2017-07-22, 19:21
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Bodde han verkligen ihop med den mördade kvinnan? Hustrun? Hade hon berättat om vräkningen? Eller på väg att flytta från honom?

Det är ju det ingen vet ännu utan alla spekulerar och "spånar" hej vilt. Tänk på att du befinner dig på Flashback så det som sägs (även från min sida) är vilda egna antaganden. Det vi vet är att de var gifta och hade tre barn ihop. Allt annat är ovisst ännu så länge även om det finns de som hävdar deras rätt till sanningen och vilken moral som är rätt.
Citera
2017-07-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det är ju det ingen vet ännu utan alla spekulerar och "spånar" hej vilt. Tänk på att du befinner dig på Flashback så det som sägs (även från min sida) är vilda egna antaganden. Det vi vet är att de var gifta och hade tre barn ihop. Allt annat är ovisst ännu så länge även om det finns de som hävdar deras rätt till sanningen och vilken moral som är rätt.

På hitta.se så bor (bodde) dom tillsammans. Så nu kan du sluta spekulera och spåna om det. Dessutom var dom gifta. Eller bodde han nån annanstans där han betalade hyra, elller inte betalade hyran. Tro vad du vill, jag också.
Senast redigerad av werdo 2017-07-22 kl. 19:30.
Citera
2017-07-22, 19:25
Medlem
Några tankar och reflektioner:
1. Efterlysningen. Bilden är från 2002. Har polisen tillgång till en sån bild, kan det vara att mannen tog sig till Polen och sökte någon form av asyl. Polisen har även mannens fingeravtryck. Om det inte är så att han gjorde sig skyldig till brott och polisen har honom i sina register.
2. Efterlysningen är från 2012. Hans första barn är då 3 år och samma år kommer mamman/de (?) till Sverige.
Hans senast kända adress är samma by som kvinnan kommer ifrån. För att hon ska få underhåll för barnet så måste han vara oanträffbar, därav efterlysningen. Det är sociala myndigheter i Polen som efterlyser honom och tar polisen till hjälp. Kan vara så att familjen lever tillsammans men officiellt är pappan borta, tills polska myndigheterna tröttnar på fusk och börjar jaga den frånvarande pappan.
3. Det kanske brinner lite i knutarna för familjen, soc./polisen har koll på en liten by ute i ingenstans. Hon är från ett EU land, dock inte han.
Sverige är både nära och tillräckligt godtrogen att det ger möjligheter till nytt liv.
4. Hon börjar jobba...som städerska (?) för att kunna få personnummer och status "bosatt i Sverige". Det är hon som bär det tunga lasset, men utåt är familjen lycklig. Hon har lämnat Polen för "ett bättre liv" och det måste levas upp till. Senaste jobbade hon (svart?) som hårfrisörska, hemma vid sitt köksbord. Han jobbade på fm i någon firma och sedan, till sena kvällar "privat" dvs svart?

Dessvärre tror jag att hon visste mycket väl hur deras situation såg ut, men börjar man ett nytt liv, då ska det vara fint och tjusigt.
Det skulle inte förvåna mig att det var hon som hade koll på allt och ställde maken inför vräkningsfaktum och det brast för honom.
Senast redigerad av Katta30 2017-07-22 kl. 19:32. Anledning: Fel formulering
Citera
2017-07-22, 19:29
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
På hitta.se så bor (bodde) dom tillsammans. Så nu kan du sluta spekulera och spåna om det. Dessutom var dom gifta.

Så du kan bekräfta att de bodde ihop som ett gift par och han inte hade ett boende på annan ort eller tillfälligt hos vänner och bekanta?
Citera
2017-07-22, 19:31
Medlem
Citat:
Så du kan bekräfta att de bodde ihop som ett gift par och han inte hade ett boende på annan ort eller tillfälligt hos vänner och bekanta?

Ja. Det kan jag.
Citera
2017-07-22, 19:32
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katta30
Några tankar och reflektioner:
1. Efterlysningen. Bilden är från 2002. Har polisen tillgång till en sån bild, kan det vara att mannen tog sig till Polen och sökte någon form av asyl. Polisen har även mannens fingeravtryck. Om det inte är så att han gjorde sig skyldig till brott och polisen har honom i sina register.
2. Efterlysningen är från 2012. Hans första barn är då 3 år och samma år kommer mamman/de (?) till Sverige.
Hans senast kända adress är samma by som kvinnan kommer ifrån. För att hon ska få underhåll för barnet så måste han vara oanträffbar, därav efterlysningen. Det är sociala myndigheter i Polen som efterlyser honom och tar polisen till hjälp. Kan vara så att familjen lever tillsammans men officiellt är pappan borta, tills polska myndigheterna tröttnar på fusk och börjar jaga den frånvarande pappan.
3. Det kanske brinner lite i knutarna för familjen, soc./polisen har koll på en liten by ute i ingenstans. Hon är från ett EU land, dock inte han.
Sverige är både nära och tillräckligt godtrogen att det ger möjligheter till nytt liv.
4. Hon börjar jobba...som städerska (?) för att kunna få personnummer och status "bosatt i Sverige". Det är hon som bär det tunga lasset, men utåt är familjen lycklig. Hon har lämnat Polen för "ett bättre liv" och det måste levas upp till. Senaste jobbade hon (svart?) som hårfrisörska, hemma vid sitt köksbord. Han jobbade på fm i någon firma och sedan, till sena kvällar "privat" dvs svart?

Dessvärre tror jag att hon visste mycket väl hur deras situation såg ut, men börjar man ett nytt liv, då ska det vara fint och tjusigt.
Det skulle inte förvåna mig att det är hon som hade koll på allt och ställde maken inför vräkningsfaktum och det brast för honom.

En bra och intressant analys!
Citera
2017-07-22, 19:33
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ja. Det kan jag.

Ok. Bekräfta det med ett underlag. Eller skall jag helt enkelt tro att det du säger är helt sant.
Citera
2017-07-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ok. Bekräfta det med ett underlag. Eller skall jag helt enkelt tro att det du säger är helt sant.

Han är 51 år gammal och arbetade, enligt en kamrat, med klinkers och golv. Han ska ha jobbat hårt, dag ut och dag in.
Hans hem ligger i Angered, där han bott med sin fru och deras tre barn som ingen ännu hade fyllt tio år. Grannar och bekanta har berättat hur de sett barnen leka ute på gården och att mamman alltid hade en dörr öppen. http://www.expressen.se/gt/familjen-mordades-pappan-kan-haktas/

Men sånt fattar man utan att läsa tidningen. Men du säger väl nu att dom kan separerat förra veckan och grannarna visste inte det...
Senast redigerad av werdo 2017-07-22 kl. 19:38.
Citera
2017-07-22, 19:38
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Han är 51 år gammal och arbetade, enligt en kamrat, med klinkers och golv. Han ska ha jobbat hårt, dag ut och dag in.
Hans hem ligger i Angered, där han bott med sin fru och deras tre barn som ingen ännu hade fyllt tio år. Grannar och bekanta har berättat hur de sett barnen leka ute på gården och att mamman alltid hade en dörr öppen. http://www.expressen.se/gt/familjen-mordades-pappan-kan-haktas/

Men sånt fattar man utan att läsa tidningen.

Det är ingen bekräftelse men jag tror på det du skriver. Då har vi det bakom oss, tack.

Jag är för gammal för att tro på allt som skrivs i tidningen så det biter inte riktigt. Men det andra verkar sannolikt.
Senast redigerad av kermith 2017-07-22 kl. 19:42.
Citera
2017-07-22, 19:55
Medlem
Vad händer nu efter häktningen. Finns det tidsramar att hålla sig till framöver. Eller hur fungerar det? Något oinsatt i hur rättssystemet fungerar.
Citera
2017-07-22, 19:57
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Det är ingen bekräftelse men jag tror på det du skriver. Då har vi det bakom oss, tack.

Jag är för gammal för att tro på allt som skrivs i tidningen så det biter inte riktigt. Men det andra verkar sannolikt.

Dom bodde TILLSAMMANS i lägenheten. Är vän med hans kusin som bor granne med dom.
Citera
2017-07-22, 20:00
Medlem
Citat:
Behöver inte vara så heller. Eftersom Safet är muslim har han kunnat utöva sin rätt till fler frugor samtidigt. Så det kanske inte ens handlar om fd. fruar utan helt naturligt ett par stycken nuvarande.
Men jisses har aldrig någonsin hört talas om att en bosnisk muslim här flera fruar. Du är ju helt ute och cyklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in