2017-07-16, 11:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är ju exakt det, det har då vi kan se i mejlkonversationen och även i de senaste uttalen att han hade uppsåt att få information om motståndaren till hans far.

Bara för att man inte fullför ett potentiellt brott så upphör det inte att vara olagligt då det istället faller under uppsåt eller som de så fint heter på engelska "Intention of conspiracy" vilket är vad Trump Jr genuint utreds för just nu om jag har förstått allt rätt.

Jag tror det handlar om att man antingen försöker ignorera eller rakt av inte förstår konceptet kring uppsåt.
Eller också är det så att man helt enkelt lyssnar på alla jurister som säger att av det som framkommit hittills är det inget som tyder på att ett brott begåtts.
2017-07-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Skulle tro att det är lite svårt att hänga med i vad som händer när man gått på Trumps fake newstrams så man bara tittar på FOX och bara på de som är för Trump. Att variera sig mellan olika stationer är vettigt och har man kort om tid så går det ju att ögna igenom lite olika texter på internet.

Så det är klart att den ensidiga kosten och konsumtionen gör det svårt att hänga med för somliga. De amerikaner som är frälsta Trumpister funkar ju så och de hoppas ju än på bättre och billigare sjukvård och jobb i kolgruvor och andra enkla jobb och så vidare. Att Japan och EU har ingått ett avtal där de får sälja bilar tillverkade i Japan och i EU billigare till varandra och utesluta andra länder från att göra det drabbar USA. Och detsamma kommer ju att gälla solpaneler och så mycket annat. USA exporterar mycket jordbruksprodukter till Japan som nu väljer att köpa detta från EU. Så USA har tyvärr bara en nedåtgående spiral en bra tid framöver. Att börsen nu går bra anar jag som att de största aktieägarna pushar på för att folk ska se en uppåttrend och därmed få folk att köpa aktier och sen går botten ur.

Bor man i USA så har det redan hänt och man vill verkligen inte att det ska hända igen så allt arbete med att avslöja detta och utarbeta metoder att se till att valen verkligen funkar så bra som möjligt är mycket välkommet. De som bor i Sverige kanske vill att Ryssland ska bestämma vem som ska bilda regering nästa år? Eller är helt likgiltiga till om Putin blir statsminister i Sverige?

Frankrike och Tyskland jobbar på högtryck för detta och man bör kunna samarbeta kring detta. Men allt fler drar sig undan USA av alla möjliga skäl.

Att det hetsas mot muslimer och mexikanare och kvinnor gör ju att alla som har möjlighet väljer att ta jobb, att forska och att utbilda sig i andra länder än USA. Till och med amerikaner vill utomlands eftersom levnadsvillkoren är bättre och även standard på jobb och utbildning.

Och jag fattar fortfarande inte vad globalism har med saken att göra? Vad är negativt med globalism? Alltså jag fattar inte vad det innebär. Det skrivs så ofta i tråden men vad är det för något som Trump ska råda bot på?
Att företag och tillverkning flyttar dit vilkoren för stunden är bäst för dom. Att Kina är så stora på tillverkning nu har ju inget att göra med att dom är bra på det. Kina har stor tillverkning för att det är i princip slavar dom använder i sina fabriker. Dom skiter i miljön osv.

Globalismen gör att företag kan skita i arbetsvillkor och miljö.
2017-07-16, 12:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Kvasiintellektuell skrev

Det här oskyldiga "ryssmötet" var bara bra. Nu fick motståndarna lite de skrikit efter. Inget konstigt eller olagligt som sagt. Motståndarna behöver inte ser ut som kompletta idioter (vilket de är). När det är glömt kan man börja arbeta. Trump är som bekant nu internationellt etablerad. Timingen var bra. Inget mer finns självklart. Det har vart allt. Nothingburger.

Dom efterblivna libtarderna sitter alltsa pa #FakeNews CNN och vill bomba Ryssland over detta:

Begala: We should be debating whether to bomb Russia

https://www.youtube.com/watch?v=3Kh_v_rD2j0
Senast redigerad av E.Merckx 2017-07-16 kl. 12:25.
2017-07-16, 12:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
CounterInsurgency skrev

Säg det där en gång till så jag får skratta högt igen

Skicka dina observationer till #FakeNews media, dom ar sakert intresserade.

Citat:
Jo det är just min fråga. Vilket straff riskerar man om man fuskar sig till jobbet som president i USA?

Sa nu har alltsa Republikanerna stulit Justice Merrick Garlands SCOTUS seat och stulit Presidentposten. LOL
2017-07-16, 12:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Eller också är det så att man helt enkelt lyssnar på alla jurister som säger att av det som framkommit hittills är det inget som tyder på att ett brott begåtts.

Vet du vad definitionen av uppsåt är?

Det är glasklart att mötet var ett uppsåt till brott men då han skulle behöva göra extra arbete och inte bara få allt placerat i sitt knä så tappade Donald Jr intresset...
2017-07-16, 12:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Pre 1914 skrev

Jag antar med ålderns visdom att ingen "collusion" har skett och finner det lite märkligt att trump jr skulle blåljuga och bli påkommen med det.

Sjukt konstigt att libtarderna inte verkar vara intresserade av Veselnitskaya, den ryska advokatens uppgifter om att en rysk hedgefond olagligt slussade in pengar i DNC, pengar som sedan skall ha anvants for Haxans valkampanj.
2017-07-16, 12:32
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hörde han det från "many people"?

Oklart, det kan också ha kommit från hans låtsaskompis "Jim".
2017-07-16, 12:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vet du vad definitionen av uppsåt är?

Det är glasklart att mötet var ett uppsåt till brott men då han skulle behöva göra extra arbete och inte bara få allt placerat i sitt knä så tappade Donald Jr intresset...
Kan du specificera vilket brott som kan komma i fråga?

En liknelse: En rysk medborgare hör av sig och säger att denne har komprometterande uppgifter om Margot Wallström i hennes kontakter med Ryssland och som rör rikets säkerhet. Då kan du göra två saker:
  1. Kontakta SÄPO.
  2. Låta den uppenbara foliehatten lämna sitt meddelande och om det osannolika skulle föreligga att det finns substans i det överlämna det till SÄPO.
Har verkligen svårt att se att Jr. gjort något fel här mer än att ha dåligt minne.
2017-07-16, 12:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

En liknelse: En rysk medborgare hör av sig och säger att denne har komprometterande uppgifter om Margot Wallström i hennes kontakter med Ryssland och som rör rikets säkerhet. Då kan du göra två saker:
  1. Kontakta SÄPO.
  2. Låta den uppenbara foliehatten lämna sitt meddelande och om det osannolika skulle föreligga att det finns substans i det överlämna det till SÄPO.
Har verkligen svårt att se att Jr. gjort något fel här mer än att ha dåligt minne.

Finns det även svensk lagstiftning mot att ta emot bidrag från främmande makt eller utländska personer under valkampanjande?
2017-07-16, 13:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det även svensk lagstiftning mot att ta emot bidrag från främmande makt eller utländska personer under valkampanjande?
Vem har tagit bidrag från främmande makt eller utländska personer under valkampanjande? Att lyssna på människor är som tur var inte olagligt i någon kontext och åtminstone inte i länder som Sverige och USA, även om jag är en pessimist vad gäller vårt land i framtiden.
2017-07-16, 13:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

1. Kontakta SÄPO.

Jag visste inte att SÄPO hade befogenhet i USA, menar du att USA är Sverige?
2017-07-16, 13:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag visste inte att SÄPO hade befogenhet i USA, menar du att USA är Sverige?
Svårt har du med läsförmågan också. Jag inleder med "En liknelse..."

Men du kan väl förklara med vilket lagrum Jr. ska bli åtalad för efter att ha lyssnat på en foliehatt från Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in