2017-07-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Att den bakomliggnde bilen nyligen blivit omkörd är väl det troliga.

Om jag minns rätt är det ont om ställen att köra om på den vägen. Styrker att det skulle handla om chansartad körning.
Citera
2017-07-30, 17:58
Medlem
Det är inte första gången det här händer på vägarna i stjärnorp. Börjar tro att det är någon förbannelse över de där vägarna. Det sjuka är att just olyckor där två unga män är inblandade och dör upprepar sig sedan min tid på 70-talet. Jag pratade med en gammal brandman från Ljungsbros brandkår för många år sedan. R*y*e R*s*e*och han berätta om flera olyckor av nästan identisk karaktär. Den värsta i slutet på 80-talet där två fulla män i yngre ålder körde av vägen och voltade ner på ett fält samt flera andra olyckor där personer blivit svårt skadade eller dött. Konstigt nog alltid två unga män. Vägarna i stjärnorp var och är förrädiska.

Med tanke på att att folk alltid sagt att vilda västern börjar vid Heda ridklubb på avtagsvägen mot Stjärnorp dvs polisnärvaron i Stjärnorp är obefintlig så kör många som idioter på dessa vägar. Sedan är Ljungsbro en plats där Linköpings kommun placerat familjer med sociala problem sedan 90-talet.

Under åren har man sätt allt från mord på föräldrar under 60-70-tal, mord i Härna till dubbelmord vid Björkö. Många trassliga familjer och extremt mycket WT-familjer neråt Centrum. Som tur är börjar nu övre medelklass fylla på området kring Brunnby med mer och blanda ut WT familjerna. Tyvärr så lämnar sällan de trasiga familjerna Ljungsbro utan är de som blir kvar och nya generationer av trasiga själar växer upp och tar över. I en del familjer har fler en 2 familjemedlemmar mördats eller tagit överdoser. Många från den gamla Nazi-tiden från 90-talet där många figuerade som idag är döda eller sitter inne.

De trasiga själarna det gällde den här gången var kring 21-22år. Den ena är som sagt död och den andra befinner sig i inducerad koma men prognosen är positiv för hans överlevnad även om han är svårt skadad. Han kan räkna med fängelse när han vaknar upp. Jag tycker inte vi ska skylla allt på chauffören då hans medpassagerare levde liknande liv. Stackars pojkar och framför allt familjer som ska behöva uppleva dessa hemskheter. Jag lider verkligen med dessa familjer. Ljungsbro blöder åter igen enligt rutin.
Citera
2017-07-30, 18:38
Medlem
Vägarna är som de är. Det är förarna det är fel på. Hastighetsgränserna är satta med tanke på vägens beskaffenhet.
Citera
2017-07-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok
Det är inte första gången det här händer på vägarna i stjärnorp. Börjar tro att det är någon förbannelse över de där vägarna. Det sjuka är att just olyckor där två unga män är inblandade och dör upprepar sig sedan min tid på 70-talet. Jag pratade med en gammal brandman från Ljungsbros brandkår för många år sedan. R*y*e R*s*e*och han berätta om flera olyckor av nästan identisk karaktär. Den värsta i slutet på 80-talet där två fulla män i yngre ålder körde av vägen och voltade ner på ett fält samt flera andra olyckor där personer blivit svårt skadade eller dött. Konstigt nog alltid två unga män. Vägarna i stjärnorp var och är förrädiska.

Med tanke på att att folk alltid sagt att vilda västern börjar vid Heda ridklubb på avtagsvägen mot Stjärnorp dvs polisnärvaron i Stjärnorp är obefintlig så kör många som idioter på dessa vägar. Sedan är Ljungsbro en plats där Linköpings kommun placerat familjer med sociala problem sedan 90-talet.

Under åren har man sätt allt från mord på föräldrar under 60-70-tal, mord i Härna till dubbelmord vid Björkö. Många trassliga familjer och extremt mycket WT-familjer neråt Centrum. Som tur är börjar nu övre medelklass fylla på området kring Brunnby med mer och blanda ut WT familjerna. Tyvärr så lämnar sällan de trasiga familjerna Ljungsbro utan är de som blir kvar och nya generationer av trasiga själar växer upp och tar över. I en del familjer har fler en 2 familjemedlemmar mördats eller tagit överdoser. Många från den gamla Nazi-tiden från 90-talet där många figuerade som idag är döda eller sitter inne.

De trasiga själarna det gällde den här gången var kring 21-22år. Den ena är som sagt död och den andra befinner sig i inducerad koma men prognosen är positiv för hans överlevnad även om han är svårt skadad. Han kan räkna med fängelse när han vaknar upp. Jag tycker inte vi ska skylla allt på chauffören då hans medpassagerare levde liknande liv. Stackars pojkar och framför allt familjer som ska behöva uppleva dessa hemskheter. Jag lider verkligen med dessa familjer. Ljungsbro blöder åter igen enligt rutin.

Källa på att det är WT personer i denna olycka ? Och Ljungsbro är mycket lugnt ställe nu för tiden,har du inte varit där på många år så uttala dig inte. är själv uppvuxen där ute och är mycket där ute nuförtiden också. Men du verkar ju veta vilka de i bilen är så langa gärna namn.
Citera
2017-07-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetskokbok

Du verkar ha ganska dålig koll och ditt inlägg är bara en massa antaganden och trams.
Vägen mellan Berg och Grensholm är i väldigt bra skick och på nämnd vägsträcka har det mig veterligen skett två dödsolyckor under dom senaste 25 åren.
En Glidar-MC frontade med en traktor för drygt 15 år sedan och därefter olyckan som tråden behandlar.

Olyckan med Killarna som voltade ut på en åker med en gammal Volvo, skedde i början av 80-talet och det var mellan Ljungsbro och Kungsbro.

Det tidigare senaste rejäla kloningen på Stjärnorpsvägen jag känner till, var 1997 med en Golf VR6 ute på provtur (från Motorcentrum). Bilen blev skrot, men dom åkande klarade sig bra.

Däremot var det två pundarungar som körde av vägen mellan Ljungsbro och Tjällmo häromåret, där en eller båda omkom/brann upp.

Jag känner Mr R.R väldigt väl.. Vem ska jag hälsa ifrån? 😉

Btw, Ljungsbro är riktigt lugnt numera och dom flesta Trashen försvann för över 10 år sen.

I vilken familj har två av barnen mördats?
Vilka från den gamla nazi-tiden är döda eller sitter inne?
Jag vet att två bröder är döda, men ingen av dom blev mördad!
Senast redigerad av Starlight-Jr 2017-07-30 kl. 21:03.
Citera
2017-07-30, 23:10
Medlem
En bild finns här:

http://www.nyhetswebben.se/2017/07/linkoping-allvarlig-trafikolycka-vid-ljungsbro/
Citera
2017-07-30, 23:18
Medlem
En mindre galning på våra vägar. Synd man inte kan tacka trädet .
Citera
2017-07-31, 00:10
Medlem
1905s avatar
Kan inte låta bli att kommentera då jag färdades på vägen strax efter olyckan hade inträffat. Jag hade varit på campingen och skulle hem när jag fick möte med flertalet brandbilar, ambulans och polis.

Till saken hör att mina föräldrar hade observerat ett antal förmodade gästarbetare som hade en benägenhet att dricka och köra. Om det var dem som var med om olyckan vet jag dock ej.
Citera
2017-07-31, 00:38
Medlem
Ok, lite fakta då. Föraren heter R*smus och han som åkte med M*rtin (svenskar båda två). De så kallade vittnena va nära vänner till de i volvon och de åkte bakom. Inte guds bästa barn men vem fan är det... snälla och väldigt omtyckta grabbar. M dog som sagt och R har hjärnblödningar och skador på flera kotor.....

Har bild på den kvaddade bilen om nån vill se i pm
Citera
2017-07-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofisticator
Ok, lite fakta då. Föraren heter R*smus och han som åkte med M*rtin (svenskar båda två). De så kallade vittnena va nära vänner till de i volvon och de åkte bakom. Inte guds bästa barn men vem fan är det... snälla och väldigt omtyckta grabbar. M dog som sagt och R har hjärnblödningar och skador på flera kotor.....

Har bild på den kvaddade bilen om nån vill se i pm

Vad heter m*rtin i efternamn ?
Citera
2017-07-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Vad heter m*rtin i efternamn ?

Br*berg
Citera
2017-07-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofisticator
Br*berg

Vet du R*smus efternamn också? Om det är den jag tror försökte han sälja ecstasy till min grabb förra året ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in