2017-08-05, 18:00
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikus
Du byggde upp ditt argument på ett antagande att jag skulle tycka det är okej att slå både kvinnor och barn så länge jag blir tillräckligt arg. Jag tror att aggression kan vara befogad i vissa situationer. Däremot säger jag inte att det är på något sätt hållbart att gå runt och vara arg mot allt och alla. Passivitet är inte heller bra och ibland måsta man ta i med hårdhandskarna. Det är en fråga om balans. Du förstår väl att albanerna inte skulle klara sig under osmanska riket om vi bara styrdes av aggressivitet? Jag är kanske naiv att tro att en svenk skulle ha några basala kunskaper om albank historia, kultur och politik.

Frågar du verkligen om jag längtar få glåpord slängda över mig eller få stryk av polisen? Självklart inte. Jag behandlar andra hur jag själv vill bli behandlat. Självklart förtjänar jag stryk och glåpord om jag gör något dumt men då ska det vara riktat mot mig och inte mina barn eller en hel folkgrupp. Albaner vet hur de hanterar konfliker eller förtryck. Det kan du inte förneka.

Om du vill prata om albansk politik och hur den styrs fårdu skapa en tråd om det.
Ok, men en enkel fråga då: Vad har turkarna att göra med hur dagens albaner uppför sig? Ursäktar det mobbeteenden likt det som skrevs om i Hörby? Hur motiverar och försvarar du att 50 personer kan trummas samman på kort tid och endast på rykten storma en förläggning med flyktingar för att, vadå? Utkräva "rättvisa"? Lyncha någon? Ni är/bor i Sverige. Skiter ni i svenska lagar?
Citera
2017-08-05, 18:18
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Uppenbarligen använder de albaner i artikeln (Källa) som ett exempel som efter en tid av vistelse i Sverige lyckats bra på arbetsmarknaden. "Arbetsmarknadsdepartementets undersökning om flyktingar från det forna Jugoslavien". Ditt folk räknas inte som flyktingar, det var de som skapade alla flyktingar, bl.a genom Europas enda folkmord sedan ww2 i Bosnien och den största etniska rensningen i Europa sedan ww2 i Kosovo.

Landskrona, har du inte surrat om det sen 2006?
Lär dig källkritik. Ullenhag försöker motbevisa dem som ansåg att albaner var den tidens somalier, genom att lyfta upp flyktingar från hela Jugoslavien. Siffran för Kosovo är 50%.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Utbildning-och-forskning/Befolkningens-utbildning/Befolkningens-utbildning/9568/9575/Behallare-for-Press/406160/
Citera
2017-08-05, 18:20
Medlem
retepm.s avatar
Problemet är män. Kom ihåg det män. De borde förbjudas liksom lastbilar.
Citera
2017-08-05, 18:37
Medlem
Frejrs avatar
Kan det inte vara en kombination av den svala sommaren och brist på lämplig lokal?
Dom tränar boxning och brottning för att hålla värmen och den rasistiska kommun vägrar ge dom en lokal så dom får helt enkelt hålla till på torget.
Citera
2017-08-05, 18:38
Medlem
Klappars avatar
Det är bara bra att afghaner åker på stryk. Vidriga typer som sätter på allt dom får tag i. Brukar se dom när dom står i klungor och spanar in småflickor eller kastar kåta blickar efter småpojkarna.
Citera
2017-08-05, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Skiter ni i svenska lagar?

Är det inte uppenbart vid det här laget?
Citera
2017-08-05, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Anledning till bråk, Albanerna har tagit över torget i Hörby och där säljer dom knark, Afganerna vill inte köpa deras Hash som de hämtar från Afganistan och därför blir dom extremt kränkta och vill mörda afganerna för att de inte vill köpa deras Hash.

Det är albanerna som är problemet i denna bygd, inte afganerna den här gången.

Sluta snacka skit.

Hela händelsen startades av att 5 afghaner tafsade på några tjejer varvid 3 personer (2svenskar 1alban) gick fram och tillrättavisade de afganska hundarna. Då 90% av afghanerna går runt med kniv så slutade med att albanen blev nästan dödad.
Citera
2017-08-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Ok, men en enkel fråga då: Vad har turkarna att göra med hur dagens albaner uppför sig? Ursäktar det mobbeteenden likt det som skrevs om i Hörby? Hur motiverar och försvarar du att 50 personer kan trummas samman på kort tid och endast på rykten storma en förläggning med flyktingar för att, vadå? Utkräva "rättvisa"? Lyncha någon? Ni är/bor i Sverige. Skiter ni i svenska lagar?
Klart att jag inte skiter i Sveriges lagar. Nej det var inte en ursäkt till albanernas beteende i Hörby. Det var en argument till ditt antagande att vi alltid är aggressiva. Eftersom du har svårt att läsa mellan raderna kommer föklaringen här: om albanerna verkligen agerade på aggression så skulle vi aldrig klarat av 500 år av turkisk invasion.
Albaner är solidariska mot varandra. Detta blir extra tydligt vid incidenter som den i Hörby där en alban blir knivskuren. Självklart är det oftast närmsta familjen och vännerna som går i grupp och försöker lösa problemet och inte den albanske grannen. Jag rekommenderar dig att läsa boken skriven av albanologen Robert Elsie just om albanska stammar. Mycket intressant läsning för att förstå den albanska kollektivkulturen. http://www.elsie.de/en/books/b86.html
Citera
2017-08-05, 20:52
Avslutad
100 % att om det är om vilka som skall sälja droger i stan
Citera
2017-08-05, 23:10
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Över min döda kropp.

Låt oss se hur "tolerant" du är. Är du villig att döda en man över hans politiska övertygelser?

I övrigt hör inte svartskallar som dig hemma i Sverige. Så du har ingen talan om det här, svensken är trött på er, vindarna har vänt.

Jag är inte beredd att döda någon. Jag vill gärna förbjuda folk med rasistiska åsikter att få uttrycka de offentligt eftersom det kränker andra människor.

Det är som med pedofili. Du får gärna runka hemma din egen soffa och tänka på barn, men så länge du går ut och kränker barn IRL så ska du sitta inne i fängelse.
Samma sak med nazister och rasister. Det är en privatsak.
Likadant med religion. Det är en privatsak och inge som ska prackas på andra.

Människor får runka samtidigt som de luktar på en disktrasa om de så vill, eller tillbe ett blåbär... jag bryr mig inte... men så länge de går ut över andra så sak de fan bort.

Svartskallar hör hemma på jordklotet, precis som du och jag. Sverige är bara en gräns på ett papper. Finns ingen osynlig lag som säger att hudfärg inte får röra sig fritt.
Det är bara människors fantasi som hittat på att vissa människor inte ska få röra sig fritt.
Och de människornas ska fråntas makt eftersom det skadar människans utveckling på jorden.

Jag är helsvensk hela vägen ner till Dacke.... så jag har rätt att uttrycka mig hur fan jag vill.
Men jag tycker du ska sätta dig ner och fundera på ditt självhat.
Citera
2017-08-05, 23:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
100 % att om det är om vilka som skall sälja droger i stan

Jag har svårt att tro att ensamkommande afghaner och hazarer som bor på asylboende har någon som helst marknadsandel. De tillhör snarare målgruppen, dvs de är köpare. Det har som bekant uppdagats de senaste åren att kriminella afghaner till stor del ägnar sig åt personrån just för att finansiera sitt missbruk. De saknar helt muskler och organisatorisk förmåga att konkurrera om knarkförsäljningen.

Det är även ganska ömkligt att inte en endaste svensk gjort något åt de senaste årens våg av personrån och våldtäkter, och att det istället är albaner som slänger upp nävarna och reder ut saken. Ociviliserat enligt somliga. Men resultatet är att afghanerna i Hörby, samma individer som tidigare ägnat sig åt olika brott, nu inte vågar röra sig ute i samma omfattning längre, vilket får ses som en lyckad effekt i förebyggandearbetet. Svenskarnas juridiskt korrekta och behärskade syn på konfliktlösning har ju uppenbarligen inte satt någon i skiten mer än svenskarna själva. 1-0 Hörby.
Citera
2017-08-05, 23:35
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikus
Jag blir mycket glad att mina landsmän tar tag i orättvisor istället för att knyta näven i fickan och skriva anonymt på flashback om hur afghaner tar över. När inrikesfolket har en klen kultur och feminin är det bra att en kultur som albanens står upp och visar vart skåpet ska stå.

Bravo djema, tregoji arabëve qe me shqipëtar nuk gricesh.

Aha som i balkankriget menar du?
Sverige tog hand om er när ni inte kunde själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in