2017-07-22, 13:45
Medlem
gotets avatar
Har varit svag för varulvsfilmer sedan "the wolfman" filmen skrämde livet ur mig som barn
och tänkte att vi här skulle ge varandra tips om filmer på temat, vilka som är era favoriter respektive
lågvattenmärken. Gör en rivstart med en massiv video som visar en hel uppsjö mer eller mindre
okända varulvsfilmer:

https://www.youtube.com/watch?v=7X6tjTeckBU&t

Håll tillgodo och posta gärna länkar till fulla filmer osv.
Citera
2017-07-22, 14:00
Medlem
Gregor-Samsas avatar
En amerikansk varulv i London är en favorit... sedan vet jag inte om Underworld-rullarna gills men där är det kanske mer Beckinsale i trikå än lycanerna som lockar....
Citera
2017-07-22, 14:09
Medlem
gotets avatar
Aha nice! Den andra underworld filmen har jag för mig var bäst så dom gäller absolut. Bad Moon är den bästa jag någonsin sett.
Citera
2017-07-22, 14:43
Medlem
Turbomachines avatar
Wolfcop är en härlig b-action/skräck.
Citera
2017-07-22, 14:55
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Bad Moon blir aftonens feature... hustrun kommer att bli prillig av glädje
Citera
2017-07-22, 15:25
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Bad Moon blir aftonens feature... hustrun kommer att bli prillig av glädje

Den är riktigt bra! Elakt och brutalt våld, mysig atmosfär och likeable karaktärer.

Annars är ju såklart An American Werewolf in London den bästa varulvsfilmen genom tiderna, odiskutabelt. Helt sinnessjukt att John Landis lyckades mixa skräck, komedi och framförallt tragedi på ett så perfekt sätt.

För att nämna en lite små-obskyr varulvsfilm så slår jag ett slag för Howling V. Väldigt creepy!
Citera
2017-07-22, 15:51
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
För att nämna en lite små-obskyr varulvsfilm så slår jag ett slag för Howling V. Väldigt creepy!

Har sett de tre första howling filmerna för en massa år sen. Ger nog den en chans ikväll.
Citera
2017-07-22, 17:07
Medlem
gotets avatar
Härligt att se att det finns likasinnade! Och bra filmer ni snackar om förutom howling 2 och 3 dom är mer åt "så dålig så dom är bra" hållet.

Kan tipsa själv om love bite och late phases. Båda presenteras fint i videon jag länkade för övrigt.
The feeding är också en okänd pärla
Citera
2017-07-22, 17:22
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Wolfcop är en härlig b-action/skräck.

Jag kan bara hålla med, WolfCop (2014) är en sjukt härlig film! Jag ser fram emot uppföljaren som är på gång.
Citera
2017-07-22, 20:54
Medlem
Kebabfysikers avatar
Van Helsing
Citera
2017-07-22, 21:00
Medlem
Black.Lipss avatar
Ginger Snaps är nog en av de varulvsfilmer jag uppskattar mest. Men, det är en genre jag inte är särskilt bevandrad inom.
Är det någon som sett uppföljaren till Ginger Snaps och kan ge ett kort omdöme?
Citera
2017-07-23, 11:43
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ginger Snaps är nog en av de varulvsfilmer jag uppskattar mest. Men, det är en genre jag inte är särskilt bevandrad inom.
Är det någon som sett uppföljaren till Ginger Snaps och kan ge ett kort omdöme?

Uppföljaren är riktigt bra i min mening. Den tredje är dock av lite lägre kvalitet.

Skall komma en film som heter wolfhouse som jag tror kan vara riktigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in