2017-07-12, 23:05
Medlem
På kort sikt så tror jag att Chaincoin kommer gå upp mer. Skulle dock avvakta tills nästa dipp innan jag klev in om jag skulle gjort det idag, bör investeras i med högsta försiktighet.
Mvh
Citera
2017-07-13, 02:54
Medlem
Här är ett par med stor potential;

"Pillar tokens"
Hade pre-pre förköp idag som sålde slut på 40 min. Den officiella ICO-release är på lördag kl.09.00. (Och ja, jag lyckades köpa in mig idag )
Fick följande mejl från Pillar teamet en timme efter dagens förköp;

"Thank you so much for your interest in our project. We are amazed that our smart contract collected the full $4 million in less than 40 minutes. We were blown away and humbled by this show of support.

PLEASE STOP TRYING TO BUY.

The presale is over. If you didn't get in, we're sorry. We added another $3 million to the presale and it sold out immediately - we were not expecting any of this.
"

"Litecoin"
Som andra skriver så håller inte bitcoin i längden av många olika orsaker och här är eventuellt ersättaren, vilket den kommande prisökningen kommer att indikera.

"Skycoin"
Skycoin kommer att vara den föredragna valutan för en stor marknad på "darknet" de kommande åren vilket kommer leda till en stegvis explosionsvärdeökning i framtiden. Köp och håll i nått år. Will be worth it.
www.skycoin.net

"TenX PAY" samt "Monaco"
VISA-kort kopplat direkt till kryptovaluta

Sen ett grovt wildcard, men som jag tror kan ha grym potential med rätt marknadsföring;
"True flip
"True Flip is the first international anonymous lottery based on the blockchain technology with one-second payouts and 100% open source code."

Har en handfull till med kommande ICO:s med grym potential, men får vänta med att avslöja allt.
Citera
2017-07-13, 06:11
Medlem
Kolla in NEO, tidigare Antshares, Kinas svar på Ethereum.

De slutför rebrandingen nu i Juli för att mer tilltala utländska investerare, många design-förslag hittils, till exempel denna:
https://postimg.org/image/dtwau07cx/

Eftersom den mesta informationen är på kinesiska, har community samlat information på denna sida:
http://neo-blockchain.info/

Finns på Bittrex och listas på Binance imorgon.
Citera
2017-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mssaa
Kolla in NEO, tidigare Antshares, Kinas svar på Ethereum.

De slutför rebrandingen nu i Juli för att mer tilltala utländska investerare, många design-förslag hittils, till exempel denna:
https://postimg.org/image/dtwau07cx/

Eftersom den mesta informationen är på kinesiska, har community samlat information på denna sida:
http://neo-blockchain.info/

Finns på Bittrex och listas på Binance imorgon.

NEO verkar ha grym potential! "Utdelning" på AntCoins/NeoCoins är ju heller inte helt fel. Kan mycket väl göra en Ethereum-resa.
Citera
2017-07-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapiChulo7
Här är ett par med stor potential;

"TenX PAY" samt "Monaco"
VISA-kort kopplat direkt till kryptovaluta

Får hoppas dom kan rulla ut ETH/DASH/LiteCoin och fler tokens/coins här framöver. Gillar att det är ett vanligt debitkort som även funkar i vanliga bankomater. Det verkligt coola med denna tjänst kommer då dom lanserar COMIT! 0.5% av omsättningen tillbaka till tokenägare kan ju visa sig vara en guldgruva om användningen av kortet tar fart. 0.1% direkt tillbaka till kortägaren dessutom.

"COMIT is a protocol where every blockchain is connected. It is an off-chain transaction protocol that allows the blockchain ecosystem to scale even further and be more inclusive."
Citera
2017-07-17, 21:33
Medlem
Tog för en kort stund och kikade in RootProject.

Ang. modellen är jag inte helt 100, men det verkar ha fått igång ett ganska bra community på kort tid (10 dagar). PreICO:n stänger snart, så ville bara dela med mig om någon annan är intresserad (har själv lagt in 1 ETH för att se vart valutan kan gå).

Valutan bygger iaf på att goda gärningar i världen ska belönas, och att försöka dra folk ur slummen. Då jag tycker att själva ämnet är högaktuellt så tror jag det finns chans att den kommer synas i tidningar framöver (om de lyckas något sånär), vilket gör att marknadsföringen kan bli grym och locka in fler till "coinet", oavsett hur bra själva coinet är.

Om ni inte vill investera något, men fortf. är intresserade i valutan kan man fortf. få coins (ca 1.5k) om man joinar deras slack innan de har 3000 användare (de har ca 700 just nu)
http://rootproject.herokuapp.com/
Citera
2017-07-18, 01:03
Medlem
DigiFlaxs avatar
Många verkar investera i random obskyra cryptovalutor utan att ha en aning om vad det är de investerar i. Analysera och förstå alltid fundamenten innan ni går in. Kan man inte läsa och förstå ett white paper så gör man säkrast i att hålla sig till topp 10 på market cap. Behövs en reality check i denna tråden.
Citera
2017-07-18, 15:26
Medlem
Disclaimer: Jag har investerat i alla de nämna

WAVES kan göra en ETH resa nästa år. Svårt att misslyckas med så mycket pengar de har tillgång till från deras ICO, marknadsföringen som förmodligen kommer ske när deras DEX når v1.0 kommer definitivt öka priset.

ETH, har bra potential men inget bra investeringsläge just nu.

BTC/Forkad-BTC, kommer troligtvis fortsätta öka i värde.

STEEM. Stor potential, tänk om de får riktigt video stöd och flera youtubare går över dit, kanske tom amatörer inom porrbranchen.

Alla de övre har redan en fungerande product (men inte helt klar vilket gör att investeringsläget fortfarande är Bra) och ett par år/månader utveckling på nacken. Detta är något jag kollar på när jag vill investera i "säkra" tokens/valutor.

Monero. Bra utvecklare bakom sig och stor efterfråga på anonymitet.

De nyare kan ha högre roi potential, men är mycket mer osäkra. Några som jag tycker är intressanta (till dagspriset):
SNT
Humaniq
chronobank
wetrust
BAT

De jag håller på att undersöka är TKN, MCO och Tenx. Tror många vill få ut sina investeringar inom detta med så lite avgifter som möjligt.
Citera
2017-07-21, 08:01
Medlem
Titta på NEO också. Rebrand från Antshares sker den 24e. Denna kommer att skjuta i höjden.
Citera
2017-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
Titta på NEO också. Rebrand från Antshares sker den 24e. Denna kommer att skjuta i höjden.
Tycker också den är intressant.

En annan jag kikar rätt mycket på nu är IOTA.

Mina favoriter just nu: Ethereum, Factom, Monero, Ripple, IOTA, Ardor och NEO
Citera
2017-07-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Tycker också den är intressant.

En annan jag kikar rätt mycket på nu är IOTA.

Mina favoriter just nu: Ethereum, Factom, Monero, Ripple, IOTA, Ardor och NEO

Dumpa ripple.... Kontrolleras helt och hållet av en bankkartell.
Citera
2017-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
Dumpa ripple.... Kontrolleras helt och hållet av en bankkartell.

Ja, av dom jag nämnde är Monero egentligen den enda som inte är någon regerings bitch, och som vill bli en del av systemet. Ska jag dumpa de andra också då? Nej, tack. Massadoption är inte bara DNM.

Nej. Haft Ripple sedan 2013 och jag har inga planer på att sälja än.

Tack men vill inte ha tips om vad jag ska köpa/sälja. Det valet gör jag själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in