2017-07-26, 20:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nja nog var det väl 02.

Jag har hört det av andra också. När folk har undrar om ingen av dem som jobbade i baren kunde ha följt efter Helena, så har de sagt att det aldrig hade kunnat ske, eftersom baren stängde kl. 02 och sedan var det efterarbete.
Citera
2017-07-26, 21:05
Medlem
Titta på Detta på Youtbe !! Helenafallet i veckans brott , m Jenven , syster Ulrika osv , där får man massa information Ist för att sitta här inne och bara gissa sig fram !! Titta och Lyssna
Citera
2017-07-26, 21:08
Medlem
Twiggygirls avatar
Alltså, vad är det ni försöker "lösa"? Hur själva mordet gått till eller? Polisen har sagt att dom har i stort sett klart för sej hur det gått till. Att tråden fick liv igen beror väl på att vi var nyfikna på vem som är pilot? Och det "vet" vi ju nu.. Eller hur? Sitta och svamla sida upp och sida ner om Helenas ringar?
Någon vill sätta fokus på trams. Titta gärna tillbaka och se vem/ vilka som skriver så det osar..I vilket syfte?
Citera
2017-07-26, 21:11
Medlem
Stryknings avatar
Nej. Vi vet inte vem "pilot" är.
Citera
2017-07-26, 21:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Alltså, vad är det ni försöker "lösa"? Hur själva mordet gått till eller? Polisen har sagt att dom har i stort sett klart för sej hur det gått till. Att tråden fick liv igen beror väl på att vi var nyfikna på vem som är pilot? Och det "vet" vi ju nu.. Eller hur? Sitta och svamla sida upp och sida ner om Helenas ringar?
Någon vill sätta fokus på trams. Titta gärna tillbaka och se vem/ vilka som skriver så det osar..I vilket syfte?

Jag vet inte vilket som är ditt problem, men det är inte första gången som du gnäller över hur "långrandigt" det är här i tråden. Varför läser du då? Låt oss andra sitta här och "älta" medan du läser Första Moseboken och rensar i rabatterna.

Och vilket mord, förresten?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-26 kl. 21:19.
Citera
2017-07-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Säg det då att Du till 100 % vet att KGM är Pilot . Att Polisen har bekräftat att Ni har rätt till 100 % .
Citera
2017-07-26, 21:31
Medlem
Och en sak jag tänker på varje gång jag går in här på tråden är att när man dividerar fram och tillbaka med olika nicknames så tänker jag alltid att det kan vara GM el Pilot el deras fruar el flickvänner el en av alla 25/30 som blivit misstänkta i tråden under åren i Mariestad . Kvinnonamn kan vara en man el tvärtom , fd poliser utredare , kanske till och med åklagare , kriminalare . tror alla kan finnas i tråden . Bara en tanke
Senast redigerad av Fighter83 2017-07-26 kl. 21:47. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-26, 21:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Varför ska Ni rucka på tiderna ??? Litar du inte på att Jenven och grabbarna har gjort nåt rätt , lyssna på vad han säger i veckans brott youtube, Helenafallet ,alla ev tider och observationer han visar kartor och stigar som det såg ut på den tiden , hon gick ut genom dörren på Statt några minuter efter 02 , träffade BW fick en kram för att dom var väldigt goda vänner, hejade på några killar innan hon påbörjade sin promenad hemåt , så enligt Jenven så har inte kommit väg från torget före 02.10-02.15 och har hon ensam el tillsammans med någon gått hem så tar det ca 20 minuter minst ca så hon bör inte varit hemma på stigen före 02.30 , jag har gått sträckan flera ggr .Jag tror mer på Leif GW s version att hon har fått skjuts med någon annars håller inga spekulationer ,

Vi försöker tänka fram möjliga varianter! Ingen av oss vet ju, så vi måste hjälpas åt att hitta vägar framåt.

Vi måste kanske välja: Antingen är "Hannas" vittnesmål totalfel eller så fick Helena - och hennes baneman - skjuts hem. Men hur gör vi då med "brovittnet"? Enligt detta vittnesmål gick Helena hem. Det jag kan tänka mig om "Hannas" vittnesmål är att hon möjligen kände att hon ville vara behjälplig och "friserade" en hel del och därmed försvårade alltsammans? Jag har tänkt tanken många gånger, men har aldrig hittat något som talar för att hon skulle ha hittat på.

Men tänk om "killarna" har hittat på för att hjälpa en vän? Tänk om deras vittnesmål är fel - och "Hannas" är rätt? Och återigen "brovittnet". Det är ju på grund av det borttappade "brovittnet" som "pilotmannen" hämtades in. Vittnets uppgifter kunde högst sannolikt samköras med vittnesuppgifter från stadshotellet och då kunde polisen "spika" mannen.

Vad vi behöver är följande: Någon som otvivelaktigt kan och vågar peka ut "pilotmannen". Någon eller några från stadshotellet som kan/vill/vågar säga vem som klängde på Helena den där ödesdigra kvällen/natten. (Nu är jag förhållandevis övertygad, men ändå.)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-26 kl. 21:49.
Citera
2017-07-26, 21:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Och en sak jag tänker på varje gång jag går in här på tråden är att när man dividerar fram och tillbaka med olika nicknames så tänker jag alltid att det kan vara GM el Pilot el deras fruar el flickvänner el en av alla 25/30 som blivit misstänkta i tråden under åren i Mariestad . Kvinnonamn kan vara en man el tvärtom , fd poliser utredare , kanske till och med åklagare , kriminalare . tror alla kan finnas i tråden . Bara en tanke

Tankarna är berättigade, så sant som det är skrivet!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-26 kl. 21:48.
Citera
2017-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi försöker tänka fram möjliga varianter! Ingen av oss vet ju, så vi måste hjälpas åt att hitta vägar framåt.

Vi måste kanske välja: Antingen är "Hannas" vittnesmål totalfel eller så fick Helena - och hennes baneman - skjuts hem. Men hur gör vi då med "brovittnet"? Enligt detta vittnesmål gick Helena hem. Det jag kan tänka mig om "Hannas" vittnesmål är att hon möjligen kände att hon ville vara behjälplig och "friserade" en hel del och därmed försvårade alltsammans? Jag har tänkt tanken många gånger, men har aldrig hittat något som talar för att hon skulle ha hittat på.

Men tänk om "killarna" har hittat på för att hjälpa en vän? Tänk om deras vittnesmål är fel - och "Hannas" är rätt? Och återigen "brovittnet". Det är ju på grund av det borttappade "brovittnet" som "pilotmannen" hämtades in. Vittnets uppgifter kunde högst sannolikt samköras med vittnesuppgifter från stadshotellet och då kunde polisen "spika" mannen.

Vad vi behöver är följande: Någon som otvivelaktigt kan och vågar peka ut "pilotmannen". Någon eller några från stadshotellet som kan/vill/vågar säga vem som klängde på Helena den där ödesdigra kvällen/natten.
Mycket svåra frågor , alla vill bara väl . Hoppas det löser sig snart 👍
Citera
2017-07-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Vad vi behöver är följande: Någon som otvivelaktigt kan och vågar peka ut "pilotmannen". Någon eller några från stadshotellet som kan/vill/vågar säga vem som klängde på Helena den där ödesdigra kvällen/natten. (Nu är jag förhållandevis övertygad, men ändå.)
Det är just tiden som Hanna anger som gör att det blir svårt att få det hela att gå ihop.
Jag tänker att killarna såg bilen komma, Hanna hör HA och bildörrar slå igen, killarna ser bilen åka. Detta gör att Hannas vittnesmål måste skjutas ca 10 min fram i tiden. Isf blir din teori lättare att få ihop
Citera
2017-07-26, 22:07
Medlem
Gick det att parkera i närheten av fängelset ungefär där de vek av till höger efter bron ? Var de på väg till en bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in