
Medlem
Citat:
Jag är bisexuell. Jag är inte rädd för att muslimer ska förstöra för mig pga det, jag tror nog inte ens att alla muslimer faktiskt är emot HBTQ-personer, alla är ju liksom olika mycket religösa.
Förutom det är det uppenbart för mig att man ska släppa in så många som möjligt till landet om de behöver hjälp. För mig spelar det ingen roll om de personerna skulle vara elaka eller fördomsfulla mot mig pga min sexualitet eftersom att jag tycker att att vägra släppa in någon som behöver skydd är mycket värre

Bisexuella kvinnor tillhör knappast de mest utsatta, speciellt inte då många mest är partaj-lesbianer som i vardagen lever med män.

Dock kan "riktiga" homosexuella vara en grupp i samhället som kommer att behöva skydd i framtiden om inte attityder hos de nya invandrarna ändras.
Citera
2016-12-18, 14:50
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Samma typ av tråd som denna som dock handlar om homos:

(FB) Homosexuellas vurmande för islam och muslimer - vad handlar det om?
Citera
2017-08-08, 05:49
Medlem
Sichtis avatar
Invandrare förstör HBTQ rörelsen

Vi var befriade en gång i tiden.

Innan invandrare hittade in i våran vackra rörelse. Idag får man passa sig när man byter partner. Man kan bli våldtagen och rånad.

Sen kan de inte föra sig på fester, nattklubbar etc. Okej att jag som bög tafsar lite småmysigt på straighta män men invandrarna som är gay ger sig på andra bögar också.

Och de gör det på ett fult sätt. De tar bara för sig. Sliter i mig som om jag vore ett djur så att klänningen många gånger går sönder.

Så ja. Vi har problem med invandrarna i HBTQ!
Senast redigerad av Sichti 2017-08-08 kl. 06:20.
Citera
2017-08-08, 07:07
Medlem
Pungterings avatar
Det är inte den rörelsens enda bekymmer, men det är bra om alla de som varit påhejare av detta får känna på konsekvenserna.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in