2017-07-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En person ska ha dödats och flera skadats i en knivattack i en matbutik i Hamburg. Kan säkert handla om en terrorattack, men detaljerna är få än så länge:

Muslimen var väl på den obligatoriska bönen och kukade ur av någon anledning och tog någon skattebetalares liv. Konstigt att man aldrig får läsa att en muslim mördar en annan muslim i en matvarubutik så där spontant eller skriver Allah Akbar eller att någon muslimsk kvinna blir våldtagen.

Jag förstår inte riktigt men hade jag förlorat min fru hade jag satt en kula i honom och hela hans familj.

Sedan togf jag bort dina referenser till SVT. Denna kommunistkanal där man får sina jobb utifrån o man är kommunist eller inte. Jag tror att man måste vara kommunist själv om man skickar trafik dit så de kan logga ens IP adress och få trafik.
Citera
2017-07-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Man slås av hur desperata och amatörmässiga dessa "Allan Snackbar", riktiga terrorister eller mentalsjuka muselmaner?

Odjuren bör pryglas av de muslimer som på riktigt tar avstånd från terrorism.
Ett rapp per person, som bör leda till döden eftersom majoriteten ställer upp.
(Vägran att piska leder till automatisk utvisning pga terrorsympatier)

Sedan begravning upp och ner i en svinstia, ingen vettig människa kan anse det "hädiskt" utan ett straff mot den som "förbrutit sig mot det sanna Islam".

Alla muslimer är inte terrorister men alla terrorister är muslimer. I Malmö är det så att om en muslim mördar en vit icke muslim så håller sig alla hemma så att de inte råkar ut för någon vendetta. detta ska man tlka som att de är för sharia och hatar vita, icke muslimer. Man skulle själv ge sig på kristna i ren vendetta om någon mördare n¨gon i deras familj men det är ok om en oskyldig kristen dör för Koranen säger ju att det är OK.
Citera
2017-07-28, 19:45
Medlem
fernebos avatar
Ja, det är verkligen anmärkningsvärt att precis samtliga svenska medier utelämnar "Allahu Akbar-detaljen". Jag blir paranoid bara jag tänker på det. Sånt ska inte och kan inte hända i ett land med fri press.
Citera
2017-07-28, 19:52
Medlem
Bild har bilder.. på gärningsmannen iförd påse på huvudet. På en av bilderna ser det ut som att påsen är genomskinlig på sidan och man skymtar hans muskiga ansikte. Eller är det en olyckligt passande reflektion av en utanför bilen mannen sitter i?

http://m.bild.de/regional/hamburg/angriff/angriff-auf-der-fuhlsbuettler-strasse-52692334.bildMobile.html

Ditektlänk till bilden
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/die-polizei-nahm-den-taeter-kurz-nach-der-tat-fest-200466702-52693644/3,w=720,q=low,c=0.bild.jpg
Citera
2017-07-28, 19:53
Medlem
Bild har bilder.. på gärningsmannen iförd påse på huvudet. På en av bilderna ser det ut som att påsen är genomskinlig på sidan och man skymtar hans muskiga ansikte. Eller är det en olyckligt passande reflektion av en man utanför bilen gärningsmannen sitter i?

http://m.bild.de/regional/hamburg/angriff/angriff-auf-der-fuhlsbuettler-strasse-52692334.bildMobile.html

Ditektlänk till bilden
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/die-polizei-nahm-den-taeter-kurz-nach-der-tat-fest-200466702-52693644/3,w=720,q=low,c=0.bild.jpg

TV4 gör en djupgående analys att det kan vara ett av tre typer av dåd det kan röra sig om - men påpekar att det inte nu finns några misstankar om motiv..
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/flera-knivhuggna-i-tyskt-köpcenter-en-död-3926042

Edit: Men hur fan kunde jag missa att bilden från Bild fanns på första sidan i tråden..?
Senast redigerad av HalfRunar 2017-07-28 kl. 20:01.
Citera
2017-07-28, 20:00
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Utvisa 10 000 muslimer för varje dödad västerlänning, och utvisa 1000 muslimer för varje skadad västerlänning.

Enda som kommer att funka.
Kan upplysa dig om att du har fel, varken att utvisa 1000, 10 000 eller 100 000 muslimer funkar.
Enda som hjälper är "öra för öra, hund för hund" dvs omedelbar avlivning.
Borde vara proportionerligt till människovärde: 1 random död västerlänning= 10 muslimer. Random.
Eftersom deras måltavlor är random borde våra vara det. Det kommer, tro mig, det kommer.
Citera
2017-07-28, 20:01
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Man slås av hur desperata och amatörmässiga dessa "Allan Snackbar", riktiga terrorister eller mentalsjuka muselmaner?

Odjuren bör pryglas av de muslimer som på riktigt tar avstånd från terrorism.
Ett rapp per person, som bör leda till döden eftersom majoriteten ställer upp.
(Vägran att piska leder till automatisk utvisning pga terrorsympatier)

Sedan begravning upp och ner i en svinstia, ingen vettig människa kan anse det "hädiskt" utan ett straff mot den som "förbrutit sig mot det sanna Islam".
Det skulle nog inte bli så många rapp, jag tror inte att särskilt många muslimer, om än några, tar avstånd från muslimska terrorister.
Citera
2017-07-28, 20:14
Medlem
Gärningmannen är en känd islamist, kom som flykting till Tyskland.

http://m.tagesspiegel.de/weltspiegel/messerangriff-in-hamburg-sicherheitskreise-taeter-war-als-islamist-bekannt/20122046.html

Översatt via google:
"Gärningsmannen var känd för att tyska myndigheter som islamistiska och var klädd religiöst i attacken, sade den på kvällen i säkerhetskretsar."
Citera
2017-07-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att människor blir knivhuggna.
Känner ingen som röstat för att bli knivhuggen. Kanske i Tyskland då?

Nej, det är klart att de inte röstat för det direkt, men indirekt.
Folk är dumma i huvudet. De måste fatta att det blir problem att blanda olika folkslag.
Fan man kan ju inte ens få grannar att hålla sams, hur ska det då funka med någon som inte ens skriver åt samma håll som du?
Citera
2017-07-28, 20:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Bild har bilder.. på gärningsmannen iförd påse på huvudet. På en av bilderna ser det ut som att påsen är genomskinlig på sidan och man skymtar hans muskiga ansikte. Eller är det en olyckligt passande reflektion av en utanför bilen mannen sitter i?

Ditektlänk till bilden

Ja inte ser det ut som någon german inte. Påsen eller mer rätt skyddshuvan är väl en sådan där för att bevara DNA-spår på mannen och ingen för att dölja hans ansikte. Eller möjligen att han spottade på polismännen och fick den där huvan på sig...

SVT sin vara trogen var trogen från början poängterade att motiv är oklart...
Senast redigerad av Zaedrews 2017-07-28 kl. 20:20.
Citera
2017-07-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det är verkligen anmärkningsvärt att precis samtliga svenska medier utelämnar "Allahu Akbar-detaljen". Jag blir paranoid bara jag tänker på det. Sånt ska inte och kan inte hända i ett land med fri press.

SVT kräver att 700 av varandra oberoende tolkar översätter innan de utesluter att han ropade "Heil Hitler".
Citera
2017-07-28, 20:24
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Kan upplysa dig om att du har fel, varken att utvisa 1000, 10 000 eller 100 000 muslimer funkar.
Enda som hjälper är "öra för öra, hund för hund" dvs omedelbar avlivning.
Borde vara proportionerligt till människovärde: 1 random död västerlänning= 10 muslimer. Random.
Eftersom deras måltavlor är random borde våra vara det. Det kommer, tro mig, det kommer.

Den taktiken har haft praktisk tillämpning. Nämligen SS under andra världskriget, de hämnades varje död tysk genom att avrätta var 10;e av lokalbefolkningen på ockuperade områden. Helt summariska avrättningar. Att använda sådana metoder leder till rena barbariet. Det funkade inte då och det kommer inte att funka nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in