2017-07-22, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Patrik kanske var ledsen just för att han skulle hem. Visst, mamman har väl uttalat sig om att Patrik ville hem, och det ville han kanske, men vi vet inte detta. Ingen här har kunnat höra deras eventuella samtal.

Patrik ska ha mått dåligt, enligt mamman, helgen innan han skulle åka hem, om jag minns rätt. Han kanske mådde dåligt för att han skulle åka hem. Han hade väl sina musikkompisar i Falun?

Terminen var slut och han skulle tillbringa sommaren hemma i Skåne med familjen och antagligen inte träffa sina musikkompisar. Men förhoppningsvis har han även ett umgänge med kompisar i Skåne. Någon som vet hur är det med det?

Ibland verkar det dock som om föräldrarna talar för honom, lägger orden i hans mun, och att Patriks eventuella vilja nonchaleras av föräldrarna som nästan omyndigförklarar honom.
Precis, det här är en otroligt viktig aspekt. Jag tror inte Patrik egentligen ville hém och därför dumpade han sitt bagage och drog till nån
Citera
2017-07-22, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
A"A.F" verkar inte ha lagt ut någon ny karta.
Den nya, utan siffror finns kvar!
Varken, "Rutan", hennes karta eller ens länken till kartan finns kvar!
"Rutan" är nog FÖR omtyckt!
Konkurrensen om publikens gunst har blivit allt mer märkbar!
Inte många i sekten tål, att just "DE" inte vann!

Vad jag hört skickade hon kartorna direkt till admin så de kunde lägga ut dem. Det är ju bara dom som kan göra inlägg. Vad admin väljer att göra med de nya kartorna återstår väl att se...
Citera
2017-07-22, 04:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash
Vad jag hört skickade hon kartorna direkt till admin så de kunde lägga ut dem. Det är ju bara dom som kan göra inlägg. Vad admin väljer att göra med de nya kartorna återstår väl att se...

Som tack fick stackars "Rutan" åka arse*kana ut ur sekten?
VAD hade hon skrivit i kartorna, eftersom det väckte ont blod? Kanske skrev hon någon träffande kommentar till den "admin" , som fick kartorna...
Nu är det 12 "admin" igen!
Plocka hit "lilla Rutan" så får hon se, att det GÅR utmärkt, att hålla sams i en grupp utan, att det är en sekt! "Jaha! Alla accepteras för sina åsikter och spekulationer!" Så kan hon reagera!
Hälsa även de nya kartorna välkomna! Här finns det många, som kan lägga upp bilder på olika "bilduppladdningssidor!"
Hon är välkommen även utan kartor!
Gör henne till "admin" i Din grupp!
Citera
2017-07-22, 06:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Patrik kanske var ledsen just för att han skulle hem. Visst, mamman har väl uttalat sig om att Patrik ville hem, och det ville han kanske, men vi vet inte detta. Ingen här har kunnat höra deras eventuella samtal.

Patrik ska ha mått dåligt, enligt mamman, helgen innan han skulle åka hem, om jag minns rätt. Han kanske mådde dåligt för att han skulle åka hem. Han hade väl sina musikkompisar i Falun?

Terminen var slut och han skulle tillbringa sommaren hemma i Skåne med familjen och antagligen inte träffa sina musikkompisar. Men förhoppningsvis har han även ett umgänge med kompisar i Skåne. Någon som vet hur är det med det?

Ibland verkar det dock som om föräldrarna talar för honom, lägger orden i hans mun, och att Patriks eventuella vilja nonchaleras av föräldrarna som nästan omyndigförklarar honom.

Bra aspekt av det vi vet. Viktig iakttagelse.
Mamman förstår inte hur dåligt Patrik mår för då hade de (föräldrarna) slängt sig i bilen för att hämta honom. Men varför då denna täta telefonkontakt hela tiden, han skulle dessutom höra av sig när han satt på nästa tåg.
Jag skulle själv känna mig förföljd av mina egna föräldrar. Känns lite som de kränker hans personliga integritet samt har en för mig onaturlig kontroll över en vuxen son.
Citera
2017-07-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra aspekt av det vi vet. Viktig iakttagelse.
Mamman förstår inte hur dåligt Patrik mår för då hade de (föräldrarna) slängt sig i bilen för att hämta honom. Men varför då denna täta telefonkontakt hela tiden, han skulle dessutom höra av sig när han satt på nästa tåg.
Jag skulle själv känna mig förföljd av mina egna föräldrar. Känns lite som de kränker hans personliga integritet samt har en för mig onaturlig kontroll över en vuxen son.

Håller med, verkar som mamma fullkomligt styr denna stackare, " ring när du gått på tåget" hallå grabben är 22 år, tror ej ett jota på att han har en psykos, är det någon annan än mamma och pappa som uttalat något om detta, jag kan ha missat men har någon klasskamrat sagt något om hans mående innan han åkte från Falun.
Pappa säger han har aldrig hållit sig borta tidigare, MEN nu är det inte otroligt att han håller sig borta självmant.
Den här HP gruppen, har ej kollat där men menar ni på fullt allvar att föräldrarna sitter och skriver, plockar bort kommentarer/folk, helt jävla otroligt deras son har försvunnit och de sitter på facebook .

Absolut man reagerar olika som förälder helt klart , mitt barn har försvunnit med psykos, och jag har fullt upp med att fixa för en student fest, mellan varven så sitter jag på facebook.
Nej nej något märkligt är det.
Citera
2017-07-22, 08:36
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash
Fick just veta att den berömde "rutan" AF blivit blockerad även hon nu av admin. Detta efter att hon gjort nya, mer exakta och bra kartor med rutnät med tydliga siffror.
What the f...??? Hon har i och för sig svarar vettigt på frågor som sektmedlemmar ställt i olika trådar. Förmodligen blev det för mycket för de överordnade när hon till råga på allt ordnat med nya, utomordentliga kartor.

Vad har Hitta Patrik för syfte egentligen? Förutom att målet är att han skall komma hem?
Klubb för inbördes beundran konstaterades tidigt, sektmentalitet kom strax efter. Att blockera människor som ses som hot känns som någon ideologisk eliminering.
Finns det någon som kommer med något vettigt kvar i gruppen nu när AF rök?

Många ifrågasätter att Patrik pratade med sin mamma under hela tågresan. En ensam kille på annan ort som mår väldigt dåligt tyr sig till den man litar mest på. De allra flesta har en känslomässigt stark relation till sin mamma, jag tycker inte att det är konstigt alls. Att föräldrarna inte hämtade honom själva i Falun kan bero på att de inte har tidigare erfarenhet av psykisk ohälsa. De kanske inte ens tänkte tanken. Hade de frågat Patrik så kanske han hade velat bli hämtad hellre än att åka tåg.
Citera
2017-07-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Eller så har pappan tagit till sig den teorin, för att den är lättare att bära, än tanken om att sonen har avlidit..
Ja, min tanke med förutom självmord, är att han håller sig undan frivilligt. Är själv med i Missing People och brukar söka efter personer försvunna i mitt område. Jag vet av erfarenhet att om Patrik har en depression och psykos, så hade polisen och Missing People snabbt varit ute och letat. Däremot letar varken polis eller MPS efter personer som frivilligt håller sig undan

Och efter en sådan uthängning på nätet är det stor risk att Patrik aldrig någonsin vill höra av sig till sina föräldrar igen
Citera
2017-07-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
What the f...??? Hon har i och för sig svarar vettigt på frågor som sektmedlemmar ställt i olika trådar. Förmodligen blev det för mycket för de överordnade när hon till råga på allt ordnat med nya, utomordentliga kartor.

Vad har Hitta Patrik för syfte egentligen? Förutom att målet är att han skall komma hem?
Klubb för inbördes beundran konstaterades tidigt, sektmentalitet kom strax efter. Att blockera människor som ses som hot känns som någon ideologisk eliminering.
Finns det någon som kommer med något vettigt kvar i gruppen nu när AF rök?

Många ifrågasätter att Patrik pratade med sin mamma under hela tågresan. En ensam kille på annan ort som mår väldigt dåligt tyr sig till den man litar mest på. De allra flesta har en känslomässigt stark relation till sin mamma, jag tycker inte att det är konstigt alls. Att föräldrarna inte hämtade honom själva i Falun kan bero på att de inte har tidigare erfarenhet av psykisk ohälsa. De kanske inte ens tänkte tanken. Hade de frågat Patrik så kanske han hade velat bli hämtad hellre än att åka tåg.

Gruppen fyller ingen funktion, annat att den har svärtat ner Patrik som person. Frågade gruppen om det var lagligt att hänga ut en person så. Till svar fick jag att polis och alla var underrättade om gruppen, så allt var i sin ordning

Man vet inte vad som är sant i den här röran
Citera
2017-07-22, 09:16
Medlem
Citat:

Patrik hade sökt sommarjobb i Falun,,detta har en säker källa talat om
Citera
2017-07-22, 09:26
Medlem
Alltså, varför söker man i Hällabrottet? Det ger mig skavsår i hjärnan. Har de hittat nåt som tyder på att han kan vara där? För det känns inte logiskt, på nåt sätt.

Om P valde att lämna tåget för att ta livet av sig, varför skulle han då gå ca en mil på småvägar för att irra sig bort till Hällabrottet?

Om han bara vill av tåget och komma bort, hur fasen hittade han ens dit? Även om det bara är en mil bort är det liksom inte raka vägen dit från stationen, det krävs några aktiva vägval.
Citera
2017-07-22, 09:46
Medlem
Citat:

Precis, och vi får inte glömma att Patrik faktiskt inte haft en chans att uttala sig. Allt är bara ett hopkok av föräldrarnas uppgifter, olika spekulationer och teorier. Varför är brodern och vännerna så tysta? Jag har min egen teori om varför Patrik verkar så skör men den törs jag knappt yppa. Får lite Brooke Shields vs sin mamma-vibbar. Eller varför inte Joe Jackson? Enough said 🤔
Citera
2017-07-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Alltså, varför söker man i Hällabrottet? Det ger mig skavsår i hjärnan. Har de hittat nåt som tyder på att han kan vara där? För det känns inte logiskt, på nåt sätt.

Om P valde att lämna tåget för att ta livet av sig, varför skulle han då gå ca en mil på småvägar för att irra sig bort till Hällabrottet?

Om han bara vill av tåget och komma bort, hur fasen hittade han ens dit? Även om det bara är en mil bort är det liksom inte raka vägen dit från stationen, det krävs några aktiva vägval.
Finns ingen logik alls. Om de nu gjort nåt fynd som pekar mot Hällabrottet så borde de ju gå ut med det för då skulle folk vallfärda dit så Patrik får komma hem. Nej, tror verkligen inte han finns där baserat på den info som gått ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in