2017-07-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Uppdaterade bara med något mer namn.

Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Av flera anledningar. Det var många personer i dessa gäng och dom syntes alltid ute och på många platser i staden. Kan ha sett något med andra ord.

Det fanns dom som saknade "spärrar" till den mån att helt skyldiga personer blev brutalt misshandlade. Allt från barn till ungdomars föräldrar.

Det användes narkotika i stora delar av grupperna.

Man har alltid varit väldigt slutna och inte gillat frågor varken inifrån eller utifrån om HA.
I grupp 4 pratar man inte med polisen även om man skulle veta något kring HA.

Och som bekant, fallet är inte efter 25 år löst, då faller det sig väl kanske lite naturligt att söka info där man har visat att man inte gillar frågor kring HA och där man visar att man inte pratar med polis oavsett vad.

Såg sen att du lagt till nåt namn.

Ok. Då förstår jag hur du tänker.
Citera
2017-07-21, 16:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mer och mer intressanta uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag fick pm for en stund sedan fran den person som gav mig info om Man 1, som jag postade tidigarr. Jag fick da inget namn, men nu skriver personen att uppgifterna gallde den nu namnde KGM. Sa den s k Man 1 som jag lade ut info om ska alltsa galla KGM.

Här framkommer mer och mer intressanta uppgifter. Om sedan dessa skulle stämma vet jag förstås inte men är helt klart intressant.
Citera
2017-07-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag sitter daligt till just nu, men testa att soka pa Man 1 eller ga in och kolla mina tidigare inlagg. Hittar du det inte kan jag kolla i kvall.
Hoppsan!! Det här blev ju riktigt spännande kommer mycket väl ihåg det inlägget.
Citera
2017-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lite mer info:

1990 bodde KGM på Kyrkogatan 4 i Mariestad.
1991-08-08 flyttade han (ensam?) till Ladukärrsvägen 31 där han bor kvar än i dag.

2002-08-13 flyttar KGM's nuvarande sambo LA till Ladukärrsvägen.

Den sambon/flickvännen som ev. bodde tillsammans med KGM sommaren -92 är fortfarande okänd.
Är det någon som vet vem hon är? enligt uppgift kände Helena henne.
Tack för infon! Nej håller på och jobbar på det! Har slängt ut lite frågor till vänner.
Citera
2017-07-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Vet du någon som var det?
Nej jag känner ingen i Mariestad men fick för mig jag läst att pilot varit sjukskriven men det kanske varit felläsning av mig .
men eftersom jag själv var ute på 90-talet så finns det vissa saker man känner igen vissa personligheter och mentaliteter som finns i alla småstäder och vad och vilka man som tjej kan råka ut för en nattt på stan
Citera
2017-07-21, 17:15
Medlem
Vem var det som kunde få fram vart någon bodde 92? Har eventuellt ett namn. Jag upprepar eventuellt
Citera
2017-07-21, 17:19
Medlem
Greenskys avatar
KGM som pilot?
Han bor i Mariestad och massvis av folk tycks veta vem han är, varför krångla till det? Fråga honom (någon) om han är "pilot" rakt ut.
Någon i tråden som kan fråga honom? Eller kanske känner någon som kan fråga honom?
Bäst att reda ut det här så fort som möjligt, det är bara annars en långsam utdragen plåga för honom och hans närmaste.
Citera
2017-07-21, 17:22
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Nu är det lite motstridigt - Ugglan bekräftar att han var på statt och att han
t o m klänger på HA. Är detta sant är han verkligen en huvudperson. Var han där eller inte är nr 1 att bekräfta ordentligt.

Nu blev det lite otydligt. Bekräftar tråddeltagaren Ugglan att han själv var på Stadt, eller menar Ugglan att KGM var på Stadt?

I just det här inlägget så kan man nog förstå det som att Ugglan syftade på KGM. Men då och då, eller alltför ofta, så blir det missförstånd i och med att många har svårt att i skrift formulera vad de vill ha framfört.
Citera
2017-07-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
KGM som pilot?
Han bor i Mariestad och massvis av folk tycks veta vem han är, varför krångla till det? Fråga honom (någon) om han är "pilot" rakt ut.
Någon i tråden som kan fråga honom? Eller kanske känner någon som kan fråga honom?
Bäst att reda ut det här så fort som möjligt, det är bara annars en långsam utdragen plåga för honom och hans närmaste.

Håller med!! 🖒
Citera
2017-07-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lite mer info:

1990 bodde KGM på Kyrkogatan 4 i Mariestad.
1991-08-08 flyttade han (ensam?) till Ladukärrsvägen 31 där han bor kvar än i dag.

2002-08-13 flyttar KGM's nuvarande sambo LA till Ladukärrsvägen.

Den sambon/flickvännen som ev. bodde tillsammans med KGM sommaren -92 är fortfarande okänd.
Är det någon som vet vem hon är? enligt uppgift kände Helena henne.

Ja nu är det färdigt pusslat!

Vet med säkerhet att sambon till KGM 92 var en tjej med initialerna KB jag vet också att de flyttade till Ladukärrsv tillsammans och gick isär 2001!
Märk årtalet 2001!! Vem var inne på förhör då!?
Citera
2017-07-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hon är ju tvungen att inte svara på sådana frågor i långa loppet, annars kommer hon förr eller senare att ha pekat ut honom genom uteslutning. Om hon har tystnadsplikt (meddelarskydd) och varje gång någon frågar "Var det han?" och hon svarar nej tills det bara återstår en person, då har hon röjt honom.

Att hon slutar svara på sådana frågor betyder ingenting annat än att hon sköter sitt jobb.
Det kan vara så att PW* inte tänkt sig för och först sagt att mgm inte är nämnd i tråden och att hon nu blir tvungen att ge det svaret hon nu ger för att förr eller senare träffar fb användarna rätt. Jag tror förstås personligen att tanken redan från början av dokumentären var att dra nytta av folket och fb användarna och därför nämner hon att mgm aldrig har nämnts. När det då blir en träff så väljer hon att kommentera på detta sätt. På så vis kommer informationen om mgm fram utan att hon har lämnat ramen för pressetiken och pressen kan öka på den misstänkte. Polisen har försökt i 25 år att komma fram till en lösning, de är bakbundna på många sätt och kan inte mer än att förhöra. Den frustrationen som familjen och vännerna och även polisen känner över situationen är nog stor. Jag tror inte vi ska underskatta PW. Kanske hon tom har fått tips av polisen att gå tillväga på detta sätt. Vem vet. Oavsett så blir KGM mer intressant utav hennes uttalande men man måste fortfarande ha i åtanke att PW inte har bekräftat att KGM är pilot.
Citera
2017-07-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja nu är det färdigt pusslat!

Vet med säkerhet att sambon till KGM 92 var en tjej med initialerna KB jag vet också att de flyttade till Ladukärrsv tillsammans och gick isär 2001!
Märk årtalet 2001!! Vem var inne på förhör då!?

Bra jobbat!! 👏👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in