2017-07-26, 17:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag tycker att det för polisen blivit dags att ånyo kalla in Pilot till förhör. Just nu ligger han under ständig press och skulle han vara GM finns det en möjlighet att man kan få honom att prata. framförallt om man även förhör systrar, ex flickvänner, kamrater mm.

Pilot vet att hela M-stad pratar om honom och han mår antagligen inte bra. Jag tycker man skall smida medans järnet är varmt. Väntar polisen för länge med att plocka in honom kommer han inte att prata.

Så Sheriffen, ta in Pilot på ett förhör (jag vet att ni läser här)

Bollen ligger hos polisen och (om de inte är helt dumma i huvudet) knäcker de "pilot" nu och skakar fram sanningen.
Men det tar nog en vecka eller två innan vi får reda på något tror jag. Så det är bara att vänta och se.... Tar tid...
Sedan fortsätter vi (jag i alla fall) om det inte ger något.
Citera
2017-07-26, 17:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En fråga till er som kände HA eller känner KB. Umgicks HA och KB? Delade dom intressen? Träffades möjligtvis Helena, KGM och KB mer eller mindre regelbundet?

Har för mig att KB och HA gick i samma gymnasieklass.
Citera
2017-07-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Bollen ligger hos polisen och (om de inte är helt dumma i huvudet) knäcker de "pilot" nu och skakar fram sanningen.
Men det tar nog en vecka eller två innan vi får reda på något tror jag. Så det är bara att vänta och se.... Tar tid...

Jag menar att de inte skall vänta alltför länge med att ta in honom, bättre att smida när järnet är varmt. Chansen finns att pilot känner enorm press utifrån och är han GM så mår han förmodligen skit. Risken att åka fast har aldrig varit större. Folk i M-stad har börjat prata, rykten går. Det kan inte vara lätt att bli uttittad av alla vart han än går - bättre att isolera sig helt och få hjärnspöken. Alltså ett mycket bra tillfälle att pressa honom lite i förhör.
Citera
2017-07-26, 17:41
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
http://www.forumbilder.se/G90F8/ekudd-stig
Stort tack Zeitum! Så om jag tyder kartan rätt så mynnade stigen alltså ut på Hällristningsvägen där Helena bodde och vittnena i bilen satt? Ser inte om lekplatsen är markerad, men låg den precis där stigen mynnade ut?
Citera
2017-07-26, 17:43
Medlem
Citat:

Viktigt nu om någon kan härleda om systrarna hade en bil som passar in på beskrivningen.
Isåfall faller många pusselbitar på plats och det är flera personer som är ska hamna under press
Citera
2017-07-26, 17:44
Medlem
Citat:
En fråga till er som kände HA eller känner KB. Umgicks HA och KB? Delade dom intressen? Träffades möjligtvis Helena, KGM och KB mer eller mindre regelbundet?

KB måste sitta inne på en hel del info, något som går att få fram?
Citera
2017-07-26, 17:45
Medlem
[quote=Freija21|61316185]
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Exakt men ni låser er "ropa inte hej innan ni är över bäcken "[/QUOTE

Ja, men nu är vi över " bäcken " och jag har fått bekräftat för mig att KGM är pilot.

Nu kommer det komma en massa följdfrågor som jag inte kan svara på jag är medveten om detta!

Fråga mig inte hur jag vet för det kommer jag inte svara på.
När Polisen bekräftar det el Pernilla Wadebäck bekräftar det så tror jag på det . Hoppas och ber att Dom är rätt ute den här gången , så det inte blir precis som alla dom andra gångerna !!
Citera
2017-07-26, 17:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Jag menar att de inte skall vänta alltför länge med att ta in honom, bättre att smida när järnet är varmt. Chansen finns att pilot känner enorm press utifrån och är han GM så mår han förmodligen skit. Risken att åka fast har aldrig varit större. Folk i M-stad har börjat prata, rykten går. Det kan inte vara lätt att bli uttittad av alla vart han än går - bättre att isolera sig helt och få hjärnspöken. Alltså ett mycket bra tillfälle att pressa honom lite i förhör.

Ja, det är det jag menar.

En annan sak som jag förstått är att "pilots" (numera bekräftad?) systrar/tidigare flickvänner ska man ta med en nypa salt då det ju är fruntimmer (eventuellt hysteriska) vi pratar om.
Ty sådan är sanningen!
Citera
2017-07-26, 17:49
Medlem
Jag undrar vad Pilots flickvän har sagt i förhör om telefonsamtalet hon fick mitt i natten. Måste ju vara en viktig pusselbit. Han själv verkar ju inte komma ihåg det så bra.
Citera
2017-07-26, 18:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Jag undrar vad Pilots flickvän har sagt i förhör om telefonsamtalet hon fick mitt i natten. Måste ju vara en viktig pusselbit. Han själv verkar ju inte komma ihåg det så bra.

Frågan är om han sov hemma den natten? det var ju mer lämpligt i sådant fall att sova en stund hos någon av systrarna på Lockerudsvägen, vilka bodde mittemot sjukhusparkeringen där ett vittne såg den vita bilen parkeras. En man som enligt beskrivningen passar bra in på KGM sågs sedan springa från parkeringen i riktning mot Lockerud/Lockerudssvägen runt 04.20 den aktuella natten. Efter några timmars sömn gick det i sådant fall snabbt och smidigt att ta sig till bilen på sjukhusparkeringen för att dagen efter göra sig av med kroppen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-26 kl. 18:33.
Citera
2017-07-26, 18:22
Medlem
Tror det har varit flera inne på förhör i samband med pilot. Jag har hört rykten om iallafall en som har varit inne. Och denna hade nämt att han skulle in på förhör till sina närmaste. Och detta tyder jag, som att det inte är pilot, för det fanns väl ingen i hans bekantskapskrets som vet något......
Citera
2017-07-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ja, det är det jag menar.

En annan sak som jag förstått är att "pilots" (numera bekräftad?) systrar/tidigare flickvänner ska man ta med en nypa salt då det ju är fruntimmer (eventuellt hysteriska) vi pratar om.
Ty sådan är sanningen!

Någon hjälpte pilot den natten. Någon var kall, beräknade och insåg vad som skulle göras. Kanske en kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in