Citat:
Ursprungligen postat av
Dogberry
Kan du lista de tio mest betydelsefulla sakerna åt mig då?
Med nöje min vän, det finns få saker jag tycker bättre om!
Nu har det ju gjorts flera gånger i tråden, men spela roll då, däremot så är ju listning inte helt kosher enligt mod, men det känns som on-topic att nämna några bra saker han har gjort med tanke på alla anklagelser om lathet etc.
- Drastiskt minskat invandringen genom både signal politik och handfasta åtgärder, denna punkt är egentligen flera punkter och är egentligen ämne för en egen tråd.
- Vad var det, 40% mindre lobbying? inte helt hundra på alla åtgärder han gjort på det området, men en sak är säker och det är att lobbyverksamheten aldrig minskat om det inte vore för Trump, Signalpolitik är också politik.
- Exponerat fake news media och gjort vetskapen om deep state och "the swamp" till allmän kännedom, detta är större än de flesta kan förstå.
- Byggt pipelines, troligen med sina egna händer mellan tweetsen.
- Brutit flera skadliga handelsavtal, också många punkter i en punkt.
- Utrikespolitiskt har han gjort massor, det viktigaste är väl att han undvikit världskrig(han och Putin är väl de enda som står i vägen för globalisternas planerade världskrig) och accelererat utrotandet av IS något kopiöst och dessutom dragit in vapenleveranser till Husseins "rebeller" m.m.
- Satt stopp för diskrimineringen utav vita inom akademin.
- Satt stopp för häxjakten på nationalister.
- Tillsatt fantastiska domare och personal lite överallt i statsapparaten, Gorsuch t.ex var ett fantastiskt val till högsta domstolen!
- Stoppat hundratusentals(kanske miljontals?) dollar till Obamas antivita propagandaorganisationer, också en underrapporterad och undervärderad åtgärd han gjort.
Sedan har han rent metapolitiskt gjort mer än någon enskild person förutom kanske G. Soros samlade verk.
Det är ett paradigmskifte och en kursändring av episka mått!
Skulle jag börja ta upp saker som att de t.ex inte firar islamistiska högtider i Vita huset längre eller avskaffandet av Johnson Amendment så kunde jag hålla på hela kvällen, men ingen skulle orka läsa igenom ett så långt inlägg