2017-07-25, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej2017
Kan alla sluta vilja få henne att vara psykiskt sjuk? Förstår att man vill ha svar på varför hon är som hon är, men hon är bara ond, och jävligt pengakåt som hennes dotter sa. Hon nådde en punkt i sitt liv där hon trodde att hon kunde göra vadsomhelst och slippa undan, efter det att hon mördat sin man och pengarna rullade in.
Det sorgliga med det hela är att hennes medhjälpare i mordet på sin man, JJ, JB och DB slapp undan.
Alla? Det är väl övervägande fler som snarare tyckt hon beter sig som en personlighetsstörning om det så är NPS, APS eller mer renodlad psykopati som diskuterats.
Hennes dominanta drag - förutom uppenbart pengakåt - är väl manipulation, narcissism, empatistörd och grandiositet.
Senast redigerad av develi 2017-07-25 kl. 14:30.
Citera
2017-07-25, 14:29
Medlem
Kommer det att göras någon "Hollywoodfilm" om Johannas intressanta leverne och handel och vandel sedan?
Det vore helt obetalbart, om detta "Lowest Trash Drama" blev ordentligt skildrat för eftervärlden!
Och då tänker jag också på den "ingrediensen" i Johanna-soppan, att kärringen så länge klarade sig undan från att bli ingående granskad och straxt avslöjad.
UTAN något tjänstemannaansvar i landet (alltsedan Olof Palme härjade, i syfte att göra alla så lyckliga) blir det väl senare så, att alla klanterier runt JM kommer att sopas in under mattan?
Citera
2017-07-25, 15:20
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alla? Det är väl övervägande fler som snarare tyckt hon beter sig som en personlighetsstörning om det så är NPS, APS eller mer renodlad psykopati som diskuterats.
Hennes dominanta drag - förutom uppenbart pengakåt - är väl manipulation, narcissism, empatistörd och grandiositet.

+1 Jag håller verkligen med! Med en sjuk människa hade jag i alla fall haft medlidande, nu önskar jag istället att barnen ska slippa träffa henne. Just för att hon har alla dessa personlighetsstörningar och inte ens drar sig för att utnyttja sina egna barn. T.o.m hennes minderårige son vet att det är något allvarligt fel.

Att vi kallar henne tokig och sjuk är för att hennes beteende ar så till den grad avvikande.. En fruktansvärd rättegång med mord- och mordförsök på sina föräldrar förvandlade hon till en fars..
Citera
2017-07-25, 15:50
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Kan vi verkligen vara säkra på att de tre är medhjälpare i Akis mord? Det är för j*vligt om de blir anklagade, men inte får en chans till en rättegång..
Att Aki mördades tror jag absolut, vidare ljuger Johanna om var hon befann sig i förhållande till bryggan vid flera tillfällen. Sedan tror jag inte heller på att Aki bara skulle druckit en flaska utblandad sprit på vägen till Granliden.
Det kommer att bli det svåra i HR..
Förstår inte heller varför Aki frivilligt skulle välja att dricka alkohol på Granliden - en fest på tu man hand med JM utan reträttmöjlighet?
Kanske har avhandlats i tråden redan, ber om ursäkt isf
Senast redigerad av McMay 2017-07-25 kl. 15:51. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att JB hade fullmakt över JMs pengar visste jag inte. Det kan ju bli intressant...

Om det är på det viset så tyder jag det som att JM via JB skulle kunna
flytta runt pengar, då lär hon inte vara ofarlig.
Vissa knäskålar kanske går en osäker framtid till mötes
Citera
2017-07-25, 16:00
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är på det viset så tyder jag det som att JM via JB skulle kunna
flytta runt pengar, då lär hon inte vara ofarlig.
Vissa knäskålar kanske går en osäker framtid till mötes
...eller kanske ett led i polisens spaningstaktik - follow the money...🤔
Citera
2017-07-25, 16:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Förstår inte heller varför Aki frivilligt skulle välja att dricka alkohol på Granliden - en fest på tu man hand med JM utan reträttmöjlighet?
Kanske har avhandlats i tråden redan, ber om ursäkt isf

Nu har jag inte följt tråden på ett tag. Men enligt FUP skulle Aki blandat till en flaska läsk och sprit i en flaska som han hade druckit i bilen. Därför var det Johanna som körde.. Det tror jag inte mycket på.

Att han medvetet skulle valt att hälla i sig sprit så han inte kunde köra när hans familj säger att han absolut inte ville vara på Granliden. Han kom till Eskilstuna dagen innan (om jag inte minns fel), det gick ju lika bra för honom att träffa barnen där. För det var ju det som var meningen med besöket även om Johanna försöker göra det till en födelsedagsfest för Aki..

Jag tror inte han var kapabel att köra alls, det har spekulera om olika droger i tråden, problemet är att det togs en (omfattande?) drogtest vid den andra obduktionen.
Senast redigerad av why123 2017-07-25 kl. 16:10. Anledning: .
Citera
2017-07-25, 16:13
Medlem
McMays avatar
Citat:
Nu har jag inte följt tråden på ett tag. Men enligt FUP skulle Aki blandat till en flaska läsk och sprit i en flaska som han hade druckit i bilen. Därför var det Johanna som körde.. Det tror jag inte mycket på.

Att han medvetet skulle valt att hälla i sig sprit så han inte kunde köra när hans familj säger att han absolut inte ville vara på Granliden. Han kom till Eskilstuna dagen innan (om jag inte minns fel), det gick ju lika bra för honom att träffa barnen där. För det var ju det som var meningen med besöket även om Johanna försöker göra det till en födelsedagsfest för Aki..

Jag tror inte han var kapabel att köra alls, det har spekulera om olika droger i tråden, problemet är att det togs en (omfattande?) drogtest vid den andra obduktionen.
Tack. Ja, då är han ju förmodligen "sänkt" av en hemmagjord cocktail o satt ur spel redan innan de kom fram till stugan
Citera
2017-07-25, 16:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Tack. Ja, då är han ju förmodligen "sänkt" av en hemmagjord cocktail o satt ur spel redan innan de kom fram till stugan

Hmm, det är den cocktailen som skribenterna i tråden letar efter. Någon som inte visar sig vid prov? Jag är helt värdelös på vad det kan vara.. Kan det möjligen vara en trasa med någon typ av lösningsmedel?

Om Johanna kör så skulle någon i bilen kunna hålla honom nersövd,.är det möjligt? Det skulle i så fall kunna stämma både på kvävning och drunkning.
Citera
2017-07-25, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
+1 Jag håller verkligen med! Med en sjuk människa hade jag i alla fall haft medlidande, nu önskar jag istället att barnen ska slippa träffa henne. Just för att hon har alla dessa personlighetsstörningar och inte ens drar sig för att utnyttja sina egna barn. T.o.m hennes minderårige son vet att det är något allvarligt fel.

Att vi kallar henne tokig och sjuk är för att hennes beteende ar så till den grad avvikande.. En fruktansvärd rättegång med mord- och mordförsök på sina föräldrar förvandlade hon till en fars..
Det gör det hela mycket obehagligt iom att hon är fullt medveten om vad hon sysslat med. Ja, detta beteende är stört, icke normalt, avvikande och det är besvärligt ordmässigt sett via talspråk och uttryck versus medicinsk terminologi - för visst är det samtidigt både sjukt och rubbat just för att det är ondskefullt.
Det är minst lika allvarligt... för att inte tala om farligt.
Citera
2017-07-25, 16:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... Nu hade det varit väldigt intressant med mer besked kring störning. För normal lär hon inte vara..

Visst hade det varit trevligt att få läsa hela deras utlåtande men som vanligt kommer vi bara att få läsa deras slutsats att Johanna och Mohammed inte är så störda att de behöver rättspsykiatrisk vård.

Att båda är skeva i skallen råder det inget tvivel om men hur skeva lär vi aldrig få veta.
Citera
2017-07-25, 17:05
Medlem
Såpass grymt och flera personer som utsattes att mamman till henne överlevde var rena turen .undrar just hur det skulle gått med bevisning om hon inte överlevt , jag tycker det är utstuderat och samtidigt fittigt hoppa på sovande människor , det man hört av henne så verkar hon kallsinnig och enbart pengar kuk i huvudet . klart de ska ha fängelse .fast jag tror killen skulle sen ha mördat henne utomlands om allt gått som de planerat -
Dom blir det i början av Augusti ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in