2017-07-28, 21:50
Medlem
Det är så frustrerande att 50%är att han gömt sig hos vänner,och 50%att han ligger död i något buskage i Hallsberg,vilket skall man gå på.?

Mycket förvirrande...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 21:55.
Citera
2017-07-28, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jag tror vän eller möjligen flick-/pojkvän..

Vem det än var, om han träffade någon, så gick det antagligen åt pipan. Det fanns ingen anledning för P att placera sina väskor med personligt innehåll i terrängen, inte ens om han ville gå under jorden.

I datorn kan han ha haft information, skolarbeten, foton, musik och annat som han inte ville eller behövde kasta bort. Går att få tillgång till utan att koppla upp sig, åtminstone så kunde han överföra det till en annan dator vid tillfälle.

Fanns inte heller någon anledning att försöka förvilla eftersom att han uppenbarligen gick upp i rök oavsett på vilket vis han gjorde det.

Man kan ta sina väskor med sig till en vän eller vart han nu har tagit vägen.

Jag tänker mig två alternativ varav nummer 1 är det jag tror mest på.

1.Brott.
2.Självmord.

Jag har dock svårt att förstå vad som skulle ha fått P att helt plötsligt få för sig att kliva av tåget just i Hallsberg för att göra det. Han kände sannolikt inte till orten som sådan, dåligt lokalsinne och dålig orienteringsförmåga.

Det var knappast betungande för honom att bära på sin ryggsäck, så varför gjorde han sig i så fall av med den på en åker där han sannolikt aldrig har satt sin fot tidigare?
Citera
2017-07-28, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja precis,laddare tänkte jag också

Nästa tåg till Mjölby gick precis 2timmar senare på samma ställe som han klev ur tåget

De går varannan timme fram till typ 20.30 sen inga mer förräns tidigt på morgonen typ 6.30

Hm, det stämmer inte med "vi ses i Mjölby" förmodar jag, eftersom att kvinnan antagligen skulle vidare från Mjölby(vänta i Mjölby 1 h).
Citera
2017-07-28, 21:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
OY ! Varför slängde han ut vãskorna på åkern för att träffa kompiskärleken i Hallsberg?
Berätta?

Precis, antingen så träffade han ingen kompis, eller så gjorde han det, och kompisen utsatte honom för brott och dumpade väskorna.
Citera
2017-07-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem det än var, om han träffade någon, så gick det antagligen åt pipan. Det fanns ingen anledning för P att placera sina väskor med personligt innehåll i terrängen, inte ens om han ville gå under jorden.

I datorn kan han ha haft information, skolarbeten, foton, musik och annat som han inte ville eller behövde kasta bort. Går att få tillgång till utan att koppla upp sig, åtminstone så kunde han överföra det till en annan dator vid tillfälle.

Fanns inte heller någon anledning att försöka förvilla eftersom att han uppenbarligen gick upp i rök oavsett på vilket vis han gjorde det.

Man kan ta sina väskor med sig till en vän eller vart han nu har tagit vägen.

Jag tänker mig två alternativ varav nummer 1 är det jag tror mest på.

1.Brott.
2.Självmord.

Jag har dock svårt att förstå vad som skulle ha fått P att helt plötsligt få för sig att kliva av tåget just i Hallsberg för att göra det. Han kände sannolikt inte till orten som sådan, dåligt lokalsinne och dålig orienteringsförmåga.

Det var knappast betungande för honom att bära på sin ryggsäck, så varför gjorde han sig i så fall av med den på en åker där han sannolikt aldrig har satt sin fot tidigare?

Ja nu är vi likatãnkandandes,jag har känt på mig att något illa har hänt honom,redan från första stund.
Spãd liten kille,känsligt psyke och lätt att gå på.
Jag blir så ledsen.
Bara för att man är ynklig har man väl rätt att leva.
Vi är väl inga djur, med det naturliga urvalet som motto = svag skall knäckas och dö....
Eller hur.?
Citera
2017-07-28, 22:03
Medlem
Citat:
Precis, antingen så träffade han ingen kompis, eller så gjorde han det, och kompisen utsatte honom för brott och dumpade väskorna.

Vilken otroligt rutten kompis i så fall
Citera
2017-07-28, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilken otroligt rutten kompis i så fall

Jag vill understryka att jag för ett resonemang, säger inte alls att det är vad som har hänt, Tycker att alla möjliga teorier bör vändas ut och in och betas av, vissa kan avfärdas efter lite funderande.
Citera
2017-07-28, 22:21
Medlem
NinaBes avatar
[quote=kmej|61338370]Känns väldigt konstigt med allt tycker jag.
Många saker som kommit fram långt efter försvinnande.
Samtalet med kvinnan.
Grabbarna som klev på tåget.
Det kan vara viktiga ledtrådar och de är ju typ vittnen om de som såg Patrik sist.
Förstår inte riktigt gruppen som endast är intresserad av vilka som kommer på sök eller få med så många som möjligt.( vilket är viktigt också)
Allt annat är ointressant, som egentligen kan vara viktiga ledtrådar till att hitta Patrik.
Vänner till Patrik? Vart är dom?
De som känner honom väl, från skolan tex, gotlandsresan../vänner....kan vara viktiga saker som behövs för att hitta honom, all information är väl viktig?
Eller har jag fel?
Om man nu inte vill delge information för man tror de skadar Patrik på något vis, så är det ju ganska mycket och kanske fel info kommit utredan, som han är i psykos ...som kanske inte alls är bekräftat på något vis utan mera en känsla av föräldrar.
Jag hoppas innerligt av mitt hjärta att Patrik hittats och vid liv.[/QUOTE]

Han har inte hittats!
En "grupplederska" har lovat, att det meddelas i gruppen så fort det kommer fram, att Patrik hittats!
Citera
2017-07-28, 22:30
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Hallsbergs station börjar likna Chicago,min bror skulle ta tåget där, och där var det riktigt ruggigt...uteliggare och knarklangare överallt,han var riktigt skraj....(i Chicago)

Har också haft den tanken, därför min ena teori att killarna i väntkuren faktiskt började förfölja honom.
Självmord tror jag inte på men antingen
Brott eller Frivilligt

I början när polisen sökte med hundarna så fattade jag det som att spåren plötsligt tog slut. Då borde han egentligen hoppat in i en bil eller hur? för vi har ju väldigt bestämt avfärdat rymdfarkost.

Egentligen skulle jag ha lust att åka dit och börja söka från början och speciellt runt där väskorna hittades
Citera
2017-07-28, 22:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har också haft den tanken, därför min ena teori att killarna i väntkuren faktiskt började förfölja honom.
Självmord tror jag inte på men antingen
Brott eller Frivilligt

I början när polisen sökte med hundarna så fattade jag det som att spåren plötsligt tog slut. Då borde han egentligen hoppat in i en bil eller hur? för vi har ju väldigt bestämt avfärdat rymdfarkost.

Egentligen skulle jag ha lust att åka dit och börja söka från början och speciellt runt där väskorna hittades

...--> Förfölja --> In i en bil --> Borta. Hur logiskt som helst, men det saknas en sak, inledningen, varför lämnade P tåget?
Citera
2017-07-28, 22:39
Medlem
Tänker om man vill begå självmord hur gör man då?
1. Hänger sig. Hade han med sig ett rep`?
2. Skjuter sig. Hade P vapen?
3. Dränker sig. Ja det finns möjligheter men inte så många då Hallsberg är torrlagt.
4. Kasta sig framför tåg. Absolut men inget rapporterat.

P kan ha ställt väskorna och någon har snott dem.. fått kalla fötter och dumpat dem snabbt som fan.
Frågan är då var han?
Citera
2017-07-28, 22:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
...--> Förfölja --> In i en bil --> Borta. Hur logiskt som helst, men det saknas en sak, inledningen, varför lämnade P tåget?

Det jag kan tänka mig är att han lämnade tåget frivilligt (vilket också pappan nu tror) om han sedan skulle träffa någon han kände eller träffade någon där som han hängde med. Sedan har något gått väldigt fel

Ja vad jag menade med att hoppa in i en bil så slutar iaf doftspåren och vi kan ju med säkerhet säga att för hela landet är han just nu borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in