2017-07-15, 23:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Även inom England?

Skulle föredra att skeppa iväg honom till typ Juve.

En aning tröttsamt att skicka alla våra gamla spelare till City.

För mig kan han få gå till City. Jag är närmast ensam att tycka Sanchez inte är toppklass. Det blev smärtsamt tydligt inte minst i Confed; Vidal var klass i allt, medan Sanchez spred passar och tappade mottagningar.
Citera
2017-07-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
För mig kan han få gå till City. Jag är närmast ensam att tycka Sanchez inte är toppklass. Det blev smärtsamt tydligt inte minst i Confed; Vidal var klass i allt, medan Sanchez spred passar och tappade mottagningar.

Jag håller med dig där.
Han är slarvig, gör för många felpassningar och har en dålig attityd på plan och på träningar (enligt två före detta spelare med insyn i klubben).
Sen blir han 29 i år och med tanke på att han verkligen ger allt i varje match så kommer han inte hålla i flera säsonger till. Men Arsenal har uppenbarligen sålt många spelare till rivaler och tror inte att de är sugna på att göra en "RVP" igen. Så om Juventus kommer med ett bud så tycker jag att de ska skeppa iväg honom.

//Siegestor
Citera
2017-07-16, 00:28
Medlem
MangoChutneys avatar
Ser ut som Lucas Leiva är klar för Lazio. Lazio sägs betala €6,5M för Leiva och ger som det verkar honom ett 3-årigt kontrakt värt €2,2M/år netto
Citera
2017-07-16, 00:30
Avstängd
Halloween2s avatar
Visst det låter och ser bra ut på pappret med alxesis och kun tillsammans men ser inte varför någon utav aguero eller jesus skulle bli petade. Ute på någon kant? Bättre än Sterling men äldre och Sterling ska man fortsätta sig utav när han kostade som han kostade. Sané? Nopp.

Sevilla har kommit överens om ett treårskontrakt med Nolitio. Läkarundersökningen imorgon
Senast redigerad av Halloween2 2017-07-16 kl. 00:33.
Citera
2017-07-16, 00:48
Medlem
foool13s avatar
Så Nolito ersätter Vitolo.. det gick fort nu när man helt plötsligt hade pengar. Kanske inte hade någonting med det att göra. Får se om Jesus Navas kommer också eller om Newcastle norpar honom.. (om de vill ha honom) finns ju mer plats nu i Sevilla dock när Vitolo har lämnat, mer hål att fylla.

Läste också ett rykte om Arda Turan till Sevilla.. det hade kunnat vara intressant, ungefär som när dyre Nasri kom förra hösten och gjorde en fin vår, lågtempo, fin teknisk lirare, finns likheter.

https://twitter.com/SevillaFC/status/886330463547252736

Tom Huddlestone tillbaka till Derby också.. det är kult.
Senast redigerad av foool13 2017-07-16 kl. 01:06.
Citera
2017-07-16, 01:01
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Lika tråkigt som ditt inlägg här, hade tråden gått till din nivå hade tråden fyllts utav såna här inlägg bara för den inte går till ''din''klubb. Lägg ner bara, Varför skulle City vara ett tråkigt klubbval när det förmodligen är den klubben som kommer ändras mest under sommaren ?
Jag är inte upprörd för att han inte gått till “min klubb”, jösses...

Hade jag fått välja skulle han stannat i ASM men PL behåller sin fruktansvärda dragningskraft för vissa spelare. Sedan ville han väl spela under Guardiola som jag förstod det. Aja, Monaco drog in en bra hacka i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Bakayoko klar för Chelsea.

https://twitter.com/ChelseaFC/status/886247745434136576?
Argh...

Mycket tung värvning av Chelsea.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Undrar vart Sneijder hamnar nu när han brutit kontraktet med Galatasaray. Han är lite för ung än för att lägga skorna på hyllan. Jag ser tre realistiska alternativ:

1. Någon pensionärsliga. Typ MLS eller Kina.
2. Återvänder till Ajax. Tuffa tider nu i klubben. Ingen titel på flera år och sorgen är stor efter det som hänt Appie. Det här kan vara hans chans att komma tillbaka till klubben och ge nytt hopp.
3. Premier League. Kanske inte längre bra nog för en toppklubb men han kan fortfarande tjäna bra i mindre PL-lag. Typ Everton eller Crystal Palace skulle kunna vara tänkbart. Holländare som tränar både lagen.
Alternativ två känns klart hetast i min mening. Båda ettan och trean känns rätt “trötta”. Men han kanske föredrar att dra in lite mer pengar?
Citera
2017-07-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Det är politiskt omöjligt att släppa honom dit i nuläget. Sanchez är inte en isolerad händelse utan man måste se det i det stora hela. Att Arsenal sålt för många spelare till City redan och fått ofantligt med skit för det. Att fansen lackade ur rejält under förra säsongen, alla ville ha bort Wenger som blev kvar, med protestmarscher inför varje match etc. Arsenal kan inte erbjuda Champions League i år till biljettköparna o.s.v.

Som jag ser det är den enda möjligheten att göra en deal med City om den är fair och det går en toppspelare emellan från andra hållet, och det lär knappast hända.
Citera
2017-07-16, 11:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Enligt Sportbladets turkiska uppgifter är avtalet på 2+1 år, svensken blir uttalad förstemålvakt hos Konyaspor som går direkt in i Europa Leagues gruppspel och lönen hamnar på cirka 4,5 miljoner kronor årligen netto.

Frågan är väl ifall han får ut sina pengar, det är väl inte alla som får det.
Citera
2017-07-16, 13:31
Medlem
Skulle önska att Juve sålde Higuain för en fet summa och köpte Auba för en billigare. Vore en grym affär. Synd bara att ledningen inte verkar ha minsta tanke på det.
Citera
2017-07-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Skulle önska att Juve sålde Higuain för en fet summa och köpte Auba för en billigare. Vore en grym affär. Synd bara att ledningen inte verkar ha minsta tanke på det.

Tror inte det finns så mycket att tjäna på denna affär.
Citera
2017-07-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Tror inte det finns så mycket att tjäna på denna affär.
Higuain gjorde betydligt färre ligamål senaste säsongen och han presterar inget vidare i CL. Auba är en bättra anfallare överlag skulle jag säga, framförallt är han snabb som en raket och skulle säkert ha betytt mycket för Juve mot Real i CL-finalen. Samtidigt verkar Higgy värderas mycket högre. Jag tror Auba skulle innebära den där riktiga superspetsen för Juve som Higgy bara utgör till viss del.
Citera
2017-07-16, 18:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Frågan är väl ifall han får ut sina pengar, det är väl inte alla som får det.
När du inte ens länkar till artikeln får du gärna skriva vem det gäller - en svensk målvakt, men vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in