Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Precis. Det är just därför jag i mitt naiva synsätt har svårt att förstå varför inte den långa indiciekedjan ev. inte skulle räcka för dom även i HD?
Om Aki inte har drunknat i Hjälmaren, då har han kvävts/drunknat någon annan stans. Men eftersom han återfanns i Hjälmaren, måste ju någon "hjälpt" honom att hamna där. Och det finns ingen annan än Johanna och två små barn på platsen. Hur skall Johanna kunna gå fri från det mordet?
Jag är lika naiv, hahahaha. Eller så hoppas jag så mycket att jag fått en förvrängd verklighetsuppfattning.
Det är väldigt negativt kring åtal. Det är allt från kiselalger till bristande gärningsbeskrivning.
Men OM kiselalgerna står sig i instanserna så är det de facto ett mord.
Frågan är då hur tunga indicierna är och hur många det sammantaget är som pekar mot JM. En svag länk kan vägas upp av starkare indice. Gärningsbeskrivningen är som förväntat bristfällig beroende på att Fu aldrig inleddes när det borde.
Hon binder sig själv och ensam till brottsplatsen.
Sen ska alternativa gärningsmän reduceras. Hon förnekar helt andras närvaro.
Det kommer handla om sannolikhetsbedömning och är det då troligt att det smyger dit nån i ensliga Granliden och låtsasdränker storvuxna Aki på drygt en meters vattendjup, inga tecken på kamp eller avvärjningsskador? Först dödad på annat sätt?
Han är full, men inte mer berusad än att han kan gå och stå. Han skickar via messenger och han fixar att sätta på Jarat Altalåten kl 21:19.
... och är det nån annan som gjort detta (vilket jag inte tror) så lär det vara en person som är väldigt bekant med hans konton.
Hon har verkligen motiv som jag snarare ser som en enormt stark indicie - grovt försäkringsbedrägeri, tecknat en falsk livförsäkring och bett folk både misshandla och döda honom innan.
Det framkommer att hon drogat honom.
Det finns stödjande bevisning i form av master och temsning att hon ljuger om vart hon befunnit sig.
Ja, jag håller iaf tummarna allt jag förmår.