2017-07-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om det nu är maken och barnens far som är mördaren vad sjutton får en man till att mörda sin fru och sedan sina egna barn? Jag blir helt kall inombords. Det är helt obegripligt att mörda någon överhuvudtaget men att utöver det mörda barn och dessutom sina egna barn. Det är så otroligt många gränser som han gått över. Skrämmande.

Finns en del jävligt galen hederskultur tyvärr. Men i detta fallet kn det vara så också.
Citera
2017-07-20, 14:06
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Magdalena är ett mycket vanligt polsk förnamn, mycket vanligare än i Sverige.
Efternamnet Makas kan vara baltiskt (Litauen) eller kanske ungerskt?
Det finns förresten massor av polacker som heter Miller, Smit och Fiszer, trots att detta inte är typiska polska efternamn!
Ja, att hon är polsk är inget som jag motsätter mig. Det tycks vara styrkt av hennes Facebook. Förnamnet vet jag är typiskt polskt, det var efternamnet jag tvivlade lite på. De brukar ju ha en massa konstiga bokstäver lite huller om buller i sina namn...typ Zytomierska eller Kołodziejski.

Det gick fort att lösa detta. Ger mig fanken på att det är den anhållne karln som gjort det. Han kommer toska på livstid för detta och sitta tills han är gaggig.
Citera
2017-07-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Det tillhör Angered som är en stadsdel i Göteborg.
Som i sin tur är en No Go Zon
Citera
2017-07-20, 14:10
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanzi
Hon Polsk och han Bosnien.
Du har nog rätt i det...eller möjligtvis från något av ex jugoslaviska länderna.
Citera
2017-07-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, det är huvudspåret. Väldigt mycket talar för att det är hon.

Två saker man direkt kan observera på denna bild

Mannnen håller om kvinnan
Kvinnan har en hand mellan sig själv och mannen
Postitionen för kvinnan är inte bra.
Citera
2017-07-20, 14:14
Medlem
Citat:
Om det nu är maken och barnens far som är mördaren vad sjutton får en man till att mörda sin fru och sedan sina egna barn? Jag blir helt kall inombords. Det är helt obegripligt att mörda någon överhuvudtaget men att utöver det mörda barn och dessutom sina egna barn. Det är så otroligt många gränser som han gått över. Skrämmande.

Man vill hämnas på sin partner och skadar det som betyder mest för denne, barnen. Sjukt är det och svårt att begripa men vi har haft flera såna här fall senaste åren. Håller med om att många gränser har passerats, det händer så mycket skit att man bara rycker på axlarna.
Citera
2017-07-20, 14:16
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är det hon:

https://goo.gl/VQZJtQ (Facebook)
Ta gärna screenshot för oss som inte har Facebook. Om inte annat som en backup.
Citera
2017-07-20, 14:22
Medlem
Är det vanligt att par har gemensamma facebook-konton? Istället för att ha var sitt konto. Det känns väldigt kontrollerande.
Citera
2017-07-20, 14:25
Medlem
Krabbs avatar
En misstänkt anhållen nu enligt expressen. En anhörig i 50-årsåldern. Pappan?
http://www.expressen.se/gt/krim/kvinna-och-tre-barn-doda-/
Citera
2017-07-20, 14:28
Medlem
Citat:
Är det vanligt att par har gemensamma facebook-konton? Istället för att ha var sitt konto. Det känns väldigt kontrollerande.

Nja, det är nog inte särskilt vanligt. Det låter mer som ett sätt för mannen att ha kontroll över kvinnan och hennes liv.
Citera
2017-07-20, 14:29
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reporternnn
För den kunnige är det sedan länge känt att hederskultur är vanligt inom vita kristna i USA. Där unga tjejer, elva år, gamla gifts bort.

https://www.nytimes.com/2017/05/26/opinion/sunday/it-was-forced-on-me-child-marriage-in-the-us.html
Är du verkligen så jävla dum eller spelar du bara en idiot på internet?
http://statelaws.findlaw.com/florida-law/florida-marriage-age-requirements-laws.html

Jävla idiot
Citera
2017-07-20, 14:33
Medlem
crippledmfs avatar
Det eventuella brottsoffret har (enligt sin FB) två söner och en dotter. Har det någonstans talats om vad det var för kön på barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in