2017-08-05, 22:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Där håller jag med dig (om nu han sagt det i veckans brott vill säga), han fladdrar nog inte med såna uppgifter. Jag gillar buttra GW, han har givetvis väldig erfarenhet, men han rör med sakfakta stundom och får backa på påståenden/teorier.

Jag har inte tittat igenom de "Veckans brott" från i vintras då Leif GW i olika avsnitt tog upp morden i sommarstugan och då också delade en del detaljer om morden som har betydelse. Jag har tittat lite och hittat några detaljer. Här är ett par exempel:

"Per Zetterlund, polisinspektör, utredare (2017-02-14 i Veckans Brott):
Vi fick tidigt in uppgifter om att kvinnan inte var ensam och nu har vi fått det bekräftat att det var flera vuxna personer därute.

Leif GW: 19-åringen har inte med den här händelsen att göra, men det finns andra som har med den att göra, som inte sitter i häktet.

Kamilla: Så du tror att det finns fler inblandade:
Leif GW: Det är jag 100 på att det finns. gissningsvis tre personer.

Leif WG: Jag har lovat att inte säga mer..."

Om jag pusslar ihop det som Leif GW säger med det som framkommit i förhör med bl.a. Tov*, JJ, JB och DB så blir jag, än mer än tidigare, övertygad om att JJ, JB och DB är inblandade.

Kan det gå att göra något utgående från DNA-fragmenten som påträffats under Akis naglar?
Jag inser att det inte är "vardags-DNA-teknik", men är det möjligt?

Den mansperson som i samband med mordet på Aki lämnade lite av sitt blod under Akis naglar kanske har anledning att sova dåligt?

Citera
2017-08-05, 22:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Banden brukar förflyttas om ytterområden har sökts av men själva tomten/huset brukar ändå anses vara av vikt att vara spärrat så länge Fu är öppen.
JJ/JB har väl kamphund annars vete tusan?
Jag vill minnas att det bara är huset som är avspärrat.
Citera
2017-08-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Men enligt Leif GW Persson måste Jan Guillou ha missuppfattat."

Det ser ut som om man kan lita på Leif GW, om man läser hela artikeln du länkar till.
Däremot kan man inte lita på Jan Guillou. Han gör uttalanden om Leif GW utgående från en artikel i Aftonbladet som innehåller felaktiga uppgifter.
Han borde veta bättre, Jan, men å andra sidan har han väl alltid uppskattat att få uppmärksamhet i media? Om nu det är ett försvar?

Spionen Jan Guillou kan man verkligen inte lita på.
Citera
2017-08-05, 23:30
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Hela ditt inlägg går att läsa i spoilern. Det är ett jäkla bra inlägg. Jag vill besvara detta:
"När IF senare intervjuar henne, så säger hon att hon önskade att hon hade dödat Aki själv och att obduktionen inte visade någonting! Ändå var det var ingen som hade talat om mord…" Skandal. Vi kommer nog aldrig få någon förklaring till varför det inte startades en mordutredning.
Citera
2017-08-05, 23:43
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
[/spoiler]

Hela ditt inlägg går att läsa i spoilern. Det är ett jäkla bra inlägg. Jag vill besvara detta:
"När IF senare intervjuar henne, så säger hon att hon önskade att hon hade dödat Aki själv och att obduktionen inte visade någonting! Ändå var det var ingen som hade talat om mord…" Skandal. Vi kommer nog aldrig få någon förklaring till varför det inte startades en mordutredning.

Spot on!
Citera
2017-08-06, 00:43
Medlem
develis avatar
Hahahaha, va skevt det är. Har läst det förut men inte tänkt på hur mycket turer det är i det hela a la JM style. Det inkluderar ju ett manus.

JM's bataljon drar ut för att erbjuda killarna pengar. Personalen på boendet ingrep och sa till dem att lämna platsen vid 02-tiden:

"Männen, mellan fyra och fem till antalet, kom till boendet mitt i natten i den kvinnliga chefens bil, enligt pojkarna. På plats ska de ha försökt att ta den ena pojken åt sidan för att prata med honom."

Sen händer detta:

"Någon har pratat in ett meddelande på en av redaktionens telefoner som använts vid konfrontationen med den kvinnliga chefen. Samtalet kom från ett telefonnummer som står registrerat på kvinnan."

Vem är det som är så behjälplig med denna "tolkverksamhet" månntro och vem får inneha rollen som grabben?

"I meddelandet berättar en man att han ska tolka åt, vad han säger, en av pojkarna. Den tolkande mannen hävdar att pojken vill ta tillbaka uppgifterna om vilken kvinnan var på sexfilmen. I stället skulle det vara en annan icke namngiven kvinna. Därefter tackar de för samtalet och lägger på."

Tidningen kollar upp med killarna och ingen har givetvis tagit tillbaka uppgifterna. Sen lyssnar en tolk på meddelandet:

"En tolk som lyssnar igenom meddelandet säger dessutom att den person som uppger sig vara pojken har helt fel dialekt, en som inte pratas i samma land."

Publicerat 16 juni (läses cachad).
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2zDj113NkZYJ:www.ekuriren.se/nyheter/sa-forsokte-de-stoppa-publiceringen/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Hon agerar ju som om hon tror hon är Bergman och sjunde inseglet (har även brevmanus i åtanke).

Sen är ju även dottern inbakad i det hela vid konfrontation. Med täckkräm och blekande kräm fast det är JM's ansikte som syns.
Ååå majj Gadd - ett päron till morsa..
Senast redigerad av develi 2017-08-06 kl. 00:45.
Citera
2017-08-06, 01:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hahahaha, va skevt det är. Har läst det förut men inte tänkt på hur mycket turer det är i det hela a la JM style. Det inkluderar ju ett manus.

JM's bataljon drar ut för att erbjuda killarna pengar. Personalen på boendet ingrep och sa till dem att lämna platsen vid 02-tiden:

"Männen, mellan fyra och fem till antalet, kom till boendet mitt i natten i den kvinnliga chefens bil, enligt pojkarna. På plats ska de ha försökt att ta den ena pojken åt sidan för att prata med honom."

Sen händer detta:

"Någon har pratat in ett meddelande på en av redaktionens telefoner som använts vid konfrontationen med den kvinnliga chefen. Samtalet kom från ett telefonnummer som står registrerat på kvinnan."

Vem är det som är så behjälplig med denna "tolkverksamhet" månntro och vem får inneha rollen som grabben?

"I meddelandet berättar en man att han ska tolka åt, vad han säger, en av pojkarna. Den tolkande mannen hävdar att pojken vill ta tillbaka uppgifterna om vilken kvinnan var på sexfilmen. I stället skulle det vara en annan icke namngiven kvinna. Därefter tackar de för samtalet och lägger på."

Tidningen kollar upp med killarna och ingen har givetvis tagit tillbaka uppgifterna. Sen lyssnar en tolk på meddelandet:

"En tolk som lyssnar igenom meddelandet säger dessutom att den person som uppger sig vara pojken har helt fel dialekt, en som inte pratas i samma land."

Publicerat 16 juni (läses cachad).
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2zDj113NkZYJ:www.ekuriren.se/nyheter/sa-forsokte-de-stoppa-publiceringen/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Hon agerar ju som om hon tror hon är Bergman och sjunde inseglet (har även brevmanus i åtanke).

Sen är ju även dottern inbakad i det hela vid konfrontation. Med täckkräm och blekande kräm fast det är JM's ansikte som syns.
Ååå majj Gadd - ett päron till morsa..
Tror inte "bara" att hon är pantad, har en övertro till sig själv och till sina idéer.
Hon är nog djävligt LAT också, ids inte lägga ner för mycket tid och energi till en sån här grej.

HUR TÄNKTE HON DÄR?

1. Tidningen sväljer telefonmeddelandet med hull och hår. Slutar att dra in henne i sexskandalen. Kanske t.o.m går ut med en dementi och säger att JM är oskyldig.
2. Tidningen kollar från vems nummer samtalet kom.
3. Tidningen pratar direkt med killarna det berör, frågar om de vet något om samtalet.

Punkt 2 och 3 är helt självklara, är ju det första man tänker att tidningen kollar upp.
MEN, så tänker inte JM inte, hon går "all in" på punkt nummer 1. I hennes värld är det bara punkt 1 som existerar. Om inte det är korttänkt så vet inte jag vad korttänkt betyder.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-06 kl. 01:38.
Citera
2017-08-06, 01:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror inte "bara" att hon är pantad, har en övertro till sig själv och till sina idéer.
Hon är nog djävligt LAT också, ids inte lägga ner för mycket tid och energi till en sån här grej.

HUR TÄNKTE HON DÄR?

1. Tidningen sväljer telefonmeddelandet med hull och hår. Slutar att dra in henne i sexskandalen
2. Tidningen kollar från vems nummer samtalet kom.
3. Tidningen pratar direkt med killarna det berör, frågar om de vet något om samtalet.

Punkt 2 och 3 är helt självklara, är ju det första man tänker att tidningen kollar upp.
MEN, så tänker inte JM inte, hon går "all in" på punkt nummer 1. I hennes värld är det bara punkt 1 som existerar. Om inte det är korttänkt så vet inte jag vad korttänkt betyder.
Demonregissören anser väl att manuset är superbt.
Hon klarade ju rond 1 de facto.
The answer my friend is blowing in the wind?

Detta sammanfaller.
Först skyller hon på dottern som sagt. JB är rasande, säger att hon har skämt ut henne, att hon ska flytta från stan (fullt förståeligt) och ber att hon ska ta bort bilderna på sitt barn. Parallellt smsar AB att hon ska stänga ner facebook.
JM responderar aldrig öht på JB's önskan utan kommer med följande:

"Familjen måste hålla ihop"
"vi kommer får skadestånd"
"(..) i tuffa tider måste familjen hålla ihop"
"Vi flyttar"

Hon har med andra ord identiskt samma beteendemönster som vid mordet på sin far (breven/lapparna), samma mantra. Hon låter som en robot.
- Skyller ifrån sig (skyller på avkomma)
- Kör med att familjen måste hålla ihop.
- pratar om pengar.
- att de kan flytta.

Mer naturligt hade vara att svara: ja, jag fixar det direkt. Jag förstår att du är arg. Jag ber om ursäkt.
Sen kommer det lite mord å sånt och då är det frid och fröjd igen i mor-dotter relationerna. Vinkelivink i TR.

Samma sak med DB. Jag förlåter dig, du har ju förlåtit mig så många ggr. (brev till mor, tas upp i förhör)
Asså... Det gör inget att du sa jag var en mördare, vi glömmer det ?

Puss. Typ.
Senast redigerad av develi 2017-08-06 kl. 01:48.
Citera
2017-08-06, 01:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Demonregissören anser väl att manuset är superbt.

Detta sammanfaller.
Först skyller hon på dottern som sagt. JB är rasande, säger att hon har skämt ut henne, att hon ska flytta från stan (fullt förståeligt) och ber att hon ska ta bort bilderna på sitt barn. Parallellt smsar AB att hon ska stänga ner facebook.
JM responderar aldrig öht på JB's önskan utan kommer med följande:

"vi kommer får skadestånd"
"(..) i tuffa tider måste familjen hålla ihop"
"Vi flyttar"

Hon har med andra ord identiskt samma beteendemönster som vid mordet på sin far (breven/lapparna), samma mantra. Hon låter som en robot.
- Skyller ifrån sig.
- Kör med att familjen måste hålla ihop.
- pratar om pengar.
- att de kan flytta.

Mer naturligt hade vara att svara: ja, jag fixar det direkt. Jag förstår att du är arg. Jag ber om ursäkt.
Sen kommer det lite mord å sånt och då är det frid och fröjd igen i mor-dotter relationerna. Vinkelivink i TR.

Samma sak med DB. Jag förlåter dig, du har ju förlåtit mig så många ggr. Det gör inget att du sa jag var en mördare, vi glömmer det.

Puss. Typ.
"I tuffa tider måste familjen hålla ihop".

Utan att JM ens (änns?) nuddar vid tanken att ta eget ansvar för sina gärningar så får hon det att låta som något hela familjen "drabbats" av. Typ ett hot, en sjukdom, eländes elände etc.
Det är "vi" mot de dumma, det är "vi" mot de andra, familjen som får köra en kollektiv kamp mot hoten. Sen - alltid sen - så ska pengarna hägra som en morot, vare sig det är skadeståndspengar, försäkringspengar eller hennes fars pengar.
Belöning är pengar och den geografiska flykten.
ALLT blir bättre sen, bara ni nu gör det ni ska.
Puss, puss Mördar-Johanna ääääälskar er <3 <3 <3 <3
Citera
2017-08-06, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"I tuffa tider måste familjen hålla ihop".

Utan att JM ens (änns?) nuddar vid tanken att ta eget ansvar för sina gärningar så får hon det att låta som något hela familjen "drabbats" av. Typ ett hot, en sjukdom, eländes elände etc.
Det är "vi" mot de dumma, det är "vi" mot de andra, familjen som får köra en kollektiv kamp mot hoten. Sen - alltid sen - så ska pengarna hägra som en morot, vare sig det är skadeståndspengar, försäkringspengar eller hennes fars pengar.
Belöning är pengar och den geografiska flykten.
ALLT blir bättre sen, bara ni nu gör det ni ska.
Puss, puss Mördar-Johanna ääääälskar er <3 <3 <3 <3
You nailed it. Det är detta skrämmande jag pekar på. Som om de vore en enda stor symbiotisk amöba.
La Familia.

Det samma åberopar hon ju även till AG. Gör du inte som jag säger (aka ljug för min skull) så kommer familjen splittras.
Senast redigerad av develi 2017-08-06 kl. 02:03.
Citera
2017-08-06, 02:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
You nailed it. Det är detta skrämmande jag pekar på. Som om de vore en enda stor symbiotisk amöba.
La Familia.
Hehe, tänkte faktiskt skriva "La Familia"...
Precis, det blir som en stor symbiotisk amöba, vilket får mig att tänka på vissa scary familjer man sett i diverse skräckfilmer genom åren.

Nu när den dödande gifttentaklen är avskuren från resten av "kroppen" så hoppas jag att naturen har sin gång och att kvarvarande delar tillfrisknar istället för att förblöda.

För att tillfriskna behövs frigörelse.
Att berätta sanningen är också ett krav.

Ska bli intressant att se om JB gör det rätta valet eller om hon stannar kvar i moderns grepp.
DB behöver också frigöra sig och tala sanning.

Hoppas att dessa två är starka nog att försöka få ett bättre liv, att de inte för alltid fastnat i JM:s sjuka grepp.
Citera
2017-08-06, 03:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon som är duktig på musik kanske kan tonsätta nedan text?

DET FINNS INGA BEVIS

Intro liknande musiken i Hajen

Kvinnlig släpande röst:
Det är mord, det är mord. Ok?

Dramatiskt sound, tempot växlar upp
Du ska bara vara tyst, vara tyst. Ok?

Tempoväxling nedåt/ lugnare
Det finns inga bevis, inga bevis. Ok?

Jag var hemma, hemma. Ok?

Du ska bara säga, säga det var nån annan. Ok

Manlig röst
Du arg på mig, du arg på mig

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och Refräng med barnkör
Mamma, mamma….. Pappa simmar med lungorna
Mamma, mamma….. När kommer pappaaa

Kvinnlig röst

Du har sjabblat till det, du har sjabblat till det
Rejält, ska jag säga…. Rejält, ska jag säga

Manlig röst
Jag förstår inte svenska, förstår inte svenska
Du är en fitta, en fitta

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och Refräng med barnkör
Mamma, mamma… Du har tagit familjen
Mamma, mamma… Du har tagit familjen

Kvinnlig röst

Du finns i mitt hjärta för alltid, du finns i mitt hjärta för alltid
Du är en idiot, en idiot

Manlig röst
Du är en fitta, en fitta
Jag ska skära dina pattar, dina pattaaar

Kvinnlig röst
Det finns inga bevis, det finns inga bevis...

Stråkar tillkommer, uppväxling i tempot och avslutande Refräng med blandad kör med musik som tonar ut
Mamma, mamma….. När kommer pappaaa
Mamma, mamma… Jag längtar efter morfaaar
Vi vill ha våra pengar, våra pengaaar
Riktigt ruskig text men den speglar ju verkligheten väldigt bra - tyvärr.
Texten ÄR Johanna.
Det hon säger i avlyssning skulle kunna samplas in i denna låt.
Och, det kanske kommer mer sen om den "hemliga" ljudinspelningen dyker upp.
Kom att tänka på musikstycken man känner igen från några klassiska djävulsfilmer, typ Omen.
Som spelas när handlingen är som mest skrämmande.
Johanna Möller och hennes verk är faktiskt mer skrämmande än skräckfilmerna man sett.
Därför passar dessa klassiker som hennes bakgrundsmusik.

https://www.youtube.com/watch?v=GXFSK0ogeg4

https://www.youtube.com/watch?v=hN14vgOZPmU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in