2017-07-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Det är ingen rolig läsning här.
Jag har tagit Lyrica på daglig basis i flera år nu, säkert fyra - i snitt 300mg/dag. Till detta en massa annat otrevligt som bl.a.kodein.
Med ca 30 - 150mg/dag.
Jag gråter nästan när jag läser era inlägg.
Jag är fullständigt slut i magen det är »stopp« och jag är i sanning ett levande vrak.

Ska du sluta?
Eller har du slutar? Man får välja lite, antingen mår man åt helvete ett par veckor (säkert längre om du håll på såpass). Annars får du trappa ut o ändå må hyffsat under några månader. Jag personligen föredrar cold turkey men på lyrica går de inte alls.. Så försöker trappa ut den, har tömt kapslar så om ca 20 dagar 0 jag den, kör 30 mg dom 2 sista dagarna, är ganska snabb nedtrappning ändå så hoppas det går
Citera
2017-07-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Den binder tydligen vatten i kroppen. Därför så sväller man upp.

Är du säker på detta? Jag gick på urindrivande ett tag men det hjälpte inte nämnvärt, något kg eller två. Eller hjälper inte urindrivande om man varje dag tar något som binder vätskan?
Citera
2017-07-24, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Det är ingen rolig läsning här.
Jag har tagit Lyrica på daglig basis i flera år nu, säkert fyra - i snitt 300mg/dag. Till detta en massa annat otrevligt som bl.a.kodein.
Med ca 30 - 150mg/dag.
Jag gråter nästan när jag läser era inlägg.
Jag är fullständigt slut i magen det är »stopp« och jag är i sanning ett levande vrak.

Fan alltså, ledsen att höra att du har det så dåligt. :/
Har du några planer på att försöka trappa ned eller dylikt nu? Eller känner du dig ej redo?
Citera
2017-07-25, 10:49
Medlem
Nu en vecka sen jag tog sista tabletteten. Mått illa som fan sen förra torsdagen men utan att spy. Konstant huvudvärk, massa andra abstinenssymptom. Inatt blev det psykakuten pga att självmordstankarna blev för starka. Så nu sitter man inlåst här och livet är knas.
Citera
2017-07-25, 12:33
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Nu en vecka sen jag tog sista tabletteten. Mått illa som fan sen förra torsdagen men utan att spy. Konstant huvudvärk, massa andra abstinenssymptom. Inatt blev det psykakuten pga att självmordstankarna blev för starka. Så nu sitter man inlåst här och livet är knas.

Usch, hoppas du fixar det!

Hur fungerar det med att bli inlåst på psyk? Vad har du för restriktioner, får man alltså ha sin telefon osv?

Som sagt, krya på dig!!
Citera
2017-07-25, 12:41
Medlem
Iamkloots avatar
Träffade en psykiatriker oktober förra året som frågade hur jag mådde då nämnde jag bland annat att medicinerna (där bland lyrica) funkade hyfsat bra..hennes svar var att stryka lyrica från min medicinlista efter 7 år.. bom-pang! Ingen nedtrappning eller nånting. mådde skit ungefär ett halvår men nu går jag på 800mg pregabalin om dagen, men pillren kommer inte direkt från apoteket om vi säger så..

Kan även passa på att berätta om att jag träffade en annan psykiatriker april i år..han frågade hur jag mådde..nämnde bland annat att sömnen funkade bra, bom-pang! Han tog bort mina imovane..nu sover jag som skit.

Summasummarum..berätta aldrig nånsin nåt för nån..
Citera
2017-07-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Usch, hoppas du fixar det!

Hur fungerar det med att bli inlåst på psyk? Vad har du för restriktioner, får man alltså ha sin telefon osv?

Som sagt, krya på dig!!

Lite olika beroende på vilket sjukhus och vilken personal som jobbar.. men får ha mobil, dock allt annat låser dom in o för dom flesta får man tex inte ladda telefonen själv utan man får lämna in den på laddning osv... råkade missa att jag hade en dosa benso (ikto o xanor) i fickan, va opopulärt när dom kom på det heh...
Citera
2017-07-25, 13:55
Medlem
Älskar lyrica som medicin. Mer än jag gillar benso som medicin t.om!

Jag kan vara hos vänner utan att ha panik hela tiden och kan sova över hos vänner om jag vill det också så det känns helt otroligt från att knappt kunna gå utanför dörren!
Jag tar ej i rusdoser utan i lägre doser och har gjort så i några år.
För mig är det en bra medicin!
Citera
2017-07-25, 15:28
Medlem
Citat:

Vilken dos klippte du dosen på? Eller trappa du ner? Hoppas o tror du klarar detta
Citera
2017-07-25, 20:05
Medlem
KringExs avatar
Hej alla Lyricaälskare/torskar. Jag är säkert inte ensam om att ha kommit på denna kombo men jag tyckte att den var underbar så jag vill dela med mig.
Koka/brygg en stor kopp kaffe, lägg i önskad mängd Lyrica, drick och njut. Vänta 1-2 timmar och ta sedan önskan mängd Concerta/Ritalin (För mig räcker det med en 54 mg certa för jag är lite känslig mot concerta/ritalin)
Ni kommer att märka att när Ritan/Certan börja verka att man blir satans pratsugen och extremt glad! Lite likt amfetamin. Ruset blir lite lugnare än om man bara skulle ta Rita/Certa. (Måste ju bero på Lyrican) Jag tycker iaf att ruset var väldigt trevligt. Man vill prata med allt och alla och är man blyg så försvinner blygheten totalt

Väldigt trevligt!
Senast redigerad av KringEx 2017-07-25 kl. 20:08.
Citera
2017-07-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Vilken dos klippte du dosen på? Eller trappa du ner? Hoppas o tror du klarar detta

Trappat ner länge, värsta perioden i mitt liv, så gick bara från 50 till 0 :/
Citera
2017-07-26, 14:58
Medlem
Citat:
Trappat ner länge, värsta perioden i mitt liv, så gick bara från 50 till 0 :/

Blev de så illa fast den lilla dosen :/
Kände du samma besvär vid nedtrappning vid högre doser än mindre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in