2017-07-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vågar inte svara på det, det skulle kunna vara ett direkt utpekande eller så är det endast en beskrivning av hur han såg ut.

Som någon skrev i tråden, många var klädda i vit med pilotglasögon. Hade varit intressant om det vittnet hade delat med sig av sitt vittnesmål.

Lite intressant, det vittnesmålet ligger inte ute på Fallet Helena
Citera
2017-07-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danujska
Verkar vara lite oklarheter kring var de vek av efter bron. Enligt P4 Skaraborgs chatt så skriver de såhär: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479

Det borde alltså ha funnits en stig bakom fängelset som man kommer till genom att gå ner på cykelbanan som syns på bilden: https://minfil.org/TbQ6a9ccb7/ladda_ned.png
Vittnet har ju enligt mariestadstidningen sett Helena och mannen vikt av ner på den stig ner mot ekudden där man sedan hittar Helenas tillhörigheter ??? Stigen bakom fängelset och stigen mellan ekudden vägen och Helenas väg är ju två helt olika stigar som inte på nåt sätt sitter ihop . Och om vittnet menar att hon sett Helena vika ner till höger på ekuddenvägen , så är även det helt omöjligt att se från marieholmsbron
Citera
2017-07-25, 23:56
Medlem
Citat:
Aha, ok... där ser man.. alla vet nu, men ingen säger ett knyst.

Japp
Är de oskyldiga så är det något oerhört tragiskt som vi genomför nu.
Är de skyldiga så börjar pressen bli enorm och de vet att detta bara är slutet på början.
Citera
2017-07-25, 23:57
Medlem
Citat:
Aha, ok... där ser man.. alla vet nu, men ingen säger ett knyst.

Händer saker nu helt klart...
Citera
2017-07-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det finns ju en fotbollsplan bakom fängelset oxå. Har för mej att det var en liten gångväg/stig som gick där efter bron
Var ju ingen cykelbana där då inte på det sätt som det ser ut på bilden , mindre än tio år sedan som man gjorde i ordning o asfalterade osv
Citera
2017-07-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Att det skulle vara säkerställt sades alltså 2007, lr, och 2011 "ytterst osäkert", och idag mera åt säkerställt igen då?

Rörigt o märkligt. Man kan ju hoppas att något framkommit som gör att broobervationen blir mer trovärdig.
Ok, vet inte hur jag fick det till att det skulle ha varit sagt samma år, orkar inte fundera på det nu heller.
Grejen är i alla fall att han har sagt olika. Det är lite konfunderade.
Citera
2017-07-26, 00:50
Medlem
Kan ju hända att det kommer någon kommentar om KGM härsenare angående om han är "pilot" eller inte. Vi får se. Om någon vill skriva något och nyss skapat konto för det så dröjer det väl några dagar innan den eller de kan skriva något. Har för mig att det tar ungefär tre dagar innan ett nytt konto är fullt aktiverat och kan användas?
Citera
2017-07-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Vittnet har ju enligt mariestadstidningen sett Helena och mannen vikt av ner på den stig ner mot ekudden där man sedan hittar Helenas tillhörigheter ??? Stigen bakom fängelset och stigen mellan ekudden vägen och Helenas väg är ju två helt olika stigar som inte på nåt sätt sitter ihop . Och om vittnet menar att hon sett Helena vika ner till höger på ekuddenvägen , så är även det helt omöjligt att se från marieholmsbron

Finns svar i radioseriens chatt. Ang stigen bakom fängelset.
Senast redigerad av exsist 2017-07-26 kl. 09:39.
Citera
2017-07-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ok, har korrigerat!
Avvaktar med att lägga upp den infon. nu.
Men det kommer att ske inom en snar framtid för det finns inget som talar emot att KGM är "pilot", ALLT pekar på det och det är endast en tidsfråga innan det kommer att vara bekräftat här i tråden.

Ingen har kommit så nära ett konstaterande vem gm/pilot är i tråden tidigare. Bra jobbat.
Väntar spänt på de bekräftade uppgifterna. Hoppas det blir snart..
Citera
2017-07-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Inte bara LA som stängt sin FB, även systrarna! Luktar ju inte så lite misstänkt....

Jag vet att några upplever att de stänger sina FB som misstänkt - det gör inte jag. Jag hade gjort likadant om jag hade fått reda på att en tråd på flashback anger mig eller någon i min närhet som en misstänkt mördare. Även om det inte låg något i misstankarna. Det är ju inte så kul att veta att en massa människor snokar runt bland mina foton och vänner.
Citera
2017-07-26, 10:03
Medlem
Japp. Blod är tjockare än vatten! Är det någon som vet hur och om det går att ta reda på vilka bilar en person ägt under sin livstid? Finns det register på det? Tänker om man kan söka på ett namn och få upp alla bilar?
Citera
2017-07-26, 10:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Japp. Blod är tjockare än vatten! Är det någon som vet hur och om det går att ta reda på vilka bilar en person ägt under sin livstid? Finns det register på det? Tänker om man kan söka på ett namn och få upp alla bilar?

Det är väl Transportstyrelsen/Fordondregistret som gäller. Har för mig att det kostar en slant för att få reda på vem som ägde ett visst fordon vid en viss tid. Var aktuellt för mig för några år sedan. Det är nog bara att kontakta dom o fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in