Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Man kan undra vad Radio skaraborg ville uppnå med programmet och uppföljande intervju av "pilot"?
Helenas syster vädjade efteråt i lokaltidningen till Mariestadsborna att försöka minnas. VAD ska Mariestadsborna minnas? Varenda jävel hade ju pilotglasögon på den tiden, enl vissa i tråden. Radio skaraborg har släppt ett "smeknamn" på en ev. gm. Och? Vad vill dom? Spelar ingen roll VEM man skriver till Pernilla och namnger, ( jag har inte gjort det) med frågan om han är "pilot" så blir svaret självklart NEJ. OM det stämmer som hon säger att han inte nämnts i tråden så är det ju en random okänd person för mariestadsborna. Jag förstår ej syftet med programserien. Dom fattar väl att det ger utrymme för spekulationer? Inte riktigt rätt kan jag tycka. Självklart måste hon bromsa detta på "nåt" sätt. Med facit i hand tror jag dom ångrar sändningen. Inget blir ju bättre av att förneka. Men dom FÅR inte lämna ut namn såklart. Detta ger ju bara uppslag till nya spekulationer om VEM som är "pilot". Jag hoppas denna tråd stängs. Detta ger ingenting.
Kanske PW med fallet helena vill ge allmänheten ledtrådar för att förstå vem GM är?
PW har ju svaren så hon vet vilken info som är relevant för utredningen.
Lyssna igenom alla delarna, läs vittnesmålen, titta på bilderna. sätt in det i ett tidsperspektiv.
Spåren finns där