2017-07-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Fast polisen gör ju ingenting, hade varit intressant att veta varför?

Man utgår från senast sedda plats dessutom har vi med en deprimerad antagligen suicid person att göra. Vi vet inte om Patrik lämnat ngt form av meddelande självmordsbrev eller liknande som ytterligare fått bilden att klarna.
Tror inte man ger mkt för Facebook/flashback-teorierna om en förvirrad yngling som virrar runt i Sverige eller att han slagit följe med ett hippie-kollektiv.
Citera
2017-07-16, 01:42
Medlem
Det spelar egentligen ingen roll vad vi på flaschback eller de inne på "hitta Patrik-gruppen "tycker sig tro.
Det som har hänt har hänt och går inte att få ogjort.
Om sen missing people eller FIKK hittar honom vet vi ju inte.
Det enda som möjligen vi alla kan ha som hopp, är ju just att han fått för sig att sommarlovet tillhör honom och då vill han ta det lugnt, utan att bli inlåst på psyk eller något annat trist.
Om vi nu inte vill ha det hoppet inom oss,då är det väldigt kört......
Och det vill vi ju inte det skall vara, då har du svaret på varför vi anses utav dej "flaschbacks-profilen"att vi är naiva...och töntiga,
Är du så mycket bättre själv,så du har rätt att kasta tomater på oss, hmm..?

Varför tror du att det går lättare att hitta honom pga ett skrivet självmordsbrev?
Du kan ju inte mena på fullaste allvar att han stoppat i en karta med utförlig beskrivning på var han " gjorde det "
Senast redigerad av evaveva 2017-07-16 kl. 01:54.
Citera
2017-07-16, 01:52
Medlem
Ännu en "intressant" sökdag har genomförts. Sker detta fortfarande i samma område norr om Hallsberg? Det borde väl vara genomtrampat vid det här laget.
Det presenteras inte någon info. från var de söker eller vad som ev. hittas. Det verkar heller inte som något sök har utgått från där Patrik sist sågs. Varför?

Frågan som kvarstår och kanske aldrig kommer att besvaras är. Vart tog Patrik vägen efter pissoaren på järnvägsstationen?
Citera
2017-07-16, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Fast polisen gör ju ingenting, hade varit intressant att veta varför?

Vad ska polisen göra?
Eftersom det tydligen har konstaterats att han inte blivit utsatt för något brott (hur detta nu har gått till) eller han inte är efterlyst för något brott är det inget polisiärt ärende. Patrik är myndig och har sin fulla frihet att åka vart han vill.
Citera
2017-07-16, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det spelar egentligen ingen roll vad vi på flaschback eller de inne på "hitta Patrik-gruppen "tycker sig tro.
Det som har hänt har hänt och går inte att få ogjort.
Om sen missing people eller FIKK hittar honom vet vi ju inte.
Det enda som möjligen vi alla kan ha som hopp, är ju just att han fått för sig att sommarlovet tillhör honom och då vill han ta det lugnt, utan att bli inlåst på psyk eller något annat trist.
Om vi nu inte vill ha det hoppet inom oss,då är det väldigt kört......
Och det vill vi ju inte det skall vara, då har du svaret på varför vi anses utav dej "flaschbacks-profilen"att vi är naiva...och töntiga,
Är du så mycket bättre själv,så du har rätt att kasta tomater på oss, hmm..?

Varför tror du att det går lättare att hitta honom pga ett skrivet självmordsbrev?
Du kan ju inte mena på fullaste allvar att han stoppat i en karta med utförlig beskrivning på var han " gjorde det "

Självklart hoppas/vill man detta får ett lyckligt slut, där ligger säkert också förklaringen till vad många tycker är ett märkligt beteende från föräldrar och internet-gruppper.
Att ett självmordsbrev skulle göra det lättare att hitta honom har jag inte påstått. Det skulle däremot förklara polisens s.k "ointresse". Nog för att även de dumpade tillhörigheterna talar sitt tydliga språk.
Nej jag är antagligen inte en bättre människa än eder....
Citera
2017-07-16, 02:15
Medlem
Usch, tänk att hoppa av ett tåg för tidigt istället för att åka vidare med det, som det var planerat ; gör att det. blir en "butterflyeffect" där ingenting nu är givet .
Senast redigerad av evaveva 2017-07-16 kl. 02:20.
Citera
2017-07-16, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Usch, tänk att hoppa av ett tåg för tidigt istället för att åka vidare med det, som det var planerat ; gör att det. blir en "butterflyeffect" där ingenting nu är givet .

Eftersom ingen tycks känna till Patriks intentioner, är det heller ingen som vet om han gick av vid fel eller rätt station.
Citera
2017-07-16, 06:08
Medlem
NinaBes avatar
Jajamen! FIKK fortsätter sitt kämpande idag och under måndagen:
"SKALLGÅNG HALLSBERG
Dag: Söndag 16
Och Måndag 17 juli 2017.
Kl. 10:00 Ansluter Endast specialstyrkorna .
Kl 13:00 Personsök
Det går bra att ansluta löpande under kvällen.
Plats: Återvinningscentralen Lertagsgatan 10, 694 34 Hallsberg
åldersgräns 18 år
För frågor om FIKKs insats, ring
0709921780
Vi behöver vägreggade ATV och MC-förare, Drönare och Ryttare."
Citera
2017-07-16, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Vad ska polisen göra?
Eftersom det tydligen har konstaterats att han inte blivit utsatt för något brott (hur detta nu har gått till) eller han inte är efterlyst för något brott är det inget polisiärt ärende. Patrik är myndig och har sin fulla frihet att åka vart han vill.

Polisen sökte mycket inledningsvis, men de kan väl inte lägga resurser nu efter 2 månader på att hitta Karln? Dessutom tyder inget på något brottsligt.
Citera
2017-07-16, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jajamen! FIKK fortsätter sitt kämpande idag och under måndagen:
"SKALLGÅNG HALLSBERG
Dag: Söndag 16
Och Måndag 17 juli 2017.
Kl. 10:00 Ansluter Endast specialstyrkorna .
Kl 13:00 Personsök
Det går bra att ansluta löpande under kvällen.
Plats: Återvinningscentralen Lertagsgatan 10, 694 34 Hallsberg
åldersgräns 18 år
För frågor om FIKKs insats, ring
0709921780
Vi behöver vägreggade ATV och MC-förare, Drönare och Ryttare."

Specialstyrkorna?😂 Några fridykare som råkar inneha en våtdräkt och cyklop?
En kille skrev det i går jag kan söka i diken för jag har våtdräkt....
Skillnad på att fridyka och att leta efter död person i vattnet....För fridykning krävs inget
Intyg eller utbildning.

För inte har det varit med några riktiga dykare på sökte?
Citera
2017-07-16, 08:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Specialstyrkorna?😂 Några fridykare som råkar inneha en våtdräkt och cyklop?
En kille skrev det i går jag kan söka i diken för jag har våtdräkt....
Skillnad på att fridyka och att leta efter död person i vattnet....För fridykning krävs inget
Intyg eller utbildning.

För inte har det varit med några riktiga dykare på sökte?

Jo men visst var det dykare ute förra helgen med en kontaktperson Tomas om jag inte missminner mig. De sökte väl av 70% av dikena?
Citera
2017-07-16, 09:16
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag kan fortfarande inte förstå varför all info som efterfrågas är så hemlig och känslig.
Hade det varit mitt barn som var borta och någon efterfrågar något så hade jag självklart varit tacksam och lämnat ut det.

Alla ögon är viktiga och inte bara i Hallsbergs skogar.

Om någon hittar ett örhänge i V-ås, ett par skor i en soptunna i Köping och ett par kallingar i Örebro och den frågar om info om dom sakerna så kommer svaret snabbt: Varför undrar du? (Läs:vad har du med saken att göra?)

Om "Kalle" i Tumba vill veta hur Patrik tänkte så får han samma svar!

Som sagt, jag hade varit jäkligt tacksam för varje människa som höll utkik efter mitt barn.

Det känns lite som sektgrupppen menar på att det är varje människas plikt att leta efter honom!

Sen får ni inte glömma att ta bild på alla, ALLA blonda killar i medellängd och skicka till admin...
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-07-16 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in