Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Rykten är som sagt inget bevis eller att det är ett motiv att mörda VB .
Vad talar för att den som mördat VB inte har känt henne ?
Nyss var det ju den blivande fadern som var misstänkt .
Vem har i så fall hyrts in för att utföra mordet ?
Några ledtrådar har du väl att komma med hoppas jag ?

Om gärningsmännen hade känt Bangsuan skulle de helt säkert blivit inringade,men så har inte skett.
Jag tror inte på att KJ var gärningsmannen han hade ingen tidsaxel som gjorde det möjligt att utföra något styckmord.
Sedan har han inte de fysiska egenskaperna att ensam kunna utföra något sådant och sannolikt inte de psykiska heller.
Om man utgår ifrån att kroppsdelarna fanns placerade i värnet vid Mjösjöberget där spårhundarna markerade, för en ensam person blir det mycket besvärligt att få upp dem i fönstergluggen och som lades på isen där. Det bör ha varit två personer där den ena står på en avsats och den andre skickar upp det. Samma sak när kroppsdelarna togs därifrån de bör ha varit två personer som kanske gick till fots med ett ok och bar dem. Några bilspår upptäcktes inte där delarna fanns därför är det sannolika att de burits som också är lättare att hålla sig gömd om något överraskande skulle ha hänt.
Torson vägde också 32 kg därför att bära den för en ensam person skulle göra att hans kläder blev totalt nedsolkade och när han satte sig i bilen blev den också nedsolkad.
Om KJ hade transporterat kroppsdelar med sin bil likspårhundarna hade gett ståndskall även innan de kommit fram till hans bil, därför han var inte känd för att vara någon större pedant, enligt ordningen i bostaden.
Sedan visste KJ att han hade spaning på sig som var naturligt, han skulle väl aldrig börja ta kroppsdelar till Gula huset och annan plats under sådana omständigheter.
Därför avfärdar jag honom helt från min teori som gärningsmannen för Bangsuang.
KJ hade heller inget motiv att mörda Bangsuang.