2017-08-02, 20:54
Medlem
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/stort-polispadrag-i-hallsberg-polisen-vill-inte-saga-nagot-an
kanske något som rör Patrik?!
Citera
2017-08-02, 21:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/stort-polispadrag-i-hallsberg-polisen-vill-inte-saga-nagot-an

Ja, antagligen så är det vad länkpostaren kan tänka sig eftersom att länken är postad i den här tråden.

Kan absolut vara P som är hittad men också inte.

Någon från trakten som kan åka till platsen och rapportera i realtid, ta bilder och lägga upp?
Citera
2017-08-02, 21:09
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita

Oj! Hoppas givetvis att det rör patrik och att det är positiva nyheter!
Men....
Känslan är inte god just nu... 🙈
Citera
2017-08-02, 21:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlis76

Hmm

Citat:
– Det var en anmälare som hör av sig och säger att den känt en konstig lukt, så vi är där och kontrollerar, säger Matèrne.
Han berättar att man befarat att lukten skulle kunna häröras från en avliden person.
– Vi har inte hittat något speciellt, det kan vara ett avlopp, säger Matèrne.
Citera
2017-08-02, 21:13
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Oj! Hoppas givetvis att det rör patrik och att det är positiva nyheter!
Men....
Känslan är inte god just nu... 🙈

Finns en risk
Citat:
– Det var en anmälare som hör av sig och säger att den känt en konstig lukt, så vi är där och kontrollerar, säger Matèrne.
Han berättar att man befarat att lukten skulle kunna häröras från en avliden perso

Äh nog falskt alarm
Citat:
– Vad det verkar som nu så har vi inte hittat något, säger Matèrne.
Senast redigerad av zippzon 2017-08-02 kl. 21:15.
Citera
2017-08-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag pratar inte om tvångsvård eller inte tvångsvård.
Jag reagerar på att många inte är beredda att ta lärares och kompisars starka oro på allvar. Förstår inte helt varför.
Om det varit EN person eller BARA föräldrarna som oroat sig för hans tillstånd, skulle jag kunna ta det med en nypa salt. Men då det verkar gälla många i hans närhet (kanske alla eller de flesta) menar jag att de borde ha starka skäl att uttrycka sig så som de gjort.
Folk här talar om diagnoser. För det första vet vi ingenting om vilka diagnoser P ev. har fått. För det andra BÖRJAR ju vägen till ev. diagnos med problem/oro - från eget håll och/eller ofta från omgivningen.
En del här verkar tycka att den oron inte är något att ta på allvar, det är det jag reagerar på.

Tycker att det är lite konstigt att ingen av P:s klass/skolkompisar eller lärare el dyl har varit aktiva på sociala medier eller andra medier angående hans försvinnande.
Citera
2017-08-02, 21:18
Moderator
OYs avatar
Vi får hoppas att polisen tar saken på största allvar och beställer fram en likhund så att man inte missar något om det finns något där.

Vore bra om någon kunde ta sig till platsen och direktrapportera. Hur ser det ut i sekten(HP), någon aktivitet efter att nyheten blev känd? Vallfärdar kattakärringarna till platsen, någon som vet?
Citera
2017-08-02, 21:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi får hoppas att polisen tar saken på största allvar och beställer fram en likhund så att man inte missar något om det finns något där.

Vore bra om någon kunde ta sig till platsen och direktrapportera. Hur ser det ut i sekten(HP), någon aktivitet efter att nyheten blev känd? Vallfärdar kattakärringarna till platsen, någon som vet?

Hoppas någon är på väg dit. Hittar inte polisen något får vi ju hoppas att några i Hallsberg söker vidare
Citera
2017-08-02, 21:21
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja likhundar hoppas jag verkligen att dom sätter in.. och att dom söker av platsen riktigt ordentligt!!

Nopp tyst i hp..
Citera
2017-08-02, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hoppas någon är på väg dit. Hittar inte polisen något får vi ju hoppas att några i Hallsberg söker vidare

Om P finns där så är jag helt övertygad om brott, dock för tidigt att spekulera kring det.

Finns en liten asfalterad(möjligtvis grusyta, dock ämnad för fordon) yta vid klockstapeln invid vägen, bra ställe att stanna till med en bil utan att väcka uppmärksamhet.
Citera
2017-08-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Att han fick reda på att han skulle tvångsvårdas.

Men det är ju knappast troligt att föräldrarna sa till honom att han skulle tvångsvårdas, när han kom hem..!
Citera
2017-08-02, 21:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men det är ju knappast troligt att föräldrarna sa till honom att han skulle tvångsvårdas, när han kom hem..!
Instämmer här. Det där med LPT uttalades nog först när han var försvunnen. Jag tror inte ens att de tänkte sig försöka få honom LPT:ad om han hade kommit hem med tåget som han skulle.

När han försvann kom saken i ett annat läge. Hoppas fanns (finns) ju att han lever för föräldrarna, och då är det inte konstigt att de tror att han är i sådant skick att han behöver kontrollerad vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in