Citat:
Ok, men en enkel fråga då: Vad har turkarna att göra med hur dagens albaner uppför sig? Ursäktar det mobbeteenden likt det som skrevs om i Hörby? Hur motiverar och försvarar du att 50 personer kan trummas samman på kort tid och endast på rykten storma en förläggning med flyktingar för att, vadå? Utkräva "rättvisa"? Lyncha någon? Ni är/bor i Sverige. Skiter ni i svenska lagar?
Du byggde upp ditt argument på ett antagande att jag skulle tycka det är okej att slå både kvinnor och barn så länge jag blir tillräckligt arg. Jag tror att aggression kan vara befogad i vissa situationer. Däremot säger jag inte att det är på något sätt hållbart att gå runt och vara arg mot allt och alla. Passivitet är inte heller bra och ibland måsta man ta i med hårdhandskarna. Det är en fråga om balans. Du förstår väl att albanerna inte skulle klara sig under osmanska riket om vi bara styrdes av aggressivitet? Jag är kanske naiv att tro att en svenk skulle ha några basala kunskaper om albank historia, kultur och politik.
Frågar du verkligen om jag längtar få glåpord slängda över mig eller få stryk av polisen? Självklart inte. Jag behandlar andra hur jag själv vill bli behandlat. Självklart förtjänar jag stryk och glåpord om jag gör något dumt men då ska det vara riktat mot mig och inte mina barn eller en hel folkgrupp. Albaner vet hur de hanterar konfliker eller förtryck. Det kan du inte förneka.
Om du vill prata om albansk politik och hur den styrs fårdu skapa en tråd om det.
Frågar du verkligen om jag längtar få glåpord slängda över mig eller få stryk av polisen? Självklart inte. Jag behandlar andra hur jag själv vill bli behandlat. Självklart förtjänar jag stryk och glåpord om jag gör något dumt men då ska det vara riktat mot mig och inte mina barn eller en hel folkgrupp. Albaner vet hur de hanterar konfliker eller förtryck. Det kan du inte förneka.
Om du vill prata om albansk politik och hur den styrs fårdu skapa en tråd om det.