2017-07-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
En man med finskt namn född 1967, boende på lockerudsvägen tiden det begav sig som inte är nämnd i tråden har jag lite frågor om. Finns det någon som vet vem jag syftar på? Vad vet ni om honom? Mannen bor fortfarande kvar i mariestad.
Fanns väl många med finskt namn där då .
Vem syftar du på?
Citera
2017-07-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Man kan undra vad Radio skaraborg ville uppnå med programmet och uppföljande intervju av "pilot"?
Helenas syster vädjade efteråt i lokaltidningen till Mariestadsborna att försöka minnas. VAD ska Mariestadsborna minnas? Varenda jävel hade ju pilotglasögon på den tiden, enl vissa i tråden. Radio skaraborg har släppt ett "smeknamn" på en ev. gm. Och? Vad vill dom? Spelar ingen roll VEM man skriver till Pernilla och namnger, ( jag har inte gjort det) med frågan om han är "pilot" så blir svaret självklart NEJ. OM det stämmer som hon säger att han inte nämnts i tråden så är det ju en random okänd person för mariestadsborna. Jag förstår ej syftet med programserien. Dom fattar väl att det ger utrymme för spekulationer? Inte riktigt rätt kan jag tycka. Självklart måste hon bromsa detta på "nåt" sätt. Med facit i hand tror jag dom ångrar sändningen. Inget blir ju bättre av att förneka. Men dom FÅR inte lämna ut namn såklart. Detta ger ju bara uppslag till nya spekulationer om VEM som är "pilot". Jag hoppas denna tråd stängs. Detta ger ingenting.

Kanske PW med fallet helena vill ge allmänheten ledtrådar för att förstå vem GM är?
PW har ju svaren så hon vet vilken info som är relevant för utredningen.

Lyssna igenom alla delarna, läs vittnesmålen, titta på bilderna. sätt in det i ett tidsperspektiv.
Spåren finns där
Citera
2017-07-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Han har varit intressant i utredningen sedan 98 som alla vet. Då hade han alibi. Enl. mina källor så har han inget alibi idag. Saker och ting har förändrats sen 98. Någon har backat från det falska alibit hen lämnade. Trot om ni vill.
Låter väldigt intressant med denna RE - Han har fått "nytt" liv på annan ort. HA och RE hade något ihop som inte HA kunde berätta för U - här kanske det finns nåt embryo till motiv - samt om han rökte på kunde ju en mycket liten sak utlöst något.
Citera
2017-07-19, 09:29
Medlem
Citat:
En man med finskt namn född 1967, boende på lockerudsvägen tiden det begav sig som inte är nämnd i tråden har jag lite frågor om. Finns det någon som vet vem jag syftar på? Vad vet ni om honom? Mannen bor fortfarande kvar i mariestad.

Han har tydligen samma adress som sjukhuset.
Citera
2017-07-19, 09:46
Medlem
Citat:

Ett namn vore bra ....fanns ju ex antal finnar där då !?
Citera
2017-07-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Kanske PW med fallet helena vill ge allmänheten ledtrådar för att förstå vem GM är?
PW har ju svaren så hon vet vilken info som är relevant för utredningen.

Lyssna igenom alla delarna, läs vittnesmålen, titta på bilderna. sätt in det i ett tidsperspektiv.
Spåren finns där

Instämmer. Jag blir själv fundersam över varför de just tagit med förhören med 25-åringen samt "det falska vittnet". Läs dom! Där står det även om någon finländsk man osv.
Citera
2017-07-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Ett namn vore bra ....fanns ju ex antal finnar där då !?
Född -67 MK
Citera
2017-07-19, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Enligt min källa utanför tråden ska HA varit intresserad av RE på stadshotellet
vem är denna RE ????????
Citera
2017-07-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Instämmer. Jag blir själv fundersam över varför de just tagit med förhören med 25-åringen samt "det falska vittnet". Läs dom! Där står det även om någon finländsk man osv.

vem är det falska vittnet i materialet?
Citera
2017-07-19, 13:43
Medlem
Har läst igenom lite olika tidningsartiklar. När pilot förhördes som alla andra 1992 sa han att han inte varit i närheten av Helena på stadshotellet och att han varit hemma vid en viss tidpunkt.
Nu säger han att han varit tillsammans med Helena inne på stadshotellet och att han hjälpt henne att ringa. Pilot säger också att han ringt till sin flickvän från en telefonautomat på natten. Vittnen har sagt att de sett honom på stan senare än när han säger sig varit hemma. Han har inget minne över att han skulle gått med Helena på bron. Han var sjukskriven 1 vecka efter förhöret.. förstod inte om det var förhöret-92 eller förhöret -98.
Den 14 juni 2017 skriver expressen att mannen greps och anhölls "för ett par veckor sedan" och befann sig då på arresten i Skövde.

Det måste alltså finnas ganska många som vet vem pilotmannen är.. Finns det ingen i tråden som arbetar på arresten i Skövde?
Citera
2017-07-19, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Har läst igenom lite olika tidningsartiklar. När pilot förhördes som alla andra 1992 sa han att han inte varit i närheten av Helena på stadshotellet och att han varit hemma vid en viss tidpunkt.
Nu säger han att han varit tillsammans med Helena inne på stadshotellet och att han hjälpt henne att ringa. Pilot säger också att han ringt till sin flickvän från en telefonautomat på natten. Vittnen har sagt att de sett honom på stan senare än när han säger sig varit hemma. Han har inget minne över att han skulle gått med Helena på bron. Han var sjukskriven 1 vecka efter förhöret.. förstod inte om det var förhöret-92 eller förhöret -98.
Den 14 juni 2017 skriver expressen att mannen greps och anhölls "för ett par veckor sedan" och befann sig då på arresten i Skövde.

Det måste alltså finnas ganska många som vet vem pilotmannen är.. Finns det ingen i tråden som arbetar på arresten i Skövde?

Om jag har förstått det hela rätt så var "pilot" sjukskriven veckan efter HA's försvinnande.
Citera
2017-07-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70

Va f** det borde väl inte va så himla svårt å få fram det namnet !!!!! Som många sagt innan stan e liten alla känner alla typ! Nån måste fasiken veta vem det e som är pilot ! Nån som va på Statt då i tråden måste ju veta !? jag va för ung då för å gå på Statt men man känner ju igen många namn i tråden som har blitt misstänkta även fast man är yngre .....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in