Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Varför ska Ni rucka på tiderna ??? Litar du inte på att Jenven och grabbarna har gjort nåt rätt , lyssna på vad han säger i veckans brott youtube, Helenafallet ,alla ev tider och observationer han visar kartor och stigar som det såg ut på den tiden , hon gick ut genom dörren på Statt några minuter efter 02 , träffade BW fick en kram för att dom var väldigt goda vänner, hejade på några killar innan hon påbörjade sin promenad hemåt , så enligt Jenven så har inte kommit väg från torget före 02.10-02.15 och har hon ensam el tillsammans med någon gått hem så tar det ca 20 minuter minst ca så hon bör inte varit hemma på stigen före 02.30 , jag har gått sträckan flera ggr .Jag tror mer på Leif GW s version att hon har fått skjuts med någon annars håller inga spekulationer ,
Vi försöker tänka fram möjliga varianter! Ingen av oss vet ju, så vi måste hjälpas åt att hitta vägar framåt.
Vi måste kanske välja: Antingen är "Hannas" vittnesmål totalfel eller så fick Helena - och hennes baneman - skjuts hem. Men hur gör vi då med "brovittnet"? Enligt detta vittnesmål gick Helena hem. Det jag kan tänka mig om "Hannas" vittnesmål är att hon möjligen kände att hon ville vara behjälplig och "friserade" en hel del och därmed försvårade alltsammans? Jag har tänkt tanken många gånger, men har aldrig hittat något som talar för att hon skulle ha hittat på.
Men tänk om "killarna" har hittat på för att hjälpa en vän? Tänk om deras vittnesmål är fel - och "Hannas" är rätt? Och återigen "brovittnet". Det är ju på grund av det borttappade "brovittnet" som "pilotmannen" hämtades in. Vittnets uppgifter kunde högst sannolikt samköras med vittnesuppgifter från stadshotellet och då kunde polisen "spika" mannen.
Vad vi behöver är följande: Någon som otvivelaktigt kan och vågar peka ut "pilotmannen". Någon eller några från stadshotellet som kan/vill/vågar säga vem som klängde på Helena den där ödesdigra kvällen/natten. (Nu är jag förhållandevis övertygad, men ändå.)