2017-07-27, 22:39
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Men, men.....skulle inte Mexiko betala för muren!!? Trump lovade ju det! MAGA! Winning!? Ehrm.....

Trumpeten har allt under kontroll, 100% true Jag har försökt att sammanfatta hur det hela gick ner i en tidigare post.
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
2017-07-27, 22:48
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Går handelsbalansen ner så har de betalat.

Bara vänta och se.

Just det du länkade till handlar inte om en mur. Det handlar om pengar till stängsel och staket. Det handlar om pengar till underhåll av befintligt stängsel och staket.

http://i.huffpost.com/gen/1630727/images/n-US-MEXICO-BORDER-628x314.jpg

Där har du din mur. Vackrare än så kommer den aldrig att bli.
2017-07-27, 22:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Bara vänta och se.

Och om Mexiko väljer en extremist till president i sitt presidentval, samma extremist som vill avveckla nafta och som troligen skulle kunna tänka sig en blockad mot USA?
2017-07-27, 22:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det vet ju du, jag och varenda en tänkande människa hur det blir till slut : valfläsk

När det är sagt till er "anti-Trump" folk.., hur tror ni att det skulle ha sett ut nu om fru Clinton var vid rodret ?

"versus Trump"...

Jag har ingen aning och det är ju meningslöst att spekulera. Ingen vet hur det hade kunnat bli. "Whataboutism" ger jag mig inte in på.

Och för övrigt är jag inte Clintonanhängare. Tål inte människan, enda skillnaden mellan henne och Trump som person är att Clinton döljer sin defekta personlighet bättre.

Och om vi nu till sist är nere på att det enda som legitimerar Trump´s presidentskap, även för många av Trump´s anhängare, är att det hade varit värre med Clinton så finns inte direkt någon jordmån för vidare diskussion, håller du inte med om det?
Senast redigerad av DaEzz 2017-07-27 kl. 22:51.
2017-07-27, 22:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Och om vi nu till sist är nere på att det enda som legitimerar Trump´s presidentskap, även för många av Trump´s anhängare, är att det hade varit värre med Clinton så finns inte direkt någon jordmån för vidare diskussion, håller du inte med om det?

Jag är ingen vidare anhängare utav globalisering, och där har ju Trump budskapet klart, jobb skall tillbaka, kosta, kosta vad det vill med negativ pr.

Hur det än är med hur mycket han kan leverera.., så tar jag honom framför en som.., struntar i problemet med att se sin egna arbetare/befolkning slita, år efter år, efter år..

Så ser jag på saken.
2017-07-27, 23:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
"Clown" är dagens ord för Trumphatarna (Trumpeterna i invers).
Han drar upp väldigt mycket känslor och partiskhet, för att inte säga dumhet.

Trump är kontroversiell, jag tror personligen tror att han bara pratar och bryr sig inte om vad han säger, det är bara ord för honom.

Så länge det går bra för GOP och ekonomin så kommer han sitta kvar.

Hoppas Trump gör något riktigt ruskigt så Demokraterna får damn.
2017-07-27, 23:10
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Bara vänta och se.

Eh? Vet du vad handelsbalans är? Om Mexikanska företag ökar import av amerikanska varor så betalar de ju för varorna, inte för nån mur.
2017-07-27, 23:10
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag är ingen vidare anhängare utav globalisering, och där har ju Trump budskapet klart, jobb skall tillbaka, kosta, kosta vad det vill med negativ pr.

Hur det än är med hur mycket han kan leverera.., så tar jag honom framför en som.., struntar i problemet med att se sin egna arbetare/befolkning slita, år efter år, efter år..

Så ser jag på saken.

Jag tror vi har ungefär samma grundsyn på sakernas tillstånd i sådana fall.

Jag har däremot inte samma tilltro till Trump´s löften eller påstådda motiv som du har.

Jag tror dessutom att USA bokstavligen kan komma att slitas itu om och när det visar sig att allt var lögner från en bedragare med defekt personlighet som svindlat sig in i Vita Huset, och att det inte finns något hopp för de som inte tillhör samhällseliten.

Men jag kanske har fel.
2017-07-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om Mexiko väljer en extremist till president i sitt presidentval, samma extremist som vill avveckla nafta och som troligen skulle kunna tänka sig en blockad mot USA?

Kommer slå mot Mexiko mer än USA.

Blev nästan inbördeskrig förra året på grund av att bensinpriset höjdes. Vad ökat fattigdom skulle göra vågar jag inte tänka på.
2017-07-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Eh? Vet du vad handelsbalans är? Om Mexikanska företag ökar import av amerikanska varor så betalar de ju för varorna, inte för nån mur.

Ökade intäkter hos Amerikanska företag betyder mer skattepengar till staten.
2017-07-27, 23:31
Medlem
Citat:
"Chefsscouten" för the Boy Scouts of America, Michael Surbaugh, ser sig nu tvungen att gå ut med en offentlig ursäkt för Trump´s stötande och bisarra framträdande efter Trump´s besök till den årliga nationella sammankomsten för ett par dagar sedan:

"But for our Scouting family at home not able to see these real moments of Scouting, we know the past few days have been overshadowed by the remarks offered by the President of the United States."

"I want to extend my sincere apologies to those in our Scouting family who were offended by the political rhetoric that was inserted into the jamboree. That was never our intent."

"We sincerely regret that politics were inserted into the Scouting program."

Källa: http://scoutingwire.org/chief-perspective-presidential-visit/

Reaktionerna på Trump´s fiasko återspeglas på ett mer konkret sätt i kommentarsfältet dvs av de som var där och/eller hade sina barn som deltagare.

Den narcissistiska clownen kan inte ens ställa sig inför ett gäng 12-åringar utan att ställa till med skandal så till den mån att arrangörerna måste be om ursäkt för hans beteende. Det är fan inte klokt.
Om du inte såg eventuellt live kan du ju ta och kolla det nu på YT. Här kan vi tala om entusiastisk och hyllande publik!
2017-07-27, 23:33
Medlem
Kafka_Gods avatar
Ännu mer bisarra detaljer kommer fram om Scaramucci. På onsdag kväll ringer han upp Ryan Lizza för att prata klarspråk.

Citat:
“Who leaked that to you?” he asked. I said I couldn’t give him that information. He responded by threatening to fire the entire White House communications staff. “What I’m going to do is, I will eliminate everyone in the comms team and we’ll start over,”

Citat:
“Reince is a fucking paranoid schizophrenic, a paranoiac,”

Citat:
“I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock,” he said, speaking of Trump’s chief strategist. “I’m not trying to build my own brand off the fucking strength of the President. I’m here to serve the country.”

http://www.newyorker.com/news/ryan-lizza/anthony-scaramucci-called-me-to-unload-about-white-house-leakers-reince-priebus-and-steve-bannon

Det är ingen som saknar Sean Spicer längre. Den nya killen är ju rena guldgruvan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in