2017-07-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, det är kvinnan/mamman som mördat barnen, tuttat på och sedan skurit sig själv i halsen

Nu läste jag det. Det är inte klokt. Stackars barn.
Citera
2017-07-26, 19:48
Medlem
Citat:
Nej, det är kvinnan/mamman som mördat barnen, tuttat på och sedan skurit sig själv i halsen

Kanske kanske skurit sig på fönster om försökt fly från branden. Kanske, men det tror jag inte.

Fast när ser tv4play nu så är det inga krossade fönster vad jqg kan se.
Senast redigerad av werdo 2017-07-26 kl. 19:50.
Citera
2017-07-26, 19:48
Medlem
Och anhöriga som gjort en minnessida på facebook om henne.
Citera
2017-07-26, 19:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Inte speciellt överraskad.
Som försvarare skulle man inte gå in med begäran på frifot i ett mål av denna typ om man inte hade på fötterna.
Tror att åklagaren ville dubbelkolla de uppgifter som lades fram i HovR igår.

Det är då jag. Förvånad alltså.

Men ok, då är det väl antaligen kvinnan då. Lite besynnerligt det med, men alternativen känns mer besynnerliga.
Citera
2017-07-26, 19:51
Medlem
Oj. Oväntat utgång.

Inte kul att bli häktad på sannolika skäl för mord på sina barn och sedan troligen vara oskyldig.
Citera
2017-07-26, 19:53
Medlem
Det här fallet är fruktansvärt ruggigt.
Citera
2017-07-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det var väl någon här inne som skulle ge mig pengar ifall någon annan än pappan gjort detta. Och 5000 till välgörenhet eller vad det var

Nu innan vi ska börja gorma om att flashback outat mannen, han skulle med stor sannolikhet blivit outad ändå.

Det var konstiga händelser från början till slutet.
Citera
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Herregud vilken vändning.

Det här fallet är ju inte klokt.Tänk om det inte ens är mamman utan som jag skrev tidigare någon utomstående. Då går det en galen massmördare lös i Gårdsten.

Tror du inte att obducenter som sett mycket hemskt under sitt yrkesliv, inte kan räkna ut vad "självförvållade skador" är?

Jag litar på att utifrån den gjorda obduktionen, att en rätt bedömning har gjorts, många var fel ute som pekade ut pappan.

Förutom vräkningen, går att undra exakt vad mer fick henne att begå den dystra och extrema handlingen? Jävligt ovanligt att en kvinna förutom av sig själv också hellre tar livet av sina barn än "lämnar de kvar".
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är då jag. Förvånad alltså.

Men ok, då är det väl antaligen kvinnan då. Lite besynnerligt det med, men alternativen känns mer besynnerliga.
Att få en frifoting på en häktad är så svårt att ingen försvarare ens ids ta striden så kort efter att klienten häktats. När advokaten gick ut med att hon skulle övkl till HovR förstod jag det fanns argument som gjorde att det fanns synnerliga skäl att släppa den häktade. Att åklg motsatte sig och att rätten gick på den linjen är väl Standard. Åklagaren har kollat det som försvaret anförde och det visade sig stämma, förmodligen ett alibi.
Citera
2017-07-26, 19:57
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Oj. Oväntat utgång.

Inte kul att bli häktad på sannolika skäl för mord på sina barn och sedan troligen vara oskyldig.

Tänk att ha fått sina barn mördade och sen bli felaktigt anklagad också, vilken hemsk mardröm han har gått igenom.Detta kommer han aldrig att komma över.
Citera
2017-07-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Tror du inte att obducenter som sett mycket hemskt under sitt yrkesliv, inte kan räkna ut vad "självförvållade skador" är?

Det är jag helt övertygad om att de kan.
Citera
2017-07-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Okej, fast alla detaljer vet vi ju inte här, om han kanske fortfarande var folkbokförd i Polen eftersom polsk domstol hade ett ärende på honom. Dvs att han inte var folkbokförd i Sverige utan tex jobbade svart på det där pizzastället. Och bodde som inhysning hos sin fru - det vet vi ju inte. Inte heller om det var bara frun på kontraktet eller den misstänkte GM, eller bägge två..

Nåja fler detaljer lär väl komma fram så småningom - GM är ju inte dömd än - Låter som att det är en extremt rörig situation iallafall. Vilket är ganska typiskt för dessa fall

Beträffande vräkningar så sker sådana hela tiden, även av barnfamiljer, också av etniska svenskar. Trist, men att utse Förmyndare eller God Man i varje enskilt fall är en tidsödande process. Det räcker vanligen inte att personen ifråga är "slarvig med pengar", det ska vara ett upprepat beteende av ansvarslöshet. Det tar dessutom rätt så lång tid att få igenom ett God Mans-förordnande. Och blir nästan alltid ett nej om personen ifråga sköter sitt jobb och inte slarvar för mycket med tex restskatt

För Soc/KFM var väl det här bara "en vanlig dag på jobbet" med en ny vräkning som skulle administreras.
Tråkigt att det gick så här illa faktiskt
Ibland blir det ju vräkningar även av sådana anledningar som den skyldige egentligen inte har att göra med, av vanlig ren och skär otur kan man ju säga. Men dessa brukar ju hellre flytta frivilligt.

Vad händer då vid en sådan här vräkning ? Ja i första hand så mister lägenhetsinnehavaren kontraktet. Och sätts på spärrlista (även hos andra bostadsbolag) som gör det omöjligt för denne att få ett nytt kontrakt tills det att skulden är betald.

Det jourhem eller jourbostad som Soc fixar fram är ofta en lägenhet som Soc har kontraktet på och de sörjer i så fall för hyran den första tiden. Har däremot personen en egen inkomst så begär Soc införsel via KFM om hyran, varje månad.

Men en jourbostad innebär inte att man kan bo kvar där i tid och evighet. Nej Soc kanske vill använda lägenheten till något annat, så därför kan dessa "klienter" ibland få flytta runt, vilket kan vara nog så jobbigt.

Bosnien har ju varit relativ isolerat ifrån övrigt muslimskt inflytande under mycket lång tid, och mest haft kontakt med sina kristna grannar. Nej så värst muslimska är de ju inte faktiskt i allmänhet - Tycker inte att de skiljer sig så mycket ifrån de etniska svenskarna, i alla fall har de flesta av dem en god arbetsmoral.

Äh jag ska inte gräva mera i det här, ni får spinna vidare på den här tråden själva
Okej. Jag vill bara säga att det framgår av Ratsit att MGM är folkbokförd i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in