2017-08-06, 20:44
Medlem
Mattias Karlsson på fb:

Borg krishanterar urinrörsskandalen genom att slugga vilt omkring sig.

Huruvida han gjort sig skyldig till brott eller bara tagit sig en flygtur med sin rosa helikopter återstår väl att se.

Oavsett vilket har jag nog svårare att förlåta honom för att han berövade cancersjuka människor på deras inkomst, för att han höll på att rasera Sveriges ekonomi genom att propagera för en anslutning till EMU, för att han gav sitt förbehållslösa stöd till en statsminister som sanktionerade våldet mot mina partivänner och för att han släppte in tusentals islamister och sexualförbrytare i mitt land och hånade och verbalt attackerade dem som ifrågasatte klokskapen i detta. Och för att han aldrig bett om ursäkt för något av det ovanstående.
Citera
2017-08-06, 20:47
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Verkar som om det handlar om pengar.....

Festen var alltså förra helgen på fre kväll den 28/7, som sen läcks ut på torsdagen 3/8 av Dagens opinion där kommentatorsfältet användes för att outa AB.

Tomas Tjavkoski sa sig i tidningarna inte känna AB, men han finns på många bilder ihop med AB när han ställer ut sina "Aterfallshus" på Norrmalmstorg. Har på omvägar fått höra att Tjavkoski haft intresse av att ta fram billiga "Aterfallare" för ev flyktingbostäder, så det är mycket möjligt att festen på Husarö var en mindre "affärsmiddag" med bjudsprit som gick överstyr och kan då förklara de andras närvaro också.

Tjavkoski är en skum jäkel, han stämde tidigare en judisk författarinna som han anser har förtalat hans far för att vara våldtäksman nu i feb 2017, men istället för att då begära att boken skulle dras tillbaka, ville han ha 70.000:- för detta förtal av hans far, vilket är ganska intressant.

Här är stämningen: https://minfil.org/Z6ybw8b2bb/Stockholms_TR_T_16206-16_Aktbil_1.pdf

Läge att beta av nätet på kopplingar mellan festdeltagarna, eftersom dom "satt" på skandalen i 6 dar, snarare lutar allt mer åt "follow the money", då det verkar som någon affärsuppgörelse sprack...

Allt handlar om pengar när judar är inblandade. FD finansministerns donna är judinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det är för djäkla trist att en bra kille Som Anders ska hängas ut för nåt som sker på en ordinär muckarskiva eller studentfest. Det ligger nåt annat bakom drevet mot honom.

Det fanns säkert ett uppdämt behov av hämnd hos pöbeln att på något sätt sätta dit honom.
För övrigt så har han faktiskt nyligen muckat ut från Kinneviks styrelse.
Citera
Medlem
Sinclairs avatar
Är det inte lite konstigt att förhäxat prata om Borgs snopp? Jag har varit på en del fester i skärgården - om än inte med företagsledare. I ritualen ingår alltid bad med eller utan bastu. I sann svensk tradition får man lätt glimtar av alla närvarande snoppar och även rätt många snippor. Folk kommer upp från doppet i bara badrock och tar en öl. Andra går i badbyxor/shorts. Det är aldrig någon som tycker det är konstigt.

Hela affären verkar menlös. Varför blir rn massa som inte var där så hejdlöst arga på Borg?
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Elisabet Höglund ger sin syn på saken i sin blogg:

"Jag trodde inte att det var sant när jag läste Aftonbladet idag. Men det verkar vara sant. Förre finansministern Anders Borg har gjort bort sig så till den grad att åtminstone inte jag kommer att återfå förtroendet för honom."

"...den tidigare så aktade finansministern burit sig åt som ett svin"

https://elisabethoglund.se/blogg/forre-finansministern-anders-borg-har-skandaliserat-sig-sjalv-men-kollegorna-och-partivannerna-forla ter-honom/

https://elisabethoglund.se/blogg/hur-kan-anders-borg-anklaga-anna-kinberg-batra-det-ar-ju-han-som-har-gjort-bort-sig-inte-hon/
Citera
2017-08-06, 20:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
OK. Låter troligt. Men min fundering var att det kanske var ett mindre sällskap än vad som hittills antytts. Min tanke är att med mer folk är det mycket svårare att "lägga locket på". Bara en person har skrivit här och påstått sig varit med på festen. Men troligtvis följer Propeller-Anders med polskt bihang tråden och säkert många fler av festdeltagarna. Varför skvallrar inte fler av dem om de var 50 till 60 stycken? Eller bryr de sig inte om de blir tagna på snoppen eller blir kallade slampor? Eller var det bara värden med vännina som drabbades?

Låter rimligt. Festen var säkert utspridd på flera ställen. Dominika säger sig ju ha varit nere vid sjöstugan vid den kritiska tidpunkten. Andra befann sig antagligen ute på villans magnifika uteplats, några var inne i huset etc. Helt säkert var inte alla flockade runt den stupfulla f.d. finansministern hela tiden.
Citera
2017-08-06, 20:50
Moderator
Dr Kings avatar
Borg var ju van att vinna kukmätartävlingarna på jaktresorna med SCA och visste att han satt inne med en rejäl dolme. Därför som han ville utmana övriga manliga festdeltagare så att han och Dominika skulle kunna få ett eget sovrum där de kunde ha vilt sex hela natten.
Citera
2017-08-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Allt handlar om pengar när judar är inblandade. FD finansministerns donna är judinna.

Hon är ett polskt luder. Man kommer inte till sverige för att man är jude. Det är bara bottenskrap som zigenare, muslimer och andra förlorare som kommer till sverige. Är man jude åker man till något annat land.
Citera
2017-08-06, 20:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynke
Det här kanske inte var en ordinär muckarskiva eller studentfest. När man nått toppskiktet så rycker man inte i snorren när man partajar. Du kanske har bit dit.
Jag har ganska god insikt i det absoluta toppskiktets partajande, och sett en hel del dekadent arrogant buffligt beteende med frisläppt sexualitet, knarkande och kopiöst krökande på en nivå som vanliga Svensson bara kan drömma om. Inte skvallras det heller även om nästan alla vet.
Eyes wide shut liksom
Citera
2017-08-06, 21:00
Medlem
ynkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecommunist81
Hon är ett polskt luder. Man kommer inte till sverige för att man är jude. Det är bara bottenskrap som zigenare, muslimer och andra förlorare som kommer till sverige. Är man jude åker man till något annat land.

Du vet fan inte vad du snackar om. Polska judar välde in på 70-talet när polackerna slängde ut femtekolonnerna.
Citera
2017-08-06, 21:00
Medlem
differentdayss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=oJ0P0tWxZi4

Citera
2017-08-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Vem är denna ryss ? Tjajkovski (släkt med ryske kompositören ?) som kan samla Sveriges elit ?

Nej, han är inte släkt med kompositören. Men väl en framgångsrik karriärcoach och pionjär i bemanningsbranschen. Nu lanserar Tomas Tjajkovski en ny affärsidé - att sälja nyckel-färdiga friggebodar på 15 kvadratmeter.
Källa: http://www.dn.se/bostad/nu-blir-aven-friggan-nyckelfardig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in