2017-07-28, 20:20
Medlem
Shamdons avatar
TV12 har i sin egen reklam för sin "STEKHETA FILMER I JULI" en låt som börjar med ett tjusigt lite bluesaktigt gitarr-riff och när låten kommer igång sjungs följande textrader av en man med lagom skrovlig röst:

You come around late at night
Looking for som arms
To hug and hold you tight

It's not love, but it's the best i can do…

Medan låten spelas så visas klipp ur filmerna Fight Club, Matrix, The Dark Knight, Star Trek, Vanilla Sky et cetera.

(De verkar tyvärr inte ha lagt upp videon på nätet.)

EDIT: Självklart hittar jag den minuten efter att jag frågat.
It's Not Love - Martin Carlberg feat. Billy Valentine
https://www.youtube.com/watch?v=4PPykcSyO3M
Senast redigerad av Shamdon 2017-07-28 kl. 20:28.
Citera
2017-07-28, 20:28
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivenjonsson
Svår en
Låt som ofta används innan matcher som fotboll och hockey då spelarna kommer in på planen eller när laguppställningarna sägs, ingen som sjunger. Bas techno låt typ.
Är det Zombie Nation - Kernkraft 400 du tänker på?
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Vad heter denna låten:

https://www.youtube.com/watch?v=BMpSd6iPy3c
Eminem - Shake That ft. Nate Dogg
Citera
2017-07-28, 22:49
Bannlyst
Hej!

Jag efterlyser en låt som jag hade på Spotify för länge sedan. Den hade mycket tunga basgångar så jag spelade den för att prova mina nya högtalare. Låten börjar med en kvinna som säger typ "good morning, students", och något mer. Undrar om hon inte är franskalärare, men jag är inte säker.

Någon som har koll?
Citera
2017-07-29, 19:24
Medlem
OneUps avatar
En låt från runt mitten/slutet av 90-talet. Refrängen (vet inte om den hade sångverser) är från en snapsvisa, "armen i vinkel, blicken i skyn, så var det menat..". Det är dance eller kanske synth. Titeln har inte med snapsvisan att göra, har för mig att antingen artisten eller titeln är likt Jägermeister.
Citera
2017-07-30, 00:42
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
En låt från runt mitten/slutet av 90-talet. Refrängen (vet inte om den hade sångverser) är från en snapsvisa, "armen i vinkel, blicken i skyn, så var det menat..". Det är dance eller kanske synth. Titeln har inte med snapsvisan att göra, har för mig att antingen artisten eller titeln är likt Jägermeister.
Jag kan tänka mig att det är den som länkas till i det här inlägget från 2000: (FB) Jägermeister.mp3. Aalto - Jägermeister. Tyvärr funkar inte länken längre, mp3.com det var tider det. Hittar ingen annanstans. Inte säker dock så vore kul om någon vet.
Citera
2017-07-30, 08:25
Medlem
Vet inte om det är The Smiths eller Morrisey men låten har ett kort intro sedan blir introt svagare (som om man sänker ljudet) men kort därefter så går ljudet upp till normal ljudnivå och därefter sätts låten igång. Någon som vet vilken låt jag menar? Tyvärr har jag en väldigt dålig uppkoppling så jag kan inte gå igenom alla låtarna särskilt snabbt.
Citera
2017-07-30, 12:50
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vet inte om det är The Smiths eller Morrisey men låten har ett kort intro sedan blir introt svagare (som om man sänker ljudet) men kort därefter så går ljudet upp till normal ljudnivå och därefter sätts låten igång. Någon som vet vilken låt jag menar? Tyvärr har jag en väldigt dålig uppkoppling så jag kan inte gå igenom alla låtarna särskilt snabbt.
The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others
Citera
2017-07-30, 13:27
Medlem
Vilken låt spelas 52:30 till 52:50 i P3 dokumentären Black Metal Morden?!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/869324?programid=2519
Citera
2017-07-30, 18:47
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatareralla
Vilken låt spelas 52:30 till 52:50 i P3 dokumentären Black Metal Morden?!
En bit ur Jens Lekman - Postcard # 17.
Citera
2017-07-30, 21:42
Medlem
InnesIs avatar
Jag söker en låt som spelades frekvent i media under 2010. Jag är osäker på om det var en hit i Sverige eftersom jag vid den tidpunkten bodde i England. Jag har varken låt- eller artistnamn och det enda jag egentligen har att gå på är att jag minns att det var en kraftig/tjock svart kille som sjöng och att han nyttjade falsett åtminstone i delar av låten. Minns också videon som färgglad.

Inte mycket att gå på men jag finner inget när jag söker på Englands topplistor för 2010.
Citera
2017-07-30, 22:34
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag söker en låt som spelades frekvent i media under 2010. Jag är osäker på om det var en hit i Sverige eftersom jag vid den tidpunkten bodde i England. Jag har varken låt- eller artistnamn och det enda jag egentligen har att gå på är att jag minns att det var en kraftig/tjock svart kille som sjöng och att han nyttjade falsett åtminstone i delar av låten. Minns också videon som färgglad.

Inte mycket att gå på men jag finner inget när jag söker på Englands topplistor för 2010.
Sean Kingston - Beautiful Girls ?
Citera
2017-07-31, 01:11
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Somewhere over the Rainbow - Israel "IZ" Kamakawiwoʻole
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in