2017-08-06, 15:50
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det kanske tillhör Konspirationer och Alternativa teorier men här är det nyaste från självaste Louise Mensch: Trump och Trafficking av unga flickor:

Louise Mensch‏

@LouiseMensch

https://twitter.com/LouiseMensch/status/894185091622203392

Har vi äntligen nått fram till impeachment nu?

Wow! Jag ska säga åt väderkvarnarna på västgötaslätten att se upp för dig. Ditt patetiska försök till kålsuparteorem här vore lite som om jag skulle vifta med valfritt Alex Jones-citat och förvänta mig en framgångsrik shaming av Trump-folket. Fast vänta nu... Trump kollar ju på Alex Jones medan Louise Mensch betraktas som en fringe-tok av all mainstream.
2017-08-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Undra varför latoxen tar lång-semester just nu? Är nerverna helt körda för att snaran dras åt allt mer?
Kommer ni ihåg när han hånade Obama för att denne tagit 10 dagars semester. "Dålig arbetsmoral" hette det då. Själv skulle han jobba så hårt för folket att han aldrig hann ta semester eller spela golf.

De ska byta ut luftkonditioneringen i Vita huset.
2017-08-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Ifall man påstår att Trump inte åstadkommit något så diskvalificerar man sig själv direkt från diskussionen, då förstår man ju ingenting.

Sedan att man Ogillar vad han åstadkommit, det är en annan sak, men att påstå att han inte åstadkommit något visar bara på enorm okunskap.

Kan du lista de tio mest betydelsefulla sakerna åt mig då?
2017-08-06, 16:28
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry

Nej! Du får inte uppmuntra sånt här. De tror att Trump har åstadkommit något så fort han skrivit under ett papper. Nån idiot skrev för nån dag sen att han har "byggt pipelines" för fan.
2017-08-06, 16:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Wow! Jag ska säga åt väderkvarnarna på västgötaslätten att se upp för dig. Ditt patetiska försök till kålsuparteorem här vore lite som om jag skulle vifta med valfritt Alex Jones-citat och förvänta mig en framgångsrik shaming av Trump-folket. Fast vänta nu... Trump kollar ju på Alex Jones medan Louise Mensch betraktas som en fringe-tok av all mainstream.
Aja baja tala illa om bernad_laws husgudinna! Jag är mycket väl medveten om att hon får vanliga hederliga konspirationsteoretiker att blekna i jämförelse, men det är faktiskt fullt ös på detta ämne på Twitter. Så det är nog ni liberaler som slås mot väderkvarnar här.
2017-08-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Nej! Du får inte uppmuntra sånt här. De tror att Trump har åstadkommit något så fort han skrivit under ett papper. Nån idiot skrev för nån dag sen att han har "byggt pipelines" för fan.

Ha ha jag hörde en stolle i går som sa att han har skapat miljoner kolarbetarjobb sen han blev president. Programledarna bara skakade på huvudet och han Trumpfanet verkat verkligen tro att det hade kommit en massa jobb tack vara Trumpen.

Att ingen reagerar på att han inte använder sig alls av kongressen. Tror inte att han fattar ens att han borde leda något arbete. Han tror att alla är självgående och de är de ju men inte på det sättet som han tror. Han tror att de är hans anställda och när han nu börjar fatta att så icket är fallet så skriker han till sina fans att KONGRESSEN inte gör det som han sa att han skulle göra. Och enkelt var det också för honom att göra det.

Han har aldrig tänkt sätta sig in i något. Han är en glidare som glidit runt på andras arbete och jag kan tycka att det finns en skön rättvisa i detta. Att han blev president är något han verkligen förtjänar. Hoppas han får fortsätta ett bra tag som president och han sen lever länge och tittar på nyheterna där hans insats betygsätt. Det är precis vad han förtjänar!
2017-08-06, 16:56
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Med nöje min vän, det finns få saker jag tycker bättre om!

Nu har det ju gjorts flera gånger i tråden, men spela roll då, däremot så är ju listning inte helt kosher enligt mod, men det känns som on-topic att nämna några bra saker han har gjort med tanke på alla anklagelser om lathet etc.

- Drastiskt minskat invandringen genom både signal politik och handfasta åtgärder, denna punkt är egentligen flera punkter och är egentligen ämne för en egen tråd.

- Vad var det, 40% mindre lobbying? inte helt hundra på alla åtgärder han gjort på det området, men en sak är säker och det är att lobbyverksamheten aldrig minskat om det inte vore för Trump, Signalpolitik är också politik.

- Exponerat fake news media och gjort vetskapen om deep state och "the swamp" till allmän kännedom, detta är större än de flesta kan förstå.

- Byggt pipelines, troligen med sina egna händer mellan tweetsen.

- Brutit flera skadliga handelsavtal, också många punkter i en punkt.

- Utrikespolitiskt har han gjort massor, det viktigaste är väl att han undvikit världskrig(han och Putin är väl de enda som står i vägen för globalisternas planerade världskrig) och accelererat utrotandet av IS något kopiöst och dessutom dragit in vapenleveranser till Husseins "rebeller" m.m.

- Satt stopp för diskrimineringen utav vita inom akademin.

- Satt stopp för häxjakten på nationalister.

- Tillsatt fantastiska domare och personal lite överallt i statsapparaten, Gorsuch t.ex var ett fantastiskt val till högsta domstolen!

- Stoppat hundratusentals(kanske miljontals?) dollar till Obamas antivita propagandaorganisationer, också en underrapporterad och undervärderad åtgärd han gjort.

Sedan har han rent metapolitiskt gjort mer än någon enskild person förutom kanske G. Soros samlade verk.
Det är ett paradigmskifte och en kursändring av episka mått!

Skulle jag börja ta upp saker som att de t.ex inte firar islamistiska högtider i Vita huset längre eller avskaffandet av Johnson Amendment så kunde jag hålla på hela kvällen, men ingen skulle orka läsa igenom ett så långt inlägg
Senast redigerad av HelloChrist 2017-08-06 kl. 17:06.
2017-08-06, 17:22
Medlem
Gör ett stickprov här.

Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
- Vad var det, 40% mindre lobbying? inte helt hundra på alla åtgärder han gjort på det området, men en sak är säker och det är att lobbyverksamheten aldrig minskat om det inte vore för Trump, Signalpolitik är också politik.

https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-2

Citat:
DONALD TRUMP came to Washington vowing to “drain the swamp” of influence-peddling. Such a promise would be hard to keep even if he meant it. Spending on lobbying tends to rise over time, and the increases are often particularly sharp when a new president takes office. Sure enough, America’s capital now looks swampier than ever. Official filings published by the Senate show that lobbying outlays rose by 3% from the first half of 2016 to the same period this year.
2017-08-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Undra varför latoxen tar lång-semester just nu? Är nerverna helt körda för att snaran dras åt allt mer?
Kommer ni ihåg när han hånade Obama för att denne tagit 10 dagars semester. "Dålig arbetsmoral" hette det då. Själv skulle han jobba så hårt för folket att han aldrig hann ta semester eller spela golf.
Semester?
2017-08-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Semester?
Ja Trump tar semester väldigt ofta.
2017-08-06, 18:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Semester?

Ja, semester. Trump är på semester. Han spelar golf, åker runt i en golfbil, gör cameos på bröllop och twittrar om att han inte är på semester. I hans parallella universum ljuger man om en sån sak. Man ljuger om att inte vara på semester och räknar med att supportrarna antingen är totala åsnor eller att de väljer att ignorera verkligheten då den inte lirar med kejsarens påbud.
2017-08-06, 18:44
Medlem
Tarstans avatar
Klart att han inte vill bo i vita huset:
https://www.youtube.com/watch?v=mZqITxrreWc
"Michael Moore In TrumpLand" - Trump on White House: "What A Dump"

Bor man normalt i lyxlägenhet på femte avenyn är det inte så mycket att hämta i vita huset.
Mar-a-Lago ser ju helt fanatiskt ut måste jag säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in