2017-07-27, 09:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
OnlyTimeWillTell|61311757]flera olika faktorer tror jag, plast, dålig mat, mera stilla sittande livs stilar.

kemikalien besfinol a (stavning) blir som östrogen när man rör vid det, finns bland annat i kvitton.
det förklara även varför dagens kvinnor hamner i puberteten i väldigt tidiga åldrar.

aja, lev i skogen käka kött och hugg trän vafan så ska ni ser på sjuddande testo produktion[/
Jag tror det kan ligga någonting i det här, delvis.

Jag noterar faktiskt, och jag förstår att det här verkar väldigt enkelspårigt och självförhärligande, men jag kan inte heller bortse ifrån det;

Att det verkar ha kommit en hel generation av "Gamers", "Biggest loser", Bitch-tits....pojkar,

Som aldrig verkar bli MÄN.

Jag , och många andra har faktiskt helt slutat oroa oss för sådant här, för dylika rapporter kom redan för flera årtionden sedan, och mina muskler växer, kuken står, och barn har avlats under tiden.

Ja, jag förstår att det sticker i ögonen på en del, men krigare är en självvald attityd.
Sitter man på sin allt fetare och finnigare röv och tillmäter Feministiska blötfeta vider någon som helst relevans så blir man därefter.
Då orkar man bara spela World of Warcraft .

Jag har pratat med många kvinnor som har "Pojkvänner" i 40-årsåldern, som dom inte får till att göra saker, för dom "-Vill bara sitta och spela på sin dator"??
GTFO!
Senast redigerad av scoremax 2017-07-27 kl. 09:23.
Citera
2017-07-27, 09:26
Medlem
Soterns avatar
Något har uppenbarligen hänt!

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/allt-fler-ungdomar-vill-byta-kon
Citera
2017-07-27, 10:22
Medlem
Det här är fake news för att tjejer ska välja andra män än västerlänningar att skaffa barn med. På kort tid har vi fått nyheter om två saker, 1) män tappar spermkvalitet efter 35 år 2) är du västerlänning är det ännu sämre.
Slutsats: är du vit kvinna och biologiska klockan tickar så bör du välkomna de nya invandrarna för de ger de bäst förutsättningar för barn, och det vill du ju ha eller hur?
Citera
2017-07-27, 14:16
Medlem
MrMadoffs avatar
Har ni någonsin läst innehållsförteckningarna på "maten" ni stoppar i er?
Jämför med vad ni ger era husdjur, så förstår ni ganska snabbt vad orsaken kan vara.
Citera
2017-07-27, 14:37
Medlem
sluta glufsa godis och spec lakrits.
Citera
2017-07-27, 16:40
Medlem
Kan det bero på att sexlivet har förändrats? Större "utsläpp" kanske leder till att det syns mindre i testerna, om det nu kan vara så enkelt.
Citera
2017-07-27, 19:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Har ni någonsin läst innehållsförteckningarna på "maten" ni stoppar i er?
Jämför med vad ni ger era husdjur, så förstår ni ganska snabbt vad orsaken kan vara.

Kan du utveckla?
Citera
2017-07-28, 02:56
Medlem
Frejrs avatar
Jag tror på östrogen i vattnet, sen lär klor, övervikt och stress knappast vara positiv för produktionen.
Citera
2017-07-28, 13:17
Bannlyst
Östrogenet i diverse livsmedel och förnödenheter samt alla kemikaliska tillsatser i mat, läkemedel mm. För övrigt feminismen och runkandet.
Citera
2017-07-28, 14:53
Medlem
szabos avatar
Kemikalier från allt möjligt. Från plaster, avgaser, mat osv.
Citera
2017-07-28, 16:11
Medlem
Pantheraduss avatar
Jag förstår inte hur en del kan påstå att det är "porr" som är problemet, då det snarare är nyttigare för en man att tömma sig. https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4rf%C3%B6r-%C3%A4r-det-bra-f%C3%B6r-m%C3%A4n-att-f%C3%A5-utl%C3%B6sning-ofta-xr De som missbrukar det däremot, behöver hjälp, men knappast att det skapar infertilitet.

Snarare är det kemikalier, och sen vet vi ju inte hur mycket östrogen eller progesteron det finns i vattnet...? Kanske någon kan kolla upp lite mer?
Citera
2017-07-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Laptops, eller att just männen dom provade har väldigt låg sperma, låg chans men kan vara så.

Inte bara det. Jag är säker på att jag sett en artikel eller liknande där en svensk forskare varnat för surfplattor och mobiltelefoner. Att skärmarna (eller var det Wifi:et?) försämrade spermakvaliteten avsevärd hos män och att den försämrade sperman ärvdes vidare till nästa generation. Han verkade uppriktigt vara oroad över den utvecklingen och i intervjun kunde han inte för ett ögonblick förstå varför media inte varnar befolkningen. Kan inte komma på var jag läste/såg/hörde det, kan det ha varit i en intervju på Granskning Sveriges YouTube-kanal?
Senast redigerad av All. 2017-07-28 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in